Eind goed al goed: Oneffenheid wijzerplaat Tudor waarvoor wijzerplaat wissel. Na 13 weken beschadigd terug gekregen! Goed opgelost, nieuw exemplaar gekregen! 🥳

Het werkt zo bij Tudor. Het horloge ligt inderdaad in Diemen. Tudor stuurt pas een nieuwe wijzerplaat als de oude wijzerplaat binnen is. Dit om handel in onderdelen te voorkomen. Het horloge ligt nu dus zonder wijzerplaat in Diemen.

2 likes

Wat een aanfluiting is die klantenservice dan!?

1 like

Wat als je wijzerplaat kwijt is geraakt met de post?

2 likes

Dank voor de opheldering!

Omdat de postzegel er afgevallen is? Zal ongetwijfeld ook wel eens wat zoekraken maar nu is er een productieprobleem volgens mij. Althans dat vertellen ze Ralph… :slight_smile: ik vind het vooral waardeloos dat ze hem niet even pro-actief informeren. Wachten zonder informatie is ruk.

1 like

Maar Diemen? Uit het fraude topic begrepen te hebben is dat het hoofdkantoor van Schaap en Citroen. Maak ik hier nu uit op dat hun service afdeling de vervanging uit voert?

Uit de topic start maak ik op dat S+C aangaf het horloge naar Tudor op te sturen.

Begrijp me niet verkeerd. Mijn Honda sturen ze ook niet terug naar de fabriek in Japan voor een knopje te vervangen.

Maar lekkere communicatie van S+C. Ik vind het voor je gevoel als klant wel belangrijk dat je word geïnformeerd wat er gaat gebeuren. En in ieder geval voor het gevoel ook wel een verschil of dat Tudor zelf het horloge in handen heeft of de service afdeling van S+C. Ook al mag dat voor de uiteindelijke kwaliteit geen verschil uitmaken en zal ook wel geen verschil uit maken.

Mijn post is een beetje mosterd na de maaltijd, maar wellicht was het beter geweest om het horloge onder 30 dagen retour te sturen/brengen naar S&C. Je hoeft dan immers geen reden op te geven, dan daarna een nieuwe bestellen en hopen dat die een nette wijzerplaat heeft. Scheelt een hoop gedoe, tijd en potentiële kans op beschadigingen aan je horloge.

2 likes

Ze zeiden in de winkel dat ze niks voor mij konden betekenen op dat gebied…

Als je binnen 30 dagen na aanschaf in de winkel kwam, dan hebben ze gewoon gelogen tegen je. Het retourrecht geldt alleen niet voor op maat gemaakte producten, maar daar is in dit geval geen sprake van.

Wat ik me even zat af te vragen is wanneer je S&C in gebreke kan gaan stellen. Ik bedoel, een beetje levertijd: Oké. Maar redelijkheid en billijkheid is ook wel een dingetje toch? Iemand maanden lang laten wachten op alleen een andere wijzerplaat, die ze bij wijze van spreke ook even uit een showroommodel kunnen halen, vind ik een tikje overdreven. In gebreke stellen met een termijn van 14 dagen, is dat een idee? Ben geen jurist, dus ik roep maar wat… :slight_smile:

14 december gekocht. 16 januari ingeleverd.

Inruil bespreken? Het horloge is nog nieuw één maand oud!

Koop nou gewoon een Rolex man !
Die hele filosofie van je dat je naar een Rolex toe moet groeien of zoiets… BS !
Als je een Rolex wilt dan koop je er een, niks tussenstappen, en ‘groeien’…
Nou dit weer met een 2e rangs BB. Voor wat?

2 likes

Huh? :thinking:

Koop je een Rolex en zit je dadelijk met zo’n horloge

2 likes

30 dagen retour recht geld alleen voor producten via internet gekocht. Bij verkoop in de winkel is het wettelijk zo dat de verkoper het product niet terug hoeft te nemen.

Retour na aankoop in de winkel is een service van de winkel. Retour na aankoop via internet is een wettelijke verplichting.

3 likes

Waar komt die 30 dagen vandaan? Zijn dat er geen 14

Is dit nu niet zoiets als ; SPIJKERS OP LAAG WATER ZOEKEN
Ik ben van mening dat je elk product moet beoordelen op een manier zoals het is bedoeld,
bij een horloge dus met het blote oog en niet met allerlei idiote vergrotingen.

1 like

Dat zal iedereen voor zichzelf mogen bepalen.

5 likes

Daarom schrijf ik ook “ik ben van mening”

Mja je betaald er wel duizenden euro’s voor dus dan zijn er ook bepaalde verwachtingen :wink:

2 likes