F.P. Journe is next level

Hallo allemaal,

Onlangs kwam ik dit filmpje tegen van een merk waar ik niet veel vanaf weet. F.P. Journe. Haute horology. In de categorie Patek Philippe en Vacheron Constantin. Wellicht nog tandje exclusiever. De kast van horloge is onderstaand filmpje is van platinum en het uurwerk is van 18k goud. De rotor is van 22k goud en als klap op de vuurpijl is de witte wijzerplaat ook van 18k goud! Als dat geen next level is weet ik het ook niet meer. Zijn er mensen met een F.P. Journe op dit forum? Wat vinden jullie van het merk als je de video gezien hebt? Ik word er iig wel enthousiast van! Niet dat het merk binnen mijn budget valt maar mooi en bewonderenswaardig is het wel!

MvG Ralph

Als ik het geld zou hebben dan:

  • Zou ik een F.P. Journe overwegen
  • Stick to the holy trinity (PP, AP, VC)

0 stemmers

6 likes

Dagelijks topic van RLC

Tekst :white_check_mark:
Filmpje :white_check_mark:
Poll :white_check_mark:

42 likes

Maken prachtige horloges maar de smaak is wel vrij specifiek. Oftewel, je moet er van houden. Ik ken iemand die er 1 wilde verkopen en moest er flink op inleveren en in het buitenland verkopen omdat de markt hier in NL er erg klein voor is.

1 like

Een Chronometre Blue. Liever dan alle gebaande paden.

Elk filmpje kom jij ‘onlangs’ tegen, nou raad eens : wij komen die ook wel tegen hoor ouwe pol-tor :rofl::rofl:

2 likes

Dat denk ik ook. Allereerst is de markt vrij specifiek omdat niet iedereen halve ton of meer aan een horloge kan en wilt uitgeven en twee omdat het niet een voor de hand liggend en heel bekend merk is. Toch wel echt prachtig mijns inziens!

1 like

I am just here for the good times and the watch talk with my horological friends :hugs:

3 likes

image

34 likes

RLC is gewoon next level.

4 likes

Voor mij niet echt te vergelijken met the holy trinity maar echt iets op zichzelf.
Ik zou het zelf eerder vergelijken met andere independents als Grönefeld, R.W. Smith of Voutilainen.

Dat gezegd hebbende, kies ik toch echt voor een FPJ over een PP/AP/VC. Voor mij zijn FPJs met nog meer passie en liefde gemaakt en ontworpen. Daardoor moet je er wel van houden en zijn ze mischien niet voor iedereen.
(Ook niet voor mij overigens :money_with_wings::money_with_wings::sleepy:)

2 likes

U heeft een zak Engelse drop te pakken? Welke vind je het lekkerste? Ik die zwarte met die witte vulling.

13 likes

Echt schitterende horloges zijn dit! Over next level gesproken… Watchfinder heeft er meerdere filmpjes over volgens mij. Zie ook het filmpjes topic… of een bezoekje aan Ginotti in Antwerpen :sunglasses:

3 likes

Zwart met witte vulling… Dat is mijn favo zoekopdracht

10 likes

Ow yes, weer een " wat heeft Ralph op youtube gezien" topic.

3 likes

Je kunt zeggen wat je wilt, maar hij is wel een gids, een voorbeeld en een inspirator hier. Zulke leiders heeft een forum nodig. Van die mister nobody’s als jij en ik zijn er al genoeg. :joy:

5 likes

Aldus de man zonder horloge

2 likes

Niet alleen zonder horloge. Zonder smaak, zonder stijl, zonder looks, zonder liefde en zonder doekoe. :wink:

5 likes

The-Joker-from-The-Dark-Knight

3 likes

Ahh, F.P. Journe, echt vakwerk, very nice next level watch,
apenas continue salvando, Въпреки това целта е да се постигне това по отношение на съвършенството, 也許明年?

15 likes

Toch nog ff wat extra beeld materiaal.
Ze mogen misschien niet voor iedereen zijn, maar ik denk dat geen enkele horlogeliefhebber kan ontkennen dat deze dingen prachtig gemaakt zijn!:heart_eyes:

12 likes