Eind goed al goed: Oneffenheid wijzerplaat Tudor waarvoor wijzerplaat wissel. Na 13 weken beschadigd terug gekregen! Goed opgelost, nieuw exemplaar gekregen! 🥳

Nou, nou. Heb ik op een paar lange tenen gestaan…:joy:

En als ik je een welgemeend advies mag geven.

Neem jezelf en anderen niet zo serieus :wink:

1 like

Laat gaan Lempke :wink:.

1 like

Ach ja, ben niet boos, wil het alleen goed uitleggen omdat je alleen reageert op mijn commentaar, je haalt ze aan en haalt ze uit het verband.
Ik ben over het algemeen prima in het midden qua mening, ik stel geen harde feiten en vind het leuk om mee te praten, dat is alles.

6 likes

Hebbie Doutzen Kroes wel eens onder de macro gezien :rofl:

7 likes

Fake News!
Gisterenmiddag mijn nieuwe macrolens uitgetest:
afbeelding

3 likes

Vandaag na wederom zelf gebeld te hebben en indicatie gekregen hoelang deze miserie nog gaat duren. De wijzerplaat zal waarschijnlijk in 3-4 weken door Tudor geleverd worden. Tudor heeft blijkbaar momenteel problemen met de productie van wijzerplaten (goh dat had ik nog niet door :unamused:). Dus al met al gaat het nog ruim 6 weken duren. Dat klereding is inmiddels al 3 maanden weg na 1 maand in bezit te hebben gehad :triumph:.
De lol van de aankoop van de Tudor Black Bay is er bij inmiddels al helemaal af. Wat een bak ellende… :tired_face:

4 likes

Rustig, je hebt genoeg andere horloges om te dragen :wink:

1 like

Kun je hem niet ondertussen gewoon dragen? Ik bedoel, er is verder niks aan de hand toch… :thinking: als de plaat binnen is even terugbrengen en een paar dagen later weer ophalen.

Ik denk dat hij opgestuurd is naar Tudor en daar nu ligt te wachten.

1 like

Dat maak ik er niet uit op. Dacht begrepen te hebben dat ‘ie in Diemen ligt, wachtend op een nieuwe wijzerplaat. Maar als ‘ie in Zwitserland ligt, tja… dan is het dikke pech.

@RLC, enlighten us… :slight_smile:

EDIT: Nog even teruggelezen. Denk dat je gelijk hebt @koekoek.

Voor het gemak die feilloze Grand Seiko wijzers die die van Omega en Rolex qua afwerking volkomen in de schaduw stellen maar even van het plaatje geknipt?

3 likes

Het werkt zo bij Tudor. Het horloge ligt inderdaad in Diemen. Tudor stuurt pas een nieuwe wijzerplaat als de oude wijzerplaat binnen is. Dit om handel in onderdelen te voorkomen. Het horloge ligt nu dus zonder wijzerplaat in Diemen.

2 likes

Wat een aanfluiting is die klantenservice dan!?

1 like

Wat als je wijzerplaat kwijt is geraakt met de post?

2 likes

Dank voor de opheldering!

Omdat de postzegel er afgevallen is? Zal ongetwijfeld ook wel eens wat zoekraken maar nu is er een productieprobleem volgens mij. Althans dat vertellen ze Ralph… :slight_smile: ik vind het vooral waardeloos dat ze hem niet even pro-actief informeren. Wachten zonder informatie is ruk.

1 like

Maar Diemen? Uit het fraude topic begrepen te hebben is dat het hoofdkantoor van Schaap en Citroen. Maak ik hier nu uit op dat hun service afdeling de vervanging uit voert?

Uit de topic start maak ik op dat S+C aangaf het horloge naar Tudor op te sturen.

Begrijp me niet verkeerd. Mijn Honda sturen ze ook niet terug naar de fabriek in Japan voor een knopje te vervangen.

Maar lekkere communicatie van S+C. Ik vind het voor je gevoel als klant wel belangrijk dat je word geïnformeerd wat er gaat gebeuren. En in ieder geval voor het gevoel ook wel een verschil of dat Tudor zelf het horloge in handen heeft of de service afdeling van S+C. Ook al mag dat voor de uiteindelijke kwaliteit geen verschil uitmaken en zal ook wel geen verschil uit maken.

Mijn post is een beetje mosterd na de maaltijd, maar wellicht was het beter geweest om het horloge onder 30 dagen retour te sturen/brengen naar S&C. Je hoeft dan immers geen reden op te geven, dan daarna een nieuwe bestellen en hopen dat die een nette wijzerplaat heeft. Scheelt een hoop gedoe, tijd en potentiële kans op beschadigingen aan je horloge.

2 likes

Ze zeiden in de winkel dat ze niks voor mij konden betekenen op dat gebied…

Als je binnen 30 dagen na aanschaf in de winkel kwam, dan hebben ze gewoon gelogen tegen je. Het retourrecht geldt alleen niet voor op maat gemaakte producten, maar daar is in dit geval geen sprake van.

Wat ik me even zat af te vragen is wanneer je S&C in gebreke kan gaan stellen. Ik bedoel, een beetje levertijd: Oké. Maar redelijkheid en billijkheid is ook wel een dingetje toch? Iemand maanden lang laten wachten op alleen een andere wijzerplaat, die ze bij wijze van spreke ook even uit een showroommodel kunnen halen, vind ik een tikje overdreven. In gebreke stellen met een termijn van 14 dagen, is dat een idee? Ben geen jurist, dus ik roep maar wat… :slight_smile: