ik vind het net als met die spijkerbroeken van bijna 200 euro waar ze in de
fabriek alvast de motorzaag overheen hebben gehaald.
Ten eerste zonde van de stof, ten tweede geen gezicht…
en niet onbelangrijk…ten derde…totaal geen karakter.
Als we het verschil tussen echt versleten en nep versleten niet meer
kunnen of willen zien is het eind zoek.
En, kunnen we met z’n allen net zo goed in juten zakken gaan rondlopen
Als het om esthetiek gaat (en volgens mij gaat het dat), wat maakt het dan uit of het verkleurd is door tijd (en slechte kwaliteit) of in de fabriek? Mij maakt het niet uit dus ik stem ja.
Als il op de website kijk dan is de lume op de oranje toch wat meer geel/beige van kleur terwijl de aquamarine spierwitte lume heeft. Ik heb echter geen van beide in het echt gezien, dus ben ik er niet zeker van.
We concentreren ons hier overigens best wel op de lume volgens mij. Maar lijkt me dat we ook prima vervaagde bezels en tropische wijzerplaten kunnen maken in een fabriek. Wellicht zelfs te randomiseren in de productie zodat je altijd unieke exemplaren maakt…
Inderdaad. Ik zou het niet kopen omdat het “faux patina” is, maar omdat ik de kleurstelling mooi vind. Het is inderdaad gewoon een kleur, zoals iemand al stelde.
Ik heb eigenlijk geen probleem met faux patina maar onderstaande heeft me wel aan het denken gezet.
Hier heb ik namelijk ook een gruwelijke hekel aan! Mijn fijnste spijkerbroeken hebben plekken rafels van mijn eigen gebruik en dat is gewoon mooi. Maar het duurt zo ontiegelijk lang om een beetje patina op een horloge te krijgen dus als het goed gedaan wordt kan ik het wel waarderen. Dus niet zoals bij die Omega.
Nee, weggooien hoeft niet. Maar aantrekken naar een restaurant ook niet. Dus tijd voor nieuwe
On topic
Echte patina is nu eenmaal wat het is. Van nagemaakte patina ben ik geen fan.
Als het een onderdeel is wat vervangen wordt en dat deel wordt ‘oud’ gemaakt zodat het niet tegen de rest afsteekt dan weer wel.