Jij bent echt boos nu.
Hoe meer horloges er gemaakt worden, hoe meer afwijkingen ertussen zitten, denk ik dan maar. En als een horloge van 3k perfect zou zijn is er geen reden meer om het tienvoudige af te tikken voor afwerking.
Jij bent echt boos nu.
Hoe meer horloges er gemaakt worden, hoe meer afwijkingen ertussen zitten, denk ik dan maar. En als een horloge van 3k perfect zou zijn is er geen reden meer om het tienvoudige af te tikken voor afwerking.
Ok, maar ik vind die paarse vlekjes bij dit horloges ook niet acceptabel.
Ach weet je… Van ieder horloge, of dat nu 2x knaken, 2k of 20k kost ga je op internet ‘fouten’ vinden.
Het gaat erom hoe de fabrikant ze oplost en volgens mij doet Tudor dat prima.
Advies is dan ook; koop het horloge en als er iets mee is, breng je het terug
Ik denk niet dat Tudor meer steken laat vallen dan andere fabrikanten. Of het acceptabel is voor een horloge? Ik vind van niet. Gewoon goed controleren op het moment dat het het horloge in ontvangst neemt.
Edit: Waar ik me nog meer aan stoor zijn gebruikssporen (krassen en wrist-cheese) van vitrine-modellen die als ‘nieuw’ worden verkocht. Nu al twee keer gehad bij een Seiko en Oris.
Woest.
Zo ziedend, dat ik al bijna een volle pot Ben & Jerry’s op heb maar verwoed blijf spitten in die nectar van god zelve, hopende mijn woede te verdrinken in een bodemloze oceaan van smulpaperij.
Lijkt mij niet acceptabel. Op mijn BB58 blue zie ik helemaal geen issues. Succes!
Als er meer dan een miljoen van dit merk geproduceerd worden (?) zoals bij zijn nog duurdere oom dan zullen er wel eens wat foutjes tussen zitten.
Als je dat in deze prijsklasse echter accepteert dan is het tijd om te gaan nadenken.
Kun je misschien beter een Steinhart kopen
In absolute aantallen, maar bij een homogeen een volledig geautomatiseerd proces zoals van Tudor moet het percentage fouten veel lager liggen dan bij kleinere producenten.
Binnen 20-30jaar haal je de hoofdprijs binnen met een ultra-zeldzame ‘spotted-dial’
Ik stel me ook voor hoe ze dit voor elkaar krijgen. Wordt dit gespoten met een verfpistool ofzo? Laatste beetje uit het verfblik en het pistool begint te sputteren?
Vervelend en ook niet eerder gehoord, wel leuk verteld al bij een AD langs geweest met deze bevindingen
@Paraflex want het zou zeker niet mogen
Zo’n grote? Ik neem mijn petje af.
Kleurwissel
Zelf heb ik twee Tudors; en heb een derde gehad… alle drie
Denk dat elk merk wel eens een steekje laat vallen. Mijn tweede dure horloge (Rolex Seadweller) stond na 4 weken stil Zo dood als wat
Maar uiteindelijk allemaal prima opgelost door de AD
Edit; heb een vierde Tudor 39mm blauw gehad die ik aan een HF lid verkocht heb. Die was ook nagelnieuw netjes
Ik heb teveel OCD om dit te kunnen accepteren. En een minder grote portemonnee dan Han, dus het zou mij echt pijn doen; dit. Had al meer dan genoeg gehannes met mijn Speedy voor maar enkele honderden meer dan 3K (list minus 20%, 2020).
Nota bene, een van de verkopers zei dat ik “nu eenmaal geen Patek kocht”. (Alle andere medewerkers, inclusief eigenaar, waren op mijn hand - and went out of their way to get things right). Maar. Omega leverde wel (nu niet meer - toeval?) een loupe mee in de box…
Ehm mijn persoonlijke mening is dat ik net vind dat als je bij een kleinere manufacture koopt, ik het veel onacceptabeler zou vinden als er fouten in zitten.
Bij die kleine spelers zit er vaak toch wel wat meer handwerk in en er zijn er zat die net zo duur of duurder zijn dan je doorsnee tudor.
Ik weet dat het een gevoelig onderwerp is en ik op haatreacties kan rekenen na deze opmerking (veel Grand Seiko eigenaren voelen nl alles wat niet super positief is over GS als een persoonlijke aanval), maar zelfs bij de heilige forumgraal GS gaat het wel eens mis. Denk dan bv aan niet uitgelijnde wijzers bij een GMT quartz.
En ja, ook bij Rolex (denk aan de Rhodium platen van een DJ41).
Hierna zal dit topic vast alleen nog maar gaan over GS en vooral dat ze beter zijn dan Rolex
Is het datum issue van de GMT van Tudor al genoemd? Dat zou me meer storen dan een vlekje hier of daar.
Bij enkele kwarts-GS’en die ik hier had voor een batterijwissel, ook wel kleine dingetjes gevonden hoor…
Is inmiddels een soort standaard factory-recall als je het probleem hebt meen ik. Passen ze het betreffende onderdeel aan, vermoedelijk meteen in een deel/volledige servicebeurt.