F#*k!

Ff wat afgeleid bij het omkleden en hij valt zo uit de broekzak op de stenen vloer… :persevere::astonished:
Heeft iemand, naast eventueel een paar troostende woorden,
ideeen hoe dit het beste te herstellen (verminderen…) is?

Mss Dik van horlogepolijsten.nl… succes!

Tja, enkel troostende langst deze kant:
Kop op, het had erger kunnen zijn.

Da’s enorm balen ja, misschien weet onze metaaldeskundige @Arie_Kabaalstra raad?

Ach, van iedereen is wel een hoekje af :wink:
Denk dat je dit niet kunt wegpolijsten of je moet hem helemaal rond slijpen.

1 like

Balen :frowning:
Stalen kast? Laser welding?

1 like

Nieuwe kopen!

2 likes

Uurwerk heeft ook een tik gehad - je urenteller staat op een half uur. Hopelijk is dat het enige… Verder - I feel you pain. En hij was zo smetteloos… :head_bandage:

Je kunt het ook positief bekijken. Nou heeft 'ie ‘karakter’ en kun je 'm ook niet makkelijk meer flipperen :wink:
Sterkte.

Ik zou alleen het uitstekende deel weg laten polijsten en de overblijvende deuk maar laten zitten …

Yeps, gewoon laten polijsten, maar bah wat naar voor je!

Dank voor al het medeleven. Helpt toch…een beetje.
Urenteller staat weer goed. @PeterLC
Zal eens een paar foto’s naar die Dik sturen.
Beetje karakter kan geen kwaad, maar het moet geen rotkarakter zijn.

Ouch. Pijnlijk. Bij STS (Londen) kunnen ze dit met laser welden perfect voor je oplossen, want met polijsten haal je alleen maar meer materiaal weg. Wordt wel een duur grapje. Ik zou het laten zitten totdat je je er zo aan ergert dat je het geklust geld waard vindt :wink:

1 like

Dat maakt hem nou precies levensecht, dooraderd, de hoogten en diepten van het leven kennende, tanig, en dus helemaal jouw horloge. Een horloge met een verhaal.

2 likes

Tja, da’s rot.
Ook precies op de hoek waar je het meest tegen aan kijkt.
Er kan een stukje staal op gelast worden, en dan de boel weer afslijpen.
Maar dan moet de hele bovenkant van de kast ook weer geborsteld worden.
Best een klus en waarschijnlijk niet goedkoop.

Grt.

Rot voor je man!

Kan een vintage horloge goed hebben wat mij betreft.

Als iemand anders die deuk er in had gemaakt en je had hem zo gekocht, had je er denk ik niets aan laten doen.

Ik zou het zo laten en het als karakter zien.

1 like

Dat is balen ja, ik ken het gevoel.
Ik heb het ook eens meegemaakt en in het begin lig je daar wakker van maar na verloop van tijd betert dat wel hoor.
Maar dit is niet onherstelbaar en afhankelijk van hoeveel dit waard is voor jou zou je het kunnen laten polijsten.

Succes!

zeg maar gerust fuck…

Dat kan weer worden verholpen door er wat materiaal op te lassen en daarna met een lapideermachine de sunburst weer op de kast te maken.