Ik weet niet of je dan echt wel een auto koopt
Op schaal misschien…
Als je 3000 knaken bij een indie uitgeeft, sure. Dan krijg je vakmanschap en passie waar je U tegen zegt.
Edit: leuk voorbeeld:
Nog ff en we noemen het karakter
Dit is appels met peren vergelijken. Juist een grote fabrikant heeft een gesmeerde productielijn. Dit moet ertoe leiden dat fabricagefouten zoveel mogelijk worden uitgebannen en, in het verlengde hiervan, moet een dermate grote producent een QC hebben die fouten eruit pikt.
Vervelend ik heb iets vergelijkbaars gehad. Uiteindelijk na een half jaar en nieuwe gekregen…
Zie onderstaand topic:
Het zou niet mogen zijn op een horloge uit deze prijsklasse, wat mij betreft onaanvaardbaar zoiets. Maakt niet uit of deze van een geautomatiseerde productielijn komen, ze moeten dan maar hun kwaliteitscontrole aanscherpen.
Ben je al met het bonnetje terug geweest bij de verkoper?
Ik vind die spikkels juist wel tof. Die wijzers zou ik mee teruggaan.
Volgens mij heeft de topicstarter er nog geen gekocht
Bij een Opel is het een fabricagefout, bij een Alfa charme…
En zoals met elk product… hoe duur… of hoe verfijnd het geautomatiseerd productieproces ook is… er kan wat mee mis gaan!
En zolang de fabrikant het oplost vind ik het prima!
Zowel bij Omega als IWC hiermee te maken gehad, vervelend, maar wel goed opgelost!
Jij bent echt boos nu.
Hoe meer horloges er gemaakt worden, hoe meer afwijkingen ertussen zitten, denk ik dan maar. En als een horloge van 3k perfect zou zijn is er geen reden meer om het tienvoudige af te tikken voor afwerking.
Ok, maar ik vind die paarse vlekjes bij dit horloges ook niet acceptabel.
Ach weet je… Van ieder horloge, of dat nu 2x knaken, 2k of 20k kost ga je op internet ‘fouten’ vinden.
Het gaat erom hoe de fabrikant ze oplost en volgens mij doet Tudor dat prima.
Advies is dan ook; koop het horloge en als er iets mee is, breng je het terug
Ik denk niet dat Tudor meer steken laat vallen dan andere fabrikanten. Of het acceptabel is voor een horloge? Ik vind van niet. Gewoon goed controleren op het moment dat het het horloge in ontvangst neemt.
Edit: Waar ik me nog meer aan stoor zijn gebruikssporen (krassen en wrist-cheese) van vitrine-modellen die als ‘nieuw’ worden verkocht. Nu al twee keer gehad bij een Seiko en Oris.
Woest.
Zo ziedend, dat ik al bijna een volle pot Ben & Jerry’s op heb maar verwoed blijf spitten in die nectar van god zelve, hopende mijn woede te verdrinken in een bodemloze oceaan van smulpaperij.
Lijkt mij niet acceptabel. Op mijn BB58 blue zie ik helemaal geen issues. Succes!
Als er meer dan een miljoen van dit merk geproduceerd worden (?) zoals bij zijn nog duurdere oom dan zullen er wel eens wat foutjes tussen zitten.
Als je dat in deze prijsklasse echter accepteert dan is het tijd om te gaan nadenken.
Kun je misschien beter een Steinhart kopen
In absolute aantallen, maar bij een homogeen een volledig geautomatiseerd proces zoals van Tudor moet het percentage fouten veel lager liggen dan bij kleinere producenten.