Fake Tissot, hulp gevraagd

Het is wel een echte “Chinees” :fearful::astonished:

Als je hem binnen hebt en die ziet er idd zo uit, direct een zaak openen.
Kost wat tijd, maar wordt normaliter wel goed opgelost.

Of als je dat aandurft eerst nog contact met verkoper en geld terug eisen.
En niks meer terugsturen, dat is het niet waard.
In elkaar bonken en filmpje hier plaatsen.

Ik hoop dat een filmpje van het deskundig vernietigen van fakes hier wel mogen?

1 like

Dit was niet zijn enige Tissot, hij had er nog een met een witte dial. En nog een zwarte Visodate.
Ik ging naderhand meer lezen over de Tissot en toen las ik dus ook dat er fake Tissots zijn. En dat voor een horloge van zeg €400 a €500

Er worden zelfs volop Casio’s van € 20 nagemaakt (…)
Kost voor ons geen drol, voor veel 3e wereld hobbyisten is het een klein weekloon.

1 like

Uiteindes wijzers zijn bij de fake ook dikker zo te zien. Maar ja dat zie je alleen als ze langs elkaar liggen…

Ik heb eens (per ongeluk) een paar setjes nep-Elixir gitaarsnaren gekocht. Je sneed je vingers er aan. Waren volstrekt onbruikbaar. Maar ja, je moet wel de tooling en productielijn er voor op zetten… Praten we over normaal gesproken zo’n 15 euro per setje… Ook al een mijnenveld. Als dat land ooit nog serieus wil meedoen in de consumer-goods-wereld op hoog niveau, moeten ze hier gewoon mee kappen…

Die positieve reviews zullen dus ook vals zijn!?

Hoeft volgens mij niet; ik denk dat er genoeg mensen zijn die denken dat ze een echte Tissot gekocht hebben en dus positieve reviews plaatsen. :thinking:

1 like

Mijn vaste adresje, altijd goed en voordelig :+1:

2 likes

Ik heb een later model PRS516 met de ETA powermatic. Volgens mij moet er ook een ETA logo op uurwerk staan zoals op mijn foto.

1 like

Maak je geen zorgen, de Chinese 2824-2 klonen komen tegenwoordig compleet met ETA-stempels in de replica’s.

1 like

Daar was ik al bang voor, wat een boeven. :slight_smile:

Ik ben al met de verkoper in contact. Ik houd jullie op de hoogte. Heb hem al verteld dat ik het item niet wil om de reden dat het een replica Tissot is.

1 like

Lol, woord dekt precies de lading.

Ja graag! Het is interessant om te weten wat de verkoper gaat zeggen en hoe hij het dan met jou oplost. Anders zaak openen en geld terug eisen. Heb je met PayPal betaald; het liefst gelinked aan jouw credit card?

Succes! :+1:

1 like

en nu mag je via PayPal gaan aantonen dat het een replica is, succes!

Je hebt een schrijven nodig van een Tissot AD dat het een replica betreft. Probleem is dat personeel van sommige AD’s hun handen daar niet aan willen branden.

1 like

Trouwens die eBay hulp is ook een aanfluiting zeg. Alle communicatie verloopt via een computer. Die vertaald alles zeer slecht. En begrijpt je vraag totaal niet en krijgt daarop een onzinnig antwoord. Ik had een telefoonnummer gevonden maar dat nummer is dood. Advies was om aangifte te doen bij de politie. Die nemen dan weer contact op met eBay.

Ik wilde kopers die nu aan het bieden zijn op zijn nep Tissots waarschuwen. Maar daar gebeurt niks mee. Al met al interesseert het eBay geen bal als ze maar die 9% van de verkoop krijgen.

1 like

Nou, het is voor mij met een sisser afgelopen. De verkoper heeft het geld op mijn rekening teruggestort. Ik moest wel beloven dat ik met niemand communiceer dat zijn horloges fake zijn. Hij verkoopt ze zelf met bosjes tegelijk, hoe hij er aan komt? Dus er zijn best veel mensen die +€250 uitgeven aan een horloge wat misschien €50 gekost heeft in China.

Voor jou gelukkig wel. Ik ben oprecht blij voor je maar zou je het ook niet fijn vinden als je van te voren zou zijn gewaarschuwd voor deze verkopen.

Ik hou niet van leugenaars maar in jouw geval zou ik het niet erg vinden. Leugentje om bestwil toch?

1 like