Ehm, dat is een discussie die we hier al eens gevoerd hebben. Ik ga rustig met deze stappers in een gerafelde jeans en wit T-shirt naar een restaurant. En als ik niet binnen mag is het niet mijn restaurant. Heb trouwens al eens in een 2 sterren restaurant gegeten, min of meer in deze outfit. Hadden ze geen problemen mee hoor, zolang ik de rekening maar betaal.
Ik ben het 100% met je eens. Toch heb ik op “Bah” gestemd. En dat komt omdat ze vaak wat groezelige tinten kiezen waar ik het gewoonweg niet mee eens ben. Voor de volledigheid:
Dus patina is yuck, want inderdaad, @dreski, da’s gewoon verrot. Patina is voor mij niet hetzelfde als een doorleefde kast. Voor mij mag de kast karakter hebben (krassen, butsjes), maar moeten wijzerplaat, wijzers en glas gewoon goed zijn.
Ook vind ik dat de spec het moet doen. Als iets niet meer waterdicht is: Nieuwe pakkingen. Functioneel stuk? Maken.
Dat ze dan beige kiezen is prima zolang dat past in het kleurschema. Maar lelijk viezig beige om een punt te maken is weer niet OK.
Oh, en een Airman The Chief met 10m WR uitbrengen in 2020 omdat dat de vintage spec was? Donder toch een eind op. Bah, bah, bah. Dat ding is prachtig, ik zou 'm graag hebben, maar dan wel 200m WR met unterdruckssicher, aub.
Jaren terug eens een Italiaans(?) merk tegengekomen dat – letterlijk – afgetrapte horloges verkoopt. Ik ben de naam even kwijt. Maar dat ging mij wat te ver. Een mooie kleur lume vind ik prima maar het horloge moet niet bewust worden beschadigd.