Je probleempje is denkelijk opgelost als je een easy link voor de oysterband aanschaft. Daarmee varieer je met één klik de lengte met 5 mm. De afstand tussen de gaatjes van de clasp zijn 3 mm, dus met een easylink-klik en 1 gaatje +/-variatie, kan je de lengte van de band exact instellen zoals je pols het wil: 2, 3 of 5 mm!. Kosten van de easy link zijn 35-50 euro; hangt af waar je hem koopt. Overzetten kan naar je volgende horloge.
Een Rolex easylink?
Je bedoelt een verstelbare Clasp?
Ja, die zijn/waren los te koop bij o.a. Gassan. Je monteert hem als laatste schakel in de clasp. Het is een klein vouwbaar schakeltje.
Dus niet een sluiting maar een schakel die je kan verstellen? Nog nooit van gehoord.
Een sluiting is namelijk erg prijzig, origineel.
Ik las het vanochtend in een andere topic.
Tis een link die je als het ware open kunt klappen en dan weer vast klikt. Heb er een besteld voor mijn OP want ik zit met het zelfde probleem. Kostte mij iets van 25£ geen idee hoe duur ze in NL zijn.
Wat volgens mij ook werkt is een schakel er tussen zetten zodat je de verstelling van de gaatjes voor in de sluiting weer kunt gebruiken.
Zou je mij daar wat meer informatie over kunnen sturen, ik kan niks over zoon verstelbare link vinden.
Bedankt👍
Kun je min vertellen waar ik die kan vinden voor 35-40 euro’s ? Laatste keer dat ik daar naar opzoek was was het rond de 90-100…