F.P. Journe is next level

Ik zou graag van deze gelegenheid gebruik maken om een plekje te reserveren naast @RLC tijdens het aanstaande HF-diner.

Er gaan tevens geruchten dat tijdens dit diner trustlevel-4 wordt geïntroduceerd met Ralph als eerste, en vooralsnog enige, gegadigde.

2 likes

Helemaal mee eens, het is iig niet mijn soort etc., etc.,… pfffff.
Verder wel verstandig dat hij een deel van het bedrijf heeft verkocht, dat komt iig de continuïteit ten goede. Mooie horloges, maar niet aan mij besteed.

2 likes

Nee hoor, heb er meerdere mogen ontmoeten en de één nog vriendelijker dan de ander.

2 likes

Ik ben niet zo van het model dus ik was snel afgehaakt.
Wat ik trouwens lelijk vindt zijn de concentrische ringen in de subdials… doet mij denken aan de aftermarket wijzerplaten van de Seiko Pogue… en dus heb ik de link met namaak…

Het ligt nogal aan de gebruikte legering en de hardingsmethode (temperatuur…).

Exact mijn ervaring. Journe was een uitzondering.
Wellicht omdat het een Fransoos is?

De hoofdtechneut van JLC was zeldzaam vriendelijk en liet zelfs het prototype dat hij droeg zien en door iedereen omdoen.

Pim Koeslag bij FC idem, ongelooflijk aardig en hartelijk.

Journe keurde niemand een blik waardig en liet eigenlijk alles door een jongedame afhandelen.

EDIT: het was wel een mooie jongedame. En ze sprak Frans. Daar heb ik wel wat mee…

3 likes

En de daarbij behorende dagelijkse reactie van sauna tijger @drebin

Heb jij dat stuk meteoriet datje had gekocht eigenlijk al gebruikt voor een wijzerplaat?

Are you serious?. I think you have a plate before your head

(vrij naar Louis van Gaal :slight_smile: )

3 likes

Nee nog niet, het ligt nu in mijn ruimte, Ik heb een stuk geslepen en geëtst, ziet er erg gaaf ui!

1 like

Volgens mij heeft ie bij dat bezoek ons toen niet eens een hand gegeven. Alleen een arrogante blik door t raam.

1 like

Rainer, ik en ??? hebben 'm zover ik me herinner in elk geval in de gang getroffen. Dat meisje zei toen iets en Rainer bewoog zijn kant op, was ook serieus geïnteresseerd in een koop. Het was in elk geval nogal vreemd, ongemakkelijk en niet sociaal hoe het verder liep.

Het is alweer jaren terug, dus alle details heb ik ook niet meer zo paraat. Vond het nogal bizar van iemand die het van de verkoop moet hebben…

1 like

Mr Forsey, van Greubel & Forsey is wel vriendelijk. Handje gegeven, vroeg of ik het merk kende en ik mocht er 1 om. Kortom, het kan dus wél…

1 like

Bij deze, ik heb nog wat plaatjes gevonden

Volgens mij moet ik nog wat mooiere plaatjes hebben maar kan ze even niet vinden :frowning:

3 likes

Veelzijdige wijzerplaat!

2 likes

Yep, en natuurlijk in het echt pas echt goed te zien. Maar een mooi effect dat parelmoer, helaas niet meer in bezit… Deze plaat is echt prachtig met goed zonlicht, ook in kunstlicht kan het mooi zijn.

En verder lekker ingetogen donker maar ook niet van de pols spattend in het licht dus kan prima zakelijk gedragen worden. Op deze kijk je ook niet naar de tijd maar naar de plaat :slight_smile:

2 likes

Heel gaaf! En inderdaad wat RLC zegt, veelzijdig.

1 like

8 likes