Gefeliciteerd! Machtig mooie kleur en die nieuwe, ui-vormige kroon past mooi bij de klassieke kast. Geniet ervan!
Snap ik, Farer heeft leuke horloges. Net als een paar andere microbrands.
En ingesteld op de lokale tijd zo te zien. Had me nog nooit verdiept in hoe zo’n wordltimer nu precies werkt, maar gister toevallig de informatieve review van @bowlofsalmon bekeken:
Erg tof ding!
thx for the mention ! … de video kan wat liefde gebruiken … weinig tractie… .en ook al doe ik dit uit liefhebberij … er is meer voldoening als er views zijn … (en interessanter om een volgende merk te overtuigen me iets uit te lenen)
de worldtimer uitleggen is wat tricky … Stond idd op local time (belgie) & home town (london) tijdens het eerste stuk …
Klopt, was even vergeten hoe dit het correct ingesteld moet worden tijdens reizen dus de voor mij “makkelijkste” optie gekozen.
Nog geen tijd gehad om de video van @bowlofsalmon te bekijken. Ga ik snel doen.
Zeker weten voor die prijs ook.
Ook maar eens even kijken dan, die instructie. Volgens mij heeft een Farer géén ‘quick-set’ voor de urenwijzer alleen, als je nieuwe local tijd instelt, toch?
Nope, is gewoon positie 2 (helemaal uitgetrokken) de lokale tijd instellen en dan zou je in positie 1 (datum en 24 schijf) de 24 schijf weer moeten aanpassen naar hometime.
Als ik het goed heb.
Dank, die indruk had ik ook.
Ik denk dat Nomos de enige is (in betaalbare hoek) die dit wel enigzins goed doet (home time laat ie ongemoeid, en nieuwe local time bereik je met drukknop)
Maar dan weer geen ‘echte’ worldtimer omdat de 24-uur ring ontbreekt en je niet 24 steden/zones in een keer ziet.
tja
Inderdaad. Al is de Nomos meer een dual time horloge in mijn ogen. Waarbij je wel snel en makkelijk tijdzones kan wisselen.
Je ziet inderdaad niet in een oogopslag wat de tijd in de rest van de wereld is.