Perfect bestaat niet.
Mijn blackbay is overigens perfect.
(Ik heb niks kunnen ontdekken wat niet in orde is. Als ik met een vergrootglas kijk vind ik vast ook wel iets. )
Perfect bestaat niet.
Mijn blackbay is overigens perfect.
(Ik heb niks kunnen ontdekken wat niet in orde is. Als ik met een vergrootglas kijk vind ik vast ook wel iets. )
Bij de GMT is het probleem meer structureel, en niet zozeer een afwerkingsfout. Heeft Omega ook een keer gehad met de 3300 serie uurwerken (als ik me niet vergis met het nr).
Als deze vroegtijdige patina op de wijzerplaat nu exclusief voorbehouden is aan de blauwe BB58, dan zou dat voor mij reden kunnen zijn om voor de zwarte te gaan, of zelfs een ander merk.
Bij mij zou deze fout zich pas openbaren NA de garantieperiode. Zoveel geluk heb ik meestal
Als het maar zeer zelden voorkomt (bv minder dan 1%), dan durf ik het wel aan.
Vandaar dit topic, en tot nu toe lijkt het niet veel voor te komen.
(Voor de jeugdige kijker: Influencers)
Het is natuurlijk wel zo dat je alleen de excessen op internet tegenkomt. Verreweg het merendeel van de duizenden horloges die ze fabriceren zal helemaal 100% top zijn. Ik vind dat wijzerplaatvoorbeeldje wel bizar trouwens, lijkt wel een soort van (chemische) reactie van de verf op de ondergrond ofzo.
Nee hoor. Wij kijken gewoon kritischer.
Dat kan natuurlijk ook âŠ
Ja dat lijkt op de DJ41 van mijn zoon. Die wijzerplaat gaat langzaam van Rhodium naar paars. Ook een Chemische reactie. Schijnt zelfs regelmatig voor te komen bij een bepaalde serie. Wordt ook netjes door de dealer opgelost, maar ik voorkom dit gezeur liever, en met dit verhaal in het achterhoofd doe ik tegenwoordig eerst mân huiswerk vóórdat ik naar de winkel ren.
En ze gaan er van uit dat 95% van de kopers dat niet doet. Ook, al die mensen voor wie 3,5K twee weken netto inkomsten zijn, i.p.v. zes.
Heb dat meegemaakt in het Breitling NL-atelier. Op het moment dat de kast opengemaakt werd, verkleurde die binnen minuten van zilvergrijs naar paars. Iedereen kwam er omheen staan.
Goddank hadden we daar een nieuwe wijzerplaat op voorraad. Kreeg de eigenaar niet cadeau, maar wel met coulance.
Gniffel⊠GS loopt ook de kantjes ervan af. Check mijn posts binnen het topic.
Ik begrijp je reactie niet helemaal Bernie.
Voordat ik een keuze maak tussen een paar horloges, bedoelt voor vakantiegebruik, vraag ik hier hoeveel het voor komt dat er fabrikagefoutjes aangetroffen worden op 1 specifiek genoemd horloge, en geef een paar voorbeelden van wat ik online aantref.
Jij reageert met âmooi zo latenâ
Wat zou ik precies mooi zo moeten laten?
Mo money mo problems.
Eens hoor boven een bepaald bedrag (voor mij grosso modo âŹ2000) vind ik dat je betaald voor perfectie.
Het zal nog niet zijn. Eerst GSâen met ruimte tussen de bezel en aansluiting, nu paarse vlekken op een Tudor. Lang leve casio
Een horloge van meer dan 500 euro moet gewoon perfect zijn. Punt uit klaarâŠ
Het is echt schandelijk dat dit horloge door de kwaliteitskeuring is gekomen. Mag niet gebeurenâŠ
Bevestigd wel weer dat Tudor het B-merk is van Rolex. Met deze afwerking en beperkte na-controle bewijzen ze dat de de kantjes ervanaf lopenâŠ
Persoonlijk leg ik die grens bij 435 euro.
Akkoord
Mee eens. Alleen het feit dat er nog duurdere horloges bestaan, wil nog niet automatisch zeggen dat een horloge van 3K een goedkoop horloge is. Dat is het namelijk niet: voor veel mensen is dit simpelweg een duur horloge, en mogen daar bepaalde verwachtingen aan de kwaliteit en afwerking gekoppeld worden.
Ja dat bedrag roept inderdaad een fijner gevoel opâŠ
Precies dit.
Overal worden fouten gemaakt, zelfs bij Patek, maar daar heb je kwaliteitscontrole voor, die voorkomt dat een produkt met foutjes bij de klant terecht komt.
Het lijkt er op dat de kwaliteitsdienst van Tudor nog wel ruimte heeft voor verbetering in hun controle systeem.