Ik heb begrepen dat het hier de gewoonte is om je, zoals bij de AA, plechtig voor te stellen als je een nieuw lid bent.
Dus: Hallo. Ik ben Camiel en ik zie, hoor en voel graag klokjes. Ruiken nog net niet want mijn collectie bestaat enkel uit werkjes die al een eerder leven gehad hebben. Soms fantaseer ik een heel verhaal bij een werkje aan de hand van de weinige info die ik van de vorige eigenaar heb meegekregen. M.a.w. een klinkend verhaal laat mij soms overstag gaan bij de aankoop van een waardeloos onding.
Mijn zoektocht op rommelmarkten loopt intussen al enkele jaren en heeft toch al wat verhaaltjes verzameld.
Laatst vond ik deze Longines Tre tacche.
Ik kocht het van een oud vrouwtje dat met een Italiaan was getrouwd. Na wat opzoekwerk bleek dit model nogal geliefd bij Italiaanse piloten en hup daar ging mijn fantasie alweer. Ik zag het al getuige zijn van heroĂŻsche luchtgevechten tijdens de tweede wereldoorlog. Bungelend aan een parachute nadat de piloot zijn zwaargehavende Machi Folgore moest ontspringen.
Maar wat kunnen jullie mij vertellen over dit uurwerk van 1937?
Klopt dat die even te koop stond. Is voor mij een manier om een idee van de interesse ervoor te bepalen. Ik ben dus nog steeds in het bezit van dit horloge Ook voor mij iets te klein maar geen reden om hem niet te koesteren.
Het extract is ook al aangevraagd maar 5 weken wachten is wel heel lang voor mijn doen. Vandaar de open vraag op dit forum.
Toch al bedankt voor de tip.