Taalpurist.
En bij Rolex en Tudor dan?
Een fout zoals de wijzerplaat van TS is natuurlijk een uitzondering, ook bij Omega. Onder een vergrootglas is een Rolex beter afgewerkt dan een Omega. De foto’s hierboven van een Omega zullen gewoon onder de toleranties van Omega’s QC vallen. Tudor zal een vergelijkbare tolerantie hebben als Omega.
Assumption op assumption op assumption
Ik vind dit wel een vreemde aanname. Omdat Rolex het duurste is gaan de meeste leden er van uit dat Omega slechter is afgewerkt?
Een Mercedes heeft toch ook een betere afwerking dan bv een Opel, vind het wel plausibel.
Tuurlijk…
Nou u er alweer over begint, zit daar nou een gaatje in die wijzerplaat, of is het een luizenpoepje?
172 berichten over een beschadigingetje op een wijzerplaat van een horloge die onder garantie gewoon teruggestuurd kan worden en op de fabriek weer gewoon voorzien wordt van een nieuwe wijzerplaat en daarna gewoon weer teruggestuurd wordt naar de eigenaar.
.
.
Big deal zeg!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
…
.
.
.
.
…
Nou, ik hoor daar in ieder geval niet bij
Boeien toch ? Waar gaat het over.
Hooguit over een aantal leden die elkaar onderling 100 % vertrouwen.
Maar dat is wel wat waard.
Zit net een filmpje op Youtube te kijken van een Rolex MilGauss, ook veel foutjes op macroniveau te zien:
luchtbelletje of gaatje in de R:
Onderkant secondewijzer (in de spiegeling van onderliggende wijzer te zien) en het begin van de oranje verf.
^ viel mij ook al op.
Lijkt wel corrosie! Andere kant ook, kijk maar.
De P is ook niet helemaal zoals het door mijnheer Rolex was bedoeld
In de tijd dat Hans nog leefde was de kwaliteit van de bedrukkingen nog veel belabberder maar goed genoeg.
Het ging na zijn dood pas echt fout toen ze lak begonnen te gebruiken die na een aantal jaren ging barsten.
Nu zijn die spiderdials goud waard,maar in die tijd was het gewoon een keiharde productiefout.
Ziet er spannend uit!
Ik vind het op zich ook niet lelijk.