Helaas is, na 125 jaar, eergisteren het faillissement aangevraagd van Brunott Juwelier te Rotterdam.
Hopelijk blijkt een doorstart mogelijk.
Helaas is, na 125 jaar, eergisteren het faillissement aangevraagd van Brunott Juwelier te Rotterdam.
Hopelijk blijkt een doorstart mogelijk.
Zonde!
Echt zonde. Een fijne juwelier waar ik al jaren kom.
Ik hoop oprecht dat ze een doorstart kunnen maken.
Dat is jammer. Ik vind (vond?) het een fijne zaak.
Mijn KS komt daar vandaan.
En weer een trouwe AD gesloopt door de leverancier…
Jonas super kerel. Het begon al met Grand Seiko die uit het assortiment werd gehaald. Jammer ik vind (en vond) een superleuke winkel.
Zonde hoor
Inderdaad een fijne winkel waar ik nog wel (meer dan) eens een aankoop heb gedaan.
Jammer.
Dat was al heel zonde inderdaad…
En onlangs is de andere vestiging ook al overgenomen/afgestoten.
Bovendien trof ik laatst een personeelslid (werkzaam) in een andere juwelier.
Allemaal kleine hints wellicht…
GS liep ook voor geen meter.
Vroeger moest je via een sluisdeur naar binnen en lagen er Breitling en Omega horloges uit de hele lijn.
Toen ik er 10 jaar geleden in de weekenden werkte, was het grootste gedeelte van de omzet Michael Kors / Guess / GC horloges en hooguit een (normale) Seiko. Heb in de 3 -4 maanden dat ik er werkte geen enkele GS uit de etalage zien verdwijnen. Hetzelfde gold voor Bell & Ross, Meistersinger en Louis Erard.
Trouwringen, horloges voor jaarclubs (Tissot en Frederique Constant) waren naast de goedkope merken het enige wat nog liep. De neergang is volgens mij helaas al jaren voor Corona ingezet, toen ze Omega en Breitling de deur uit deden. Concurreren met Siebel en het internet is toch lastig. Wel jammer als ze verdwijnen, in Rotterdam is het nog steeds een begrip en ze hebben natuurlijk een top locatie.
Mijn beste,
Wat een sneu bericht!!
Ik heb goede herinneringen aan Juwelier Brunott.
In het Rotterdamse was het een JUWELIER in Hoofdletters.
Orologio Signaturis Temporis
Correctie, toen Omega en Breitling gingen bepalen dat ze meer richting Boutiques en grote ketens gingen.
Idem dito met Grand Seiko,want ik had het idee, dat GS de afgelopen jaren juist wél liep. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik heb er zelf best wat gekocht, en ben daar ook liefhebbers tegen gekomen die toch regelmatig met GS weggingen. Het assortiment wisselde best wel.
Los van dat, volgens mij zijn de GS-sen bij mijn weten pas in 2016 dan wel begin 2017 in NL geïntroduceerd bij dealers in plaats van alleen de Seiko Boutique in A’dam. Dus 10 jaar terug lijkt me erg stug, maar dat terzijde.
Begin 2017 ook pas bij Brunott echt in in het assortiment gekomen en één van de eerste resellers in Nederland die Grand Seiko voerde. Ik kan het mis hebben, maar dan zou ik de introductie uitnodiging nog ergens moeten opzoeken om het zeker te weten.
Volgens medewerkers werd Grand Seiko uit het assortiment gehaald omdat het niet het meest exclusieve merk in de winkel mocht zijn.
Inderdaad, zoals ook bij juweliers als Reijersen, Van Hell, Van Baal. Grand Seiko vindt dat het bij Omega, Rolex, etc. dealers moet liggen. Waarbij gezegd dat Van Willigen in Den Haag daar ook een uitdaging mee heeft.
Ze hadden al langer aangegeven van Grand Seiko af te willen, omdat het niet goed verkoopt. Daarom waren de modellen eerder al van de website gehaald. Ze kwamen toen wel tijdelijk terug, maar nu nemen ze definitief afscheid van het merk en on sale.
Correctie: deze merken eisten dat de volledige collectie werd afgenomen en getoond in de showroom. Daarna heeft deze juwelier zelf de keuze gemaakt om ermee te stoppen. Het werd niet opgelegd maar wel minder aantrekkelijk gemaakt, een verandering die de Swatch group destijds over de hele linie heeft doorgevoerd.
Niet alleen de populaire Speedmaster kon besteld worden, de onverkoopbare Constellations en DeVille / Seamaster chronografen moesten in 1 pakket worden afgenomen. Vervolgens zaten ze daarmee, terwijl ze deze ook niet voor weinig mochten afschieten, want dat zou het merk Omega devalueren.
Het is ook lastig, met deze merken hadden ze moeten concurreren met Van Willegen en S/C. Ze hebben de keuze gemaakt om voor volume te gaan in lagere segmenten, aangevuld met wat nichemerken zoals destijds Louis Erard en GS.
Dat heb je inderdaad verkeerd, in de zomer van 2015 lag er GS bij Brunott. Ik weet zelf wel wanneer ik er heb gewerkt. In ieder geval in augustus en september 2015 lagen er al GS in de etalage bij Brunott. Destijds de Spring Drive diver, Spring Drive GMT, een High beat en de 28800 in kleiner formaat. Allemaal nog met het oude dubbele GS logo.
Als je de uitnodiging hebt ben ik erg benieuwd, wellicht dat je het verwart met de overgang naar het nieuwe GS logo, of dat ze later een evenement hebben gehad om het merk onder de aandacht te brengen?
Eens, de eisen die door GS gesteld werden in combinatie met " Het is toch maar een Seiko", maakt het niet makkelijker als je inderdaad ook Breiting en Omega hebt staan. Van Willigen is inderdaad een wat ander verhaal.
Ik heb even mijn mailbox doorzocht en ik geef je gelijk, ze waren inderdaad eerder en dit was het introductie evenement waarbij GS als zelfstandig merk met het nieuwe logo binnenkwam.
En inderdaad de strategie van de grote merken heeft veel juweliers genoopt om een andere weg te gaan. Ik kan me zo voorstellen dat, gezien het grote aanbod in Rotjeknor én de aanwezigheid van 2 S&C vestigingen, het een lastig beslissing is geweest die in de long-run nu heeft meegespeeld.
Mensen zien alleen het woord ‘Seiko’ en begrijpen de waarde niet. Dan hoor je al snel: ‘Een Seiko van €7.000? Laat maar zitten.’ En daarom verkoopt het niet.
Zonde! Mooi zaak, altijd even langs lopen als ik in de binnenstad ben