Eind goed al goed: Oneffenheid wijzerplaat Tudor waarvoor wijzerplaat wissel. Na 13 weken beschadigd terug gekregen! Goed opgelost, nieuw exemplaar gekregen! 🥳

Waar staat dit dan?

Dit geldt niet voor aankopen in een winkel, enkel voor aankopen via internet.

Bij een aankoop in een winkel heb je vrij weinig te vertellen.

Burgerlijk wetboek stelt dat je dr verkopende partij in de gelegenheid moet stellen om het product te repareren in een staat welke je redelijkerwijs had kunnen verwachten bij de aankoop.

Volgens mij staat hier binnen een redelijk termijn.

Redelijk is een breed begrip blijkt :upside_down_face:

Voor duizenden euro’s moet ie bij mij ook perfect zijn! :face_with_monocle:

Overigens gewoon niet tof dat je nieuwe aankoop meteen weer terug moet! Kan mij de teleurstelling voorstellen!

2 likes

Een nieuw horloge van paar duizend euro moet gewoon :100:% zijn. Als ik imperfectie wil koop ik wel een Seiko voor fractie van de prijs :sunglasses:

5 likes

Ligt het aan mij of zijn er toch wel “vaak” problemen met tudor,? Wijzerplaat problemen, datum problemen bij de Gmt, lumme die uit lunette vallen bij de Pelagos.

Heb al eens eerder ergens op het Forum gemeld dat de optische controle gebeurt op een afstand van 30 cm met een verlichting van minimaal 2000 Lux en een licht kleur van 5500 Kelvin. Dan mag er optisch door een getraind oog geen afwijking of vuiltje zichtbaar zijn. Echter ga je met een mobiel een macrofoto maken en deze nog eens uitvergroten dan zijn er afwijkingen zichtbaar die je normaal nooit zult zien. Dus 100% is door een getraind oog op 30 cm afstand :wink:

2 likes

Komt door al die topics van je. Die doen veel stof opwaaien :wink:

Sterkte nogmaals @RLC. Erger je plezier nou niet kapot. Over een paar weken is hij terug.
Dan neem je 'm samen met een Seiko duiker mee uitwaaien. Maakt een battle waarbij we allemaal op je Tudor stemmen. Geef je 'm hierna een kusje, zegt hij sorry en zijn jullie weer vriendjes.

12 likes

Interessante definitie is dat!
Bedankt voor de info!

Overigens vind ik 30cm zónder vergroting of loep niet erg precies?

Je wilt een duur horloge toch óók graag in close-up met een loep bewonderen? :face_with_monocle:
De kracht zit em juist in de details!

1 like

Het is geen Patek Philippe :wink:

@RLC Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik zou em voor t opsturen nog even van alle kanten fotograferen, om achteraf onenigheid over krassen te voorkomen.

Enneh, je kunt de vertraging ook zien als verlening vd voorpret :upside_down_face:

4 likes

Heb hem bij schaap citroen samen met de verkopers geïnspecteerd en zij hebben genoteerd dat ie punt gaaf is in nieuwstaat. Dus elke kras die erop komt zijn ze van mij…:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

:thinking:

Aha, ja excuus… geeft een aardig inkijkje in hoe ik de meeste van mijn spullen tegenwoordig koop…

:point_up_2: …ben ik het zeer mee eens! Je doet er nu toch niks aan. :slight_smile:

1 like

Het hele verhaal doet mij denken aan deze video:

Ik heb ook wel OCD, maar niet zo erg gelukkig. Het zou niks verbazen dat het horloge straks terug komt met bandwisselsporen en krasjes op de kast.

3 likes

Obsessed garage :star_struck:

euh, ja inderdaad. Maar wel alleen bij aankopen via internet.

Goh die geniet van zijn Porsche…

1 like

Minor detail :stuck_out_tongue:

Ik zou dat ding echt helemaal aan bonken trappen, erin rijden alsof ik door de politie achterna gezeten word en hem lekker door de wasstraat met van die krasborstels halen. Net zoals ik nu met m’n Renault Clio doe :joy: Die is ook wit trouwens.

2 likes

Uurwerktechnisch zijn die weer totaal niet interessant. Wel mooi afgewerkt overigens.

? Wat is dat nu voor vreemde opmerking?