Faux patina ja of nee?

Regelmatig zie ik mensen klagen over het gebruik van faux patina op reissues. Mij boeit het totaal niet. Sterker nog , ik vind natuurlijk patina vaak niet mooi. voor mij staat patina vaak gelijk aan verrot. En wat gebeurt er met faux patina dat na 30 jaar gepatineerd is? Moet er bij een reissue van dat model er dan faux-faux patina lume worden gebruikt? Is het voor jullie een no of een go?

• Faux patina ja!
  • Faux patina bah!

0 stemmers

Daar hoort een plaatje bij om mn stem kracht bij te zetten. :grin:

2 likes

Ja het is gewoon een crème kleur…

6 likes

Ik vind het persoonlijk niet mooi. Mist de charme van echte patina. Is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak.

1 like

Ik vind de keuze toch redelijk zwart-wit. Ik mis de optie: ja, afhankelijk van feiten en omstandigheden. Kan me voorstellen dat dat taalgebruik wat te wollig is. Dus voeg een optie toe: ja soms

1 like

Helaas kan ik dit niet meer aanpassen…

Ik zal je er niet om veroordelen;)

Faux patina kan gewoon. Kijk eens naar zo’n No Time To Die Omega. Fantastisch, toch? :slight_smile:

2 likes

Je kunt het faux patina noemen, maar je kunt het ook zien als een kleur die je binnen het ontwerp gebruikt.

Wat mij betreft is het geen regel dat lume per se wit hoeft te zijn. Wit kan best wel een harde kleur zijn die stevig kan afsteken op een bepaalde ondergrond. Iets minder wit vind ik daarom vaak best wel mooi.

Er zijn ook merken die een andere kleur lume dan wit gebruiken, wat dan ook niet zou ‘mogen’.

Ik ben voor de creatieve vrijheid van horlogeontwerpers. En ik vind dit gewoon heel erg mooi. :+1:

afbeelding

12 likes

Ik sluit me aan bij jou. Wijze man.

1 like

Poeh, nu bloos ik een beetje.

Ik kan me goed voorstellen dat sommigen faux patina verafschuwen. Zelf houd ik van vintage inspired horloges; als het horloge de juiste vintage uitstraling voor mij heeft kan het me niet schelen of het nou faux patina is of gewoon gele SL… Fotootje:

4 likes

:blush:

1 like

Wat een kloteding.

1 like

Faux…het zegt het al… ‘vals’

Nee, voor mij niet.

Tijd kun je niet kopen, het is het duurste van al wat er
op de doldwaze markt te koop is :nerd_face:

Daar loop je dan met je fris gewassen billen met een bijgekleurd
pastel klokkie…neh! :laughing:

Er is geen ja of nee TS.
De wereld is niet ja of nee

Patina is echt

Al die andere dingen zijn gebrek aan creativiteit.
Faux patina is als internet. Het is er wel maar het bestaat niet.

Nee, dat is jouw kappersmobiel met plofslangetje :joy:

1 like

Je weet dat hij hem zelf ook heeft hè? Je sarcasmeradar staat nog niet aan op dit uur begrijp ik.

5 likes

onvoorstelbaar lelijk

Die moet ik nog in laten bouwen… vandaag nog :joy:

Maar met matte oudroze striping…
Dan maak je pas echt een statement! :+1:

Weet je wel, van dat rulle, ja, van dat rulle donzige oudroze :nerd_face:

1 like