Fabrikagefoutjes Tudor BB58 blue

In mijn zoektocht naar een leuke duiker voor evt toekomstige vakanties (hoopvol denken, ik weet het) is 1 van de kandidaten de Tudor BB58 blauw. Tot vorig jaar aan toe gebruikte ik hier een andere duiker voor, maar die laat ik voor verschillende redenen tegenwoordig tijdens vakanties liever thuis.

Voordat ik uiteindelijk een keuze maakt, lees ik eerst altijd beoordelingen (voor de jeugdige lezers: reviews) van bezitters, om te ontdekken of er iets negatiefs zou zijn wat ik in een winkel tijdens het passen over het hoofd zou zien, omdat hij verder zo mooi is…

Nu kom ik diverse keren fabrikagefoutjes tegen, zoals paarse vlekjes op de wijzerplaat (foto’s vergroten om ze goed te zien)

Of bv een witte vlekje op een wijzer

Allemaal niet erg bij een horloge van een paar honderd, maar lastig te accepteren voor 3k+

Nu is mijn vraag: Zijn er ook eigenaren hier op het forum die dergelijke ervaringen hebben met Tudor, of zijn het zeldzame uitzonderingen, zoals bij alle merken in deze prijsklasse wel eens voorkomt?

Of heeft Tudor gewoon een nieuwe kwaliteitscontroleur? :joy:

30 likes

Dit is f up G.

Retourneren. Bij mijn Tudor ben ik de grootste fabricage fout.

12 likes

Over 20 jaar rare and important…

23 likes

Dit :point_up:

1 like

Mijn BB58 had ook wat kleine dingetjes, het is geen Grand Seiko.

Ik vind het nog steeds bij de prijsklasse passen!

6 likes

Mijn Seiko van €200,- niet dus terug met die handel.
3k pffff

8 likes

Dat is best grappig

2 likes

Voor €3k koop je tien auto’s. Een horloge mag op dat prijspunt smetteloos zijn.

13 likes

Ik weet niet of je dan echt wel een auto koopt

15 likes

Op schaal misschien…

3 likes

Als je 3000 knaken bij een indie uitgeeft, sure. Dan krijg je vakmanschap en passie waar je U tegen zegt.

Edit: leuk voorbeeld:

:joy:

5 likes

Nog ff en we noemen het karakter :grimacing:

3 likes

Dit is appels met peren vergelijken. Juist een grote fabrikant heeft een gesmeerde productielijn. Dit moet ertoe leiden dat fabricagefouten zoveel mogelijk worden uitgebannen en, in het verlengde hiervan, moet een dermate grote producent een QC hebben die fouten eruit pikt.

10 likes

Vervelend ik heb iets vergelijkbaars gehad. Uiteindelijk na een half jaar en nieuwe gekregen…

Zie onderstaand topic:

2 likes

Het zou niet mogen zijn op een horloge uit deze prijsklasse, wat mij betreft onaanvaardbaar zoiets. Maakt niet uit of deze van een geautomatiseerde productielijn komen, ze moeten dan maar hun kwaliteitscontrole aanscherpen.

2 likes

Ben je al met het bonnetje terug geweest bij de verkoper?

1 like

Ik vind die spikkels juist wel tof. Die wijzers zou ik mee teruggaan.

1 like

Volgens mij heeft de topicstarter er nog geen gekocht :upside_down_face:

4 likes

Bij een Opel is het een fabricagefout, bij een Alfa charme… :wink:

7 likes

En zoals met elk product… hoe duur… of hoe verfijnd het geautomatiseerd productieproces ook is… er kan wat mee mis gaan!

En zolang de fabrikant het oplost vind ik het prima!
Zowel bij Omega als IWC hiermee te maken gehad, vervelend, maar wel goed opgelost!