Voorkeur voor een paar merken maar zeker niet alles van die merken. Perfect merk bestaat niet (voor mij dan) maar er zijn wel een paar merken die bij mij meer punten scoren dan andere merken en dan de horloges die alles hebben (en ik nog kan betalen) komen in de verzameling. Koop ook wel eens wat anders wat lager scoort op mijn voorkeuren maar dat zijn de horloges die ook weer snel weg zijn…
Seiko duiker fanboy hier. Maar als t geen duiker is, is het dus ook geen seiko. 
Zij is echt te dun. Ik noem haar Berend Botje.
Volgens mij bestaan die mensen helemaal niet.
Beste @John, ik denk dat je de …Only topics verkeerd interpreteert: het gaat in die topics enkel over dat merk of model en niet over leden die enkel dat hebben. Ik post in meerdere …Only topics omdat ik meerdere merken en modellen heb of ambieer.
Hoe dan? Panerai heeft effectief 3 modellen in tientallen verschillende uitvoeringen.
Rare aanname. Volgens mij doet niemand dat. Blind kopen.
+1
Zelfde merk ook 
Haha,
We waren het gisteren in het Sinn only topic oneens over dit model:
Ik zou hem wel willen dragen, terwijl jij die lelijk vond. benieuwd of dit je de aanzet gaf om dit topic te openen.
Ik heb zelf de zwarte perlmutte, dus ik meen wat ik zeg. Ik heb op fanboy gestemd omdat ik bij sinn de overgrote meerderheid van de ontwerpen wel mooi vind. Ze zijn gewoon zeer consequent in hun ontwerptaal, en als die je bevalt dan zijn er vele modellen die je bevallen. Zou ik alle horloges ervan dragen? Neen. Een enkele omdat ze niet mooi zijn, velen omdat ze gewoon te groot voor mijn polsen zijn.
Verder heb ik voor mezelf 1 regel gesteld: mijn collectie mag nooit voor meer dan de helft over 1 bepaald merk gaan. Dat helpt om het gezichtsveld breed te houden.
Helemaal eens, zou m ook wel willen hebben.
Mwa… Er zijn toch wel een paar mensen die erg merkgebonden lijken te zijn…
Ik kan ook niet op je poll stemmen omdat je onderverdeling voor mij niet klopt. Je zou mij een kritische fanboy kunnen noemen.
Ik ben wel fan van een merk, maar geen fanboy die alles fantastisch vindt. Maar het fan zijn geeft je wel de mogelijkheid om horloges op meer dan alleen het uiterlijk te beoordelen. Het heeft diepgang aan je beleving, omdat je ook het verhaal achter een merk mee laat spelen. En het stelt je in staat om te genieten van horloges waarover je in eerste instantie misschien wat twijfelt, waar je dan toch de stap neemt vanwege het merk, en die dan uitgroeien tot een topper.
Bij merken waar je geen fan van bent beleef je die diepgang niet. Zodra ik mijn Minerva om doe, draag ik ook het hele verhaal van Minerva. Met daarin dat deze Minerva een van de laatste van de oorspronkelijke is etc. Als ik mijn grand seiko spring drive om doe, dan draag ik ook het verhaal van 25 jaar worstelen om spring drive ontwikkeld te krijgen.
Is dat fanboyism? Het is de beleving van een verhaal. Naast de beleving van het horloge op zich. Die twee zijn één voor mij.
Dat treft heren, met pasen hebben we Gina weer bij ons op de site voor een gratis easter bunny event
geen grap
/spam
Ik denk dat ik de politie moet bellen voor jullie allemaal. Dat is toch net een kind?
Welke site? 
Bijvoorbeeld: De Radiomir alleen met de “wired lugs”!
Modellen… Had misschien moeten zeggen “uitvoeringen”
.
Zeker een Rolex fan. Maar als ik dan kijk naar de nieuwe submariner, Skydweller, yacht-master II, Explorer II, OP41, Zijn toch allemaal recente modellen die niet eens mooi passen op mijn pols (17,5). Maar dan komen ze met die felgekleurde OP’s (ook in 36mm!) en ben ik weer helemaal fan!
Kan ik niet posten, heb ik een ban aan m’n broek 
Terug on topic 
Een DM kan dan wel weer 
Nou dat niet echt …
Maar ik merk, ondanks dat ik sommige merken echt een warm hart toedraag zoals Sinn, IWC, Meistersinger bijvoorbeeld, dat ik van al die merken maar een paar modellen écht mooi vind.
Te klein, te dressie, te proleet, te bling… ik kan zo nog wel even doorgaan. Vandaar dat ik het me afvroeg of er mensen blind (@Ruud maar niet letterlijk dus
) alles zouden kopen van 1 merk, juist omdat het dat merk is.
Onvoorwaardelijke fanboys zul je dus zelden tegenkomen. Hier zeker niet. Je maakt meer kans op het auto- of voetbalforum denk ik. Wel worden hier idd veel minpuntjes met de mantel der liefde bedekt omdat het een bepaald merk betreft.
Ik moet toegeven dat ik nooit had gedacht dak ik kritiek zou hebben op de racefietsen van Colnago, maar met mijn laatste aankoop is het toch gebeurd. Dan besef je dat andere merken ook leuke dingen verkopen.