Het eerste wat in mij opkomt, je hebt over een paar jaar een special collectors edition! Maar zonder gekkigheid, als het om een horloge gaat van een paar honderd euro tot 1500 Euro zou ik zoiets nog wel enigszins accepteren. Maar alles daarboven zou ik het niet accepteren en retour doen. Voor een horloge van 3k+ zou ik het retour doen.
Blijft een poor mans rolex natuurlijk
Excuses, ik heb het niet goed gelezen. Deze detail foto’s wekte bij mij de indruk dat deze al in uw bezit is.
Het gebeurt zelden maar van Rolex hoor je ook wel eens kleine fabrikagefoutjes.
Ik wou al zeggen, volgens mij als je in de geschiedenis duikt van Rolex kom je aardig wat fouten tegen, tot spellingsfouten aan toe.
It happens.
Pardon?
Bij drieduizend ballen vind ik fouten sowieso onacceptabel, waarbij ik grotere tolerantie heb voor variaties in handwerk dan variaties in machinaal werk.
Nee hoor. Het hangt er vanaf wat je als “beter” ervaart en is totaal irrelevant in een discussie over de BB58 van @paraf…eh, van jou dus.
Die creme brulee dial van je met die vlekken op de wijzer? Terug naar de fabrikant er mee en gewoon fiksen die handel. Ik ben het met @RLC eens. Wat je ook voor dat bedrag koopt, daar mag voor die doekoe geen fout meer in zitten.
Oh, wacht, ik zie net dat je grasduint en aan het kijken bent hoe vaak het voorkomt: Ik neem aan niet vaak, anders zou internet exploderen.
Maar het maakt geen reet uit, als je het mooi vindt kun je gewoon bestellen. Ik heb er wel vertrouwen in dat Tudor dat soort problemen op zal lossen.
Herken ik
Corona hoestje misschien?
risking a ban
Dit pleit ook wel weer voor de super replica’s. . Ik kan me nog een filmpje herinneren waarin een replica PP een strakkere tekst op de dial had staan dan het origineel.
Als je een Nautilus niet koopt als statussymbool of als investering maar als juweel dan zie ik geen reden om een echte te kopen…
I.p.v. een Blackbay? Als je een Tudor wilt is dit wel een mager alternatief. Afwerking / kwaliteit van Tudor ligt normaliter velen malen hoger.
Interessante stelling.
Maar waarom zou dit alleen betrekking hebben op een Nautilus? En dan houdt dit in dat iedere HFer (mezelf, en jou incluis) ofwel zijn horloge koopt als statussymbool/investering, danwel gewoon een hommage (of replica) zou moeten kopen.
Moet ik even in laten dalen…
Wel om nepper te kopen? Ik gebruik het woord replica niet omdat het een vervalsing is.
Je citeert mij hier wel erg selectief en zonder de verdere context.
Als Tudor een horloge zoals aangegeven door de TS door de QC laat slippen kun je vraagtekens stellen over waar de “kwaliteit” van het merk nu precies voor staat. Blijkbaar is bij het assembleren weinig handmatige interactie geweest…
Je hebt gelijk. Ik zie ook dat ik je antwoord helemaal niet goed gelezen heb. Excuus.
Laat ik het houden op dat ik echt net wakker was..
Ik heb echter nog geen problemen gehad met Tudor gelukkig. Kwalitatief super.
Ik zeg niet dat je een nepper moet kopen, dat is natuurlijk illegaal, abject en alleen voor echte paupers…ik wilde alleen de stelling even poneren.
Replica’s niet want dan hebben we het eigenlijk over schaamteloze kopieën. Die zijn illegaal. Maar niets staat je natuurlijk in de weg om een kwalitatief zeer goede hommage aan te schaffen. Daar kun je net zoveel persoonlijk draagplezier van hebben. Is Tudor uiteindelijk ook niet een vorm van hommage aan zijn oom R wink:
Misschien tijd om dit topic te sluiten, want het gaat nu wel heel erg off topic
In iedergeval was het een interessante discussie, dank voor het starten