Extra gaatje 16570?

Even langs mijn tandarts :innocent:
die man kan gaatjes boren als geen ander

2 likes

Ik zou toch is een nato proberen :wink:
afbeelding

3 likes

Ik ben er bang voor inderdaad. Het leek me zo simpel, een gaatje erbij. Ik weet dat Nico dit professioneel kan. Ik had niet verwacht dat mensen er echt op zouden afknappen.

Ik ga eerst nog eens met wat schakels proberen, maar als dit niet lukt dan gok ik het erop.

@Da_Watcher nee!

2 likes

Nooit @BadgeandBezel.

Verkopen maar…

2 likes

Idd verkopen… als je bijna 5k neerlegt moet het lekker zijn ook…

het gaat immers om het comfort, niet om het merk… :crazy_face:

3 likes

:joy:

Pfff, ik ook niet maar het is jouw bezit en het gaat erom wat jij vind. De optie andere sluiting kopen kan altijd nog mocht je hem willen verkopen en dat gaatje een probleem is. Hij moet wel dragen zoals jij het prettig vind.

1 like

Niks stempelen, risico op vervorming is te groot…gewoon gaatje bij (laten) boren.

1 like

Ja dat bedoel ik natuurlijk.
Ik zeg stempelen, maar het is gewoon een piepklein gaatje boren. Correct gedaan valt dit niet eens op.

Eerlijkheidshalve denk ik dat het geen fluit uitmaakt bij een verkoop. Het biedt alleen maar een extra verstelmogelijkheid en doet geen afbreuk aan de originaliteit.

3 likes

Zou het gewoon doen. Zou mij als koper niks uitmaken.

2 likes

De vorige eigenaar van mijn Marinemaster heeft ook een extra gaatje geboord in de sluiting (met ratcheting :man_facepalming:t2:). Kan best, mits mooi gedaan. Zorg wel dat het gaatje mooi is uitgelijnd, anders gaat het storen.

En mocht er toch nog te veel ruimte zijn, dan plak je toch gewoon een leren rondje op de rugzijde van het horloge. Maar ik herinner me dat je ooit schreef dat hij goed op je pols zat.:confused: En nogmaals, die gelijmde leertjes zijn zó weer te verwijderen.

Willem, je gaat geen leer op je sluiting lijmen, punt.
Ja dat klopt, het is alleen nu 30 graden en mijn pols zwelt op alsof ik weer single ben.

7 likes

:joy:

Nogmaals… gewoon doen.

Netjes laten doen door een pro en tadaa. Meer comfort en dus plezier.

Wat ook mogelijk is , is een stukje soft schuimachtig tape onder de kast plaatsen.

Ooit eens met een Citizen SuperSkyhawk gedaan . werkte prima en niet in het zicht.

.

1 like

Interessant topic! Een gaatje met de kolomboor boren is goed te doen, maar houd er wel rekening mee dat de gaatjes exact op dezelfde lijn dienen te staan en je dit met een cobalt boortje doet. Het is erg dun, maar het blijft RVS.

Ben benieuwd naar het resultaat en mocht je niet de beschikking hebben tot een kolomboor, dan wil ik je graag helpen :smiley:

1 like

Persoonlijk zou ik er als koper op afknappen.
Op het moment dat ik enkele K’s uitgeef.
Voelt het toch een beetje als een beun oplossing.

Maar als het probleem zich voordoet als eigenaar van het horloge zou ik een extra sluiting proberen te kopen en daar dat gaatje in “boren” :grin:
En de originele mooi opbergen.

Extra schakel ertussen en dan het derde gaatje nemen? Kan ook vrij makkelijk weer ongedaan gemaakt worden. Zo heb ik het ook gedaan met mijn horloge. Om het vervolgens vrij snel weer ongedaan te maken, want het werd alsnog iets te strak, ondanks dat het mij perfect leek…
Of zie ik nou iets over het hoofd?

3 likes

Soms kan een oplossing zó simpel zijn, goeie tip !!! :thinking:

1 like

Nee, zo heb ik dat ook bij een horloge gedaan. Even spelen met de instellingen van je bandje. Net zoals je zegt, werkt het niet dan is er niks aan kapot en kan het zo teruggedraaid worden.