staat er 1 in het bleu voor net onder de 5 volgens mij…
Als ik heel eerlijk ben zou ik hem voor dat geld laten liggen. Hij roept toch net wat twijfels op en voor net iets meer haal je hem bij een goede grijze dealer met een jaar garantie… Wat vind je van die ander, of is dat geen optie voor je? Die is bieden vanaf 1000 dus wellicht voor 1100 a 1200 te krijgen
O.k., een horloge van <2K wordt door horlogegekkies misschien, maar door 98% van de ‘normale’ mensen niet gezien als een ‘redelijk betaalbaar horloge’. Verder, ja Seiko 5jes en zelfs eenvoudige Casio’s worden al decennialang nagemaakt. En nagemaakte horloges worden steeds beter. Zo goed zelfs, dat de gemiddelde juwelier (let op, hè ik zeg niet: horlogemaker) op het verkeerde been kan worden gezet. Dus, u lijkt te leven in een bubbel en lijkt daarnaast vrij naïef te zijn. Je zou toch verwachten dat na 9 jaar lidmaatschap van HF u iets beter geïnformeerd zou zijn. Maar ja, misschien komt dat nog.
En ik niet. Zou ook niet weten waarom. TAG Heuer maakt gewoon nog altijd kwalitatief uitstekende horloges, die ook nog eens reëel geprijsd zijn. Ik draag dit merk nu zo’n drie decennia en ben over ieder exemplaar dat ik ooit kocht meer dan tevreden.
Ik denk inderdaad naïef. Ik ben 9 jaar lid maar ben nog niet heel lang in de gelukkige toestand dat ik een horloge van een vergelijkbaar bedrag kan kopen zonder niet meer naar de supermarkt te kunnen. Het na maken snap ik zeker, mijn voorkeur heeft dan ook voor mij zelf een AD en goede 2e hands verkoop punt.
Hier op HF een TH gekocht. Bleek bij goed nakijken thuis een fake, met doos en garantiepas. Prima opgelost met verkoper, die had hem ook op MP als echt zijnde gekocht.
Ik zou er mijn vingers niet aan branden. En nee ik noem geen namen.
Ik weet niet of je al een TH dealer op het oog hebt anders zou ik naar Schilder-Vlught in Volendam gaan. Dat vind ik een betrouwbare dealer en Carlo (eigenaar) kan dat prima zien als die hem openmaakt.
Ik heb er foto’s van. Maar een ijverige speurder zou dit horloge kunnen herleiden naar de verkoper alhier. Ik heb met de verkoper afgesproken dat we dit niet doen. Hij handelde ter goeder trouw, meende een echte TH te verkopen. Had destijds al geen behoefte hem aan de schandpaal te nagelen op HF. Wij hebben dit op een correcte en volwassen manier opgelost. En ik ben weer een ervaring rijker.
Ik kwam op het spoor van vervalsing door de slechte lume, TH onwaardig. Na wat zoekwerk op het web was ik overtuigd daar het datumverzet ook de andere kant op draaide, de crownguards anders waren en de inscriptie op de case het nét niet was.
Voor de rest moet je me op mijn bruine ogen geloven.
Kan best dat de TH op MP legit is hoor, IK zou het niet doen iig.
Heel netjes van beide. Een fout kan gebeuren. Vooral als het een erg goede fake is. Hoop wel dat de verkoper een les geleerd heeft en even drie dubbel checked voordat iets in het blauw gezet wordt. Goede les en gelukkig goed afgelopen.
Mooi dat er op HF mensen zijn die elkaar het beste gunnen en niet blijven ronddraaien in wantrouwen. Die fake onder de hamer gemikt?