Fascinerend leesvoer Tudor fabriek

Kweenie hoor, maar één ding valt mij wel op, ondanks de lof over Tudor zie ik de meeste in een poep en een scheet weer in het blauwe gedeelte staan. Dus die betrouwbaarheid maakt niet zo veel uit, bij zo’n kort bezit.

2 likes

Net alsof alleen Tudors geflipperd worden. Natuurlijk maakt het wel uit, als ze niet zo betrouwbaar waren werden ze toch ook niet overgenomen? Zijn trouwens gewoon hele gave horloges. Ik lust ook nog van wel een keer een Pelagos 39 of een BB54.

3 likes

Mooi stuk om te lezen en logisch dat verschillende bedrijven meewerken in het proces. Een aantal zijn dochterondernemingen van Tudor, andere misschien niet, Die zullen gewoon goed zijn in wat ze doen. Ik vind het mooi om te zien en ben nog steeds enorm blij met mijn BB58.
Maar goed ik heb me ook nooit zo druk gemaakt over waar iets gemaakt zou worden. Dit waren een aantal van ruim 40 bedrijven, dus wie wat we ooit nog meer te zien krijgen.

2 likes

Maar ook mooie verhalen. Hier ook een Uno zo’n 30 jaar geleden. Zat een gaatje in het bodem frame bij de achterbank, keken mijn broer en ik altijd zo de weg op, paste ook net een snoeppapiertje door.

Mijn pa heeft ook nog een X1/9 gehad die zie je niet veel meer. Maar goed, velen jaren later naar Mercedes overgestapt en nooit meer iets anders gekocht. Dus het kan wel beide.

Ontopic: ja die Pelagos39 en BB54 blijven mooi :ok_hand:

3 likes

En dat is dus pertinent niet waar. Mensen die daadwerkelijk in productie werken zullen je vertellen dat het proces in zeer grote mate bepalend is voor de kwaliteit.

Eens. Verticale integratie wordt gehyped. Liever een goeie leverancier dan een slecht productieproces. :smiling_face::+1::+1:

1 like

Ik heb een Ritmo, een Uno, twee Punto’s, een Marea, een Croma, twee 500’s en een 500 X gereden. Probleemloos met uitzondering van de duurste de Croma, alleen maar gezeik mee gehad. Italiaanse auto’s rijden is niet te vergelijken met bijvoorbeeld Frans of Duits. Overigens nu veelal Stelantis en allemaal vergelijkbaar

Wel fijn dat zo na 100 jaar door hebben hoe je een horloge moet maken.
En dat terwijl ze niks zelf hebben hoeven uitvinden.

Nu nog een beetje efficiëntie.
Kan je ze voor een kwart van de prijs aanbieden.

1 like

Wellicht kunnen ze hun modellen ook voor een kwart van de prijs aanbieden. De marges op luxe horloges zijn hoog en wij zijn bereid dat te betalen. Persoonlijk vind ik de prijzen van Tudor sterker dan van enkele andere merken, dus jouw opmerking slaat een gat in de lucht :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Ja. Maar begin niet over prijs, want dan ga je je zelf tegenspreken aangezien we het wel hebben over

Dus waarschijnlijk hebben die 2 wel iets met elkaar te maken en is er toch onderscheid in prijs ondanks een vergelijkbaar proces.

Klopt.

Het hele leven is 1 grote zorgboerderij.

2 likes

Jij bent echt niet van deze wereld hè?

Hoe hoger de prijs, hoe minder de meeropbrengst van elke extra inzet, dus moet je het slim vermarkten om de verminderde meeropbrengst voor top dollar te verkopen. Ik zie heel veel prijzen die gevraagd worden voor horloges als het gevolg van slimme marketing aan een groep mensen met meer geld dan verstand.

Waar ik overigens bij hoor. Ik ga niet doen alsof ik niet mee draai in de gekte.

Maar waar 'm die meerwaarde bij Tudor nou precies in zou moeten zitten wordt niet duidelijk aan de hand van het artikel. Dat was nou net mijn punt.

2 likes

17729547179121570081941567945635

3 likes

Meerwaarde is nogal objectief. Meerwaarde voor mij is dat het in Europa gemaakt wordt.

1 like

Subjectief, neem ik aan, maar we zijn het roerend eens, “made in Europe” is zeker in deze tijden een groot goed. We zouden de maak en doe industrie moeten koesteren.

2 likes

Ah Ok.

Ik was er niet van op de hoogte dat dat de opzet van het artikel was. Ik dacht gewoon een mooi artikel over de fabriek en met name de toeleveranciers van tudor.

2 likes

Idd

Europa !!!

Daar denken ze in swissieland objectief heeeeeeeel anders over.

1 like

Ik hoop dat je het verschil wel weet tussen EU en Europa…

2 likes

Ik neem meestal niet de tijd voor dit soort video’s maar deze vond ik erg leuk en interessant om te kijken.

2 likes