Faillissement Brunott Juwelier Rotterdam.

Zou de Meistersinger Einzeiger buitenklok ook te koop zijn?

Ik hoop dat dit plaatje en onder andere graffiti etc. Grotendeels het gevolg is van het faillissement en niet daarvoor al was want anders snap ik het wel. Bij deze gevel zou ik nog geen broodje döner durven kopen, laat staan horloge van 10k.

1 like

Je komt wel eens in een stad?

3 likes

Zeker, maar dat ziet er niet zo armoedig uit doorgaans. Althans, niet op goede locaties waar de meer luxe winkels zitten. Ik kom met enige regelmaat in Overvecht en daar zie ik wel gelijkenissen.
Word jij wel vrolijk van het plaatje hierboven?

1 like

Ja natuurlijk, Rotterdam is mijn stad😉
Maar ik begrijp je punt hoor.

2 likes

Nu ja, (hoek) Oude Binnenweg is ook niet bepaald Hilligersberg, laten we eerlijk zijn. Ik vind/vond het ook geen enorm uitnodigende locatie voor premium segment spullenboel.

3 likes

Hillegersberg, daar zat Fred Helmer… qua niveau zeker niet hoger dan Brunott toch ?

2 likes

Jaren geleden een Grand Seiko bij Brunott gekocht, super geholpen en met een fijn gevoel de deur uitgelopen. Jammer dat het ze niet gegund is om open te blijven.

Klopt, mijn dochter woonde in Hillegersberg dus ik kwam nog wel eens in Rotterdam, het verschil is, eh, significant. Maar ook met bijvoorbeeld de Meent.

1 like

De 2e vestiging in Capelle aan den IJssel is ook permanent gesloten volgens Google.

2 likes

Klopt. Die winkel in Capelle a/d IJssel is overgenomen door van der Kooij juwelier.

1 like

Dat was al voor (of misschien een voorbode op) het faillissement.

Overigens was het ook wel een wezenlijk ander filiaal op het gebied van horloges. Dan kwam ik liever op de Binnenweg.

1 like

Tja… heel eerlijk gezegd snap ik dit - als horlogeliefhebber- ook wel… voor 7000 e zou ik ook liever een Omega of IWC kopen…

IWC-horloges doen me helemaal niks, word er niet warm van. Nooit aantrekkelijk of leuk gevonden. Over smaak valt niet te twisten, en dat geldt ook voor ieders portemonnee en eigen keuzes. Maar ik vind een Grand Seiko honderd keer leuker en beter afgewerkt dan IWC. Omega? Alleen de Seamaster vind ik echt gaaf rest kan ik alleen van dromen.

1 like

Ook niet de portugieser of speedmaster?

De Portugieser spreekt me door mijn smaak en leeftijd totaal niet aan. Speedmaster vind ik meh, maar met witte wijzerplaat wel oké. Ik heb een aparte smaak; een Rolex Submariner vind ik ook niks. Het gaat mij niet om waarde, hype of bekendheid, maar puur om design. Spreekt het me niet aan, dan houdt het op.

2 likes

Tja… smaken verschillen… ik vind met name de pilots van IWC schitterend

3 likes

Slechte website, maar leuke dingen te vinden.

2 likes

Wel leuk juist dat iemand zo’n andere smaak heeft dan ik. Die portugieser is voor mij echt een horloge dat ik ooit nog wil. Maar tegelijkertijd heb ik er nog nooit 1 gekocht. Wellicht toch minder mooi dan ik denk. :joy:

1 like

Die is super KAD! Onwijs vet. Ik ben heel moeilijk met zulke classy, dressy horloges, maar dit is echt een plaatje en underrated!

Geweldig uurwerk maar ik voel er totaal niks voor maar gelukkig smaken verschillen.

1 like