Fabrikagefoutjes Tudor BB58 blue

Lundis Blue.

1 like

Bizar, stumpert dat ik ben zag het gewoon niet.

1 like

Ik denk, zoals ik op dit topic al las, dat er bij alle (top)merken, ondanks kwaliteitscontrole’s fouten voorkomen. Volgens mij kunnen die kwaliteitscontrole’s ook alleen maar steekproefsgewijs worden uitgevoerd. Maar het is wel vreselijk irritant als jouw geliefde horloge fabricagefouten heeft. Ik vraag mij in zo’n geval ook oprecht af of het dan ooit nog goed komt. De wet van Murphy gaat vaak op en voortdurend is er dan wat mee. Het gaat om veel geld en je bent er zuinig op maar toch moet je grailwatch terug naar de fabrikant. Het kan shocking zijn.

Leuk is t niet maar ook m’n sub41 is niet smetteloos met z’n knikkerput rondom het wijzerasgat in de wijzerplaat. Onder bepaald licht gewoon echt n bochel.
Maar goed het kost wat maar daar betaal je ook voor (premiejum ook nog :orangutan:)

Zo liet ik eens mijn toen nieuwe milgauss zien aan een collega .
Die zag meteen een knikje in de wijzerplaat :face_with_raised_eyebrow:.
Was ik toen goed ziek van !

1 like

‘Knikjes’ hebben ze vrijwel allemaal… die van mij zie je onder een bepaalde lichtinval ook.

Had ik al eens verteld van de geweldige afwerking van de secondewijzer van een Milgauss? (En dan met name de achterzijde) :wink:

Volgens mij zijn de Milgauss modellen gebruikt als horloges Voor stagiaires die even mochten oefenen met het in elkaar zetten van Rolexen…

9 likes

Bij Rolex zagen ze het ook niet.:laughing:

1 like

:joy::joy::joy:

Oh dear…

Fantastisch dat je dit zelf weer even oprakelt. :joy: Was erg vermakelijk destijds. :see_no_evil:

Hoe was je dit ook alweer opgevallen? Vlekjes op de achterzijde van de seconde-wijzer die je ziet in de weerspiegeling van de minuten wijzer als de wijzers elkaar kruisen. BRILJANT! :rofl:

2 likes

Tja hoe duurder een horloge hoe langer je er naar loopt te staren :grimacing:

En een mooie zomerdag met veel zon en een loupe is voor geen enkel horloge een goede combi (behalve GS natuurlijk die nemen QC en hun klanten wel serieus)

Rolex is wel kneiterhard van zijn troon gevallen bij mij. Je koopt geen kwaliteit maar waardevastheid en status :wink: (is ook wat waard)

1 like

Jaja… Niet dus. Check anders het grote gs topic en de filmpjes online van watchfinder even door.

Mijn GS komt hopelijk volgende week terug met een nieuwe dial

Wat was er niet goed aan je dial?

De bekende spleet-gate van GS. Op watchuseek ook wat voorbeelden.

Komt er op neer dat ik een spleet (ongelijk) heb tussen dial en rehaut

Oh shit… nu ga ik ook naar al mijn horloges kijken. :see_no_evil:

1 like

Dat is ook wel zuur. QC problemen heb je inderdaad echt bij alle merken.

Om het dan af te maken: met een vergrootglas onder kunstlicht. Het liefst een spotje. Dat is de gevaarlijkste manier :rofl:

2 likes

Ehhhh wat moet ik zien dan…? En dan bedoel ik bij die 2 Tudors…

edit… oh damn, die 2e keek ik zo overheen maar inmiddels gespot, de eerste nog steeds geen idee

2 likes

Look closely and you will C

2 likes

Die bb58 blue staat Ceneve ipv Geneve

1 like

Jeeez… man daar kijk je zo overheen. Oh wat slecht… Ik zit te zoeken naar loslatende lumen, deukje in een hand etc… niet naar het niet kunnen spellen hahahha

1 like