Fascinerend leesvoer Tudor fabriek

Op Fratello stond onlangs een zeer interessant artikel over hoe Tudor horloges gemaakt worden. Vanwege het 100-jarig bestaan van Tudor geven ze meer openheid dan ooit tevoren. Als je dit leest begin je ook te begrijpen waarom deze horloges een prijs moeten hebben.

16 likes

Leuk om te zien en indrukwekkende machines die daar gebruikt worden :+1:

1 like

Ik zag in dat artikel veel te veel werk buiten de deur gedaan worden. De platines, balansveren en kasten van een Tsuyosa van 300 ballen of een Tissot van 800 Euro worden overigens ook gewoon in een vergelijkbaar proces gemaakt.

Welk aspect van het artikel deed je vermoeden dat deze horloges hun prijs moeten hebben? Ik haal het er niet direct uit, eerlijk gezegd.

3 likes

Ik pak alvast even een bakje🍿

5 likes

Vrijwel al het werk wordt in Zwitserland gedaan, veelal in eigen fabrieken. Best nog veel handwerk. Dat is heel kostbaar. Weet je wel wat een capuchino daar kost? :grinning:

2 likes

€7,- de laatste keer dat ik er één haalde

1 like

Een cappuccino. Jazeker. 22 Euro voor drie stuks, inclusief die van @Hotseflots .

Maar zoveel handwerk is het niet. Uit een ooghoek zie ik dat de wijzerplaat indices met de hand krijgt opgelegd en dat de laatste assemblage handwerk is, maar de rest wordt allemaal door “friendly robots” en machines gedaan.

Echt handwerk uit Zwitserland koop je niet voor 4000 ballen. Want ja, cappuccino kost zeven euro en een beetje.

4 likes

Denk dat de interessante vraag is en Rolex dan?

Want ik ben vast niet de enige die denkt dat naast Tudor ook Rolex zo hun horloges voornamelijk movements maakt? Alleen die geven natuurlijk niet voor niets weinig prijs over hun proces.

1 like

Na het absorberen van deze informatie voel ik me een dief van eigen portemonnee door nooit een Tudor gekocht te hebben.

2 likes

was dat wel met een koekje of bonbon?

1 like

En dat is het leuke van dit artikel, Tudor geeft hier iets meer inzicht in het hele proces. Ook in het gedeelte van het produktieproces dat buiten de eigen fabriek gebeurt. Zover ik weet is met name dat laatste niet eerder gedaan.

5 likes

Hier thuis overigens ook een heel behoorlijke capuchino :rofl:

2 likes

Ik vond deze van vorig jaar ook erg interessant om te zien mocht je hem gemist hebben

4 likes

Een Mercedes en een fiat worden ook in een vergelijkbaar proces gemaakt.

Het proces lijkt mij geen argument alleen.

6 likes

Niet de topic kapen, hè @Rutg3r ? :wink::+1:

1 like

Een mooie Tudor (of Bretlng) is natuurlijk nooit weg. :wink::face_with_monocle::star_struck:

1 like

De processen en technieken blijven mij iedere keer verbazen. Fascinerend. En het resultaat zit uiteindelijk op onze pols. :ok_hand:

Dank voor het delen @jan13

2 likes

Zwitserse Leprechauns, dat kost een duit he :wink:

Gegeven de kwaliteit van moderne Mercedes een perfect voorbeeld.

Maar dat was nou net mijn punt. Het artikel ging niet diep genoeg in op de materie om te begrijpen waarom dit nou anders is dan alle andere merken.

2 likes

Chris @Fate_Amenable_To_Change Je kunt niet ook eens gewoon genieten van zo’n uitgebreid en interessant artikel? :wink:

7 likes