In mijn zoektocht naar een leuke duiker voor evt toekomstige vakanties (hoopvol denken, ik weet het) is 1 van de kandidaten de Tudor BB58 blauw. Tot vorig jaar aan toe gebruikte ik hier een andere duiker voor, maar die laat ik voor verschillende redenen tegenwoordig tijdens vakanties liever thuis.
Voordat ik uiteindelijk een keuze maakt, lees ik eerst altijd beoordelingen (voor de jeugdige lezers: reviews) van bezitters, om te ontdekken of er iets negatiefs zou zijn wat ik in een winkel tijdens het passen over het hoofd zou zien, omdat hij verder zo mooi is…
Nu kom ik diverse keren fabrikagefoutjes tegen, zoals paarse vlekjes op de wijzerplaat (foto’s vergroten om ze goed te zien)
Allemaal niet erg bij een horloge van een paar honderd, maar lastig te accepteren voor 3k+
Nu is mijn vraag: Zijn er ook eigenaren hier op het forum die dergelijke ervaringen hebben met Tudor, of zijn het zeldzame uitzonderingen, zoals bij alle merken in deze prijsklasse wel eens voorkomt?
Of heeft Tudor gewoon een nieuwe kwaliteitscontroleur?
Dit is appels met peren vergelijken. Juist een grote fabrikant heeft een gesmeerde productielijn. Dit moet ertoe leiden dat fabricagefouten zoveel mogelijk worden uitgebannen en, in het verlengde hiervan, moet een dermate grote producent een QC hebben die fouten eruit pikt.
Het zou niet mogen zijn op een horloge uit deze prijsklasse, wat mij betreft onaanvaardbaar zoiets. Maakt niet uit of deze van een geautomatiseerde productielijn komen, ze moeten dan maar hun kwaliteitscontrole aanscherpen.