Farer only

Zeker, ik vind hem op de groen suede band helemaal gaaf. het is dat hij uitverkocht is, anders had ik hem waarschijnlijk al gekocht haha.

1 like

Hier een andere versie van de World Timer. De oude versie nog met een ETA movement.
De nieuwe versie (zoals de groene hierboven) is inderdaad ook erg tof! Veel punten zijn verbeterd. Betere lume, datum iets beter geïntegreerd. Bienne ipv Paris vind ik persoonlijk minder…

9 likes

Farer was net een dag te laat voor Sinterklaar, maar daar is hij dan de spiksplinternieuwe Lomond II Field Watch. Harstikke blij mee en z’n broertje Lander IV is ook blij met zijn gezelschap!

15 likes

Poh, mooi horloge! Toch wel een flinke verbetering t.o.v. de vorige field watches. Gefeliciteerd, geniet ervan!

1 like

Mooie klok! Ik ben gecharmeerd van de datum aanduiding op de buitenring

1 like

Bedankt! Die datumring sprak mij ook aan. Ik ben geen expert, maar dat zie je toch niet heel vaak. En ze hebben het logo weer mooi gebruikt om het weer net even anders aan te wijzen.

Mooi setje. Gefeliciteerd

1 like

Farer Markham II World Timer :heart_eyes:

11 likes

Even op staal na het resizen van de band. Geeft meteen een hele andere uitstraling.

Voor nu weer terug op de leren band om die in de dragen.

10 likes

De Burbidge :full_moon:

18 likes

Sinds een paar weken draag ik de Lander op een soepele, dunne saffiano band in een betere lengte maat. Ik ben om, dit draagt een stuk comfortabeler. :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Iemand al deze in handen gehad? Ik vind de grijzige afwerking wel fraai. Farer staat al een tijdje op mijn lijstje. Ik vind de aqua compressor ook fraai, maar die is wel groot. Voor mij is het gewicht ook wel belangrijk (ivm een polsprobleem), maar denk dat deze wel mee valt (alles onder de 100 gram is goed).

5 likes

Deze is redelijk recent geïntroduceerd volgens mij, ik vermoed dat hij nog niet op het forum geland is. Op Reddit wel een foto gevonden:

Linkje naar de Reddit post.

9 likes

Crosspost

Blijf maar dingen ontdekken aan de dial :heart_eyes:

Erg mooie detail op de wereldkaart al die lijnen (kom even niet op het woord daarvoor). Is bijna niet te zien afhankelijk van het licht en de hoek maar op macro en ingezoomde shots wel vast te leggen.

En een crop om het beter te laten zien.

17 likes

12 likes

Ik overweeg een Farer aan te schaffen. De Endeavour Titanium II lijkt mij geweldig. Mooi ontwerp, én titanium. Enige waar ik mee zit: er tikt een Sellita SW200-1 Elaboré Calibre in de behuizing met “slechts” 41u gangreserve. Mijn Hamilton heeft een gangreserve die bijna dubbel zo lang is met 80u, dankzij het Swatch automatische uurwerk

Wat vinden jullie van het Sellita SW200-1 Elaboré Calibre uurwerk? Showstopper of niet?

Prima werkpaard wat door de goede beschikbaarheid en betrouwbaarheid gebruikt wordt door veel micro’s. Niks spannends maar ook helemaal niks mis mee.

Vermoed dat je Hamilton een lager tikgetal heeft om de gangreserve te verlengen maar dat weet ik niet zeker.

Showstopper zeker niet. Nadeel van de Hamilton is dat deze uurwerken met behulp van een laser zijn afgeregeld waardoor reguleren door jezelf of een plaatselijke horlogemaker een stuk moeilijker wordt. Dan wordt je nagenoeg verplicht om deze naar Hamilton terug te sturen.

Ik kan me hier weinig aan storen, jarenlang was ~40 uur gangreserve de standaard zonder dat dat een ding was. Tenzij het heel belangrijk voor je is dat je het horloge over het weekend aan de kant kan leggen zonder dat het stopt met lopen, zou ik er niet te zwaar aan tillen.

Dat hangt vooral van je eigen voorkeuren af. Het uurwerk an sich is niks mis mee. Als je het horloge echt heel mooi vind, zou ik 'm niet laten liggen vanwege een uurwerk dat prima z’n werk doet.

1 like

Ja, jullie hebben een punt inderdaad! Nu maar goed de website in de gaten houden tot ze weer voorradig zijn, want alles staat op “sold out”.

1 like