Ik zie in de vele “… ONLY” threads veel fanboys of fangirls. Mensen die blind alles van 1 merk zouden kopen als dat zou kunnen. Die alles van dat ene merk mooi vinden. Ongeacht wat er ook uitgebracht wordt.
Ik probeer ook wel eens om me te richten op 1 merk. Dan denk ik van een bepaald type horloge “wow wat mooi” en dan wil ik de rest van de types ook leren kennen.
Maar dan merk ik dat ik eigenlijk van de x aantal modellen in het assortiment er maar een paar mooi vind. En de rest boeit me niet veel.
Ik kan niet vol voor 1 merk gaan alhoewel ik dat best wel eens zou willen. Maar ik ben te kritisch denk ik. Ik vind gewoon heel weinig echt mooi.
Of misschien wil ik gewoon van alles wel wat hebben. En kan ik niet kiezen.
Hoe zit dat met jullie?
Gaan jullie er vol in voor 1 merk?
Of blijven jullie kritisch kijken en haak je na 1 of 2 modellen af en hop je weer naar het volgende merk?
M’n keuze valt niet onder een van de twee mogelijkheden.
Terwijl ik wel ‘n paar merken al Tudor, Breitling en Panerai mooi vind.
Maar slechts enkele modellen…
Och probeer te genieten wat jezelf mooi vind… Is al moeilijk genoeg .
Ik vindt de ontwerpen van Rolex, Patek en JLC mooi maar de populariteit haalt de charme er wat van af. Maar zou ik alles kopen als ik het geld er voor had ?? JA
Andere merken Zoals Seiko, Zentih, Omega AP, VC hebben elke keer iets wat het gewoon net niet is. Een kleurstelling, een compositie, een logo (Zenith == Dallas Cowboys) enz enz … dus ik heb wel rondgekeken maar ik blijf een fanboy. Keuze gemaakt !
Hoewel ik criticism gestemd heb moet ik zeggen dat ik reeds een aantal keer fanboy in aanleg geweest ben maar telkens slaat een raar fenomeen toe .Ik begin met interesse voor een bepaald merk en wil dan alles weten, opzoeken en indien betaalbaar aanschaffen maar onveranderlijk na een aantal stuks van dat merk slaat de verveling toe en kan ik er niet meer op kijken.Zo liggen er nu een aantal russen,wat longines en drie of vier Omegas (met een overbetaald ,loodzwaar met ongeveer alle blz. maagdelijk gebleven 4kiloboek ) te verpieteren omdat ze al jaren geen oliebadje meer krijgen.Nog een geluk dat die russen pas om de tien jaar een beurt moeten hebben .En nog een geluk dat mijn nieuwe koortsaanval een Elvis- Hamilton was waar ik mijn broek aan scheurde op veiling( 30%toeslag vergeten) en waar ze me thuis zo hard mee uitlachten( dat ik nu wel heel erg de Griekse beginselen begon uit te hangen) wat resulteerde in een voortijdig afbreken van een nieuwe koopsessie.Toch…
Neee, niet verkopen, esthetisch een hele mooie klok.
Ik denk dat de meeste wel kritisch kijken wat te kopen. Zeker ook omdat het geen pakje boter is wat we kopen. Het mooie van smaak is dat het alle kanten op kan gaan.