Favoriete merk

Dit topic kwam zo in me op nadat ik me eens heb zitten bedenken welke horloge’s en merken ik zoal gehad heb sinds in horloge’s verzamel.

Dit is wat ik allemaal heb gehad:

  • C. van der Klaauw
  • Omega Dynamic chrono
  • Omega cal. 283
  • Meistersinger 1Z 42mm
  • Meistersinger 1Z 38mm
  • Seiko black monster
  • Tissot vintage
  • Girard-Perregaux alarm
  • IWC cal. 89

Nu, dus bijna een jaar verder dan toen ik ben begonnen, zat ik me zo in te denken welke horloge’s me nou het meest zijn bij gebleven en welke merken ik ooit nog zou willen bezitten. Elke keer als ik langs een etalage loop of internet afstruin stuit ik toch steeds weer op deze merken:

  • Omega
  • Tissot
  • Jaeger-Lecoultre
  • IWC

Wat zijn jouw favoriete merken?

1 like

Jaeger le Coultre! verder is er nog teveel wat ik mooi vind, maar laat ik het maar op eentje houden hier.

panerai maar verder ook vele anderen merken. Sparen maar weer voor de volgende.

Seiko vanwege de prijs/kwaliteit verhouding
bert

3 likes

Van der Klaauw omdat die me het meest intrigeert.

Seiko omdat dat gewoon goed spul is.

1 like

Beste,

Een tijdje terug kwam ik erachter dat ze bij een van mijn vaste juweliers al 2 jaar Omega verkopen, was me nooit opgevallen…niet mijn favo dus…

Rolex: historische waarde, design, kwaliteit, enz enz.
Breguet: idem, mooi klassiek
Patek: ingetogen chic, afwerking, historisch design, "nostalgie"
Cartier: chic, historische waarde, relatief goed geprijsd
In iets mindere mate: Breitling, kwaliteit, helaas vaak wel opvallend, maar met mooie leren band toch favoriet,
en verder nog Tissot, mooi, leuk geprijsd,

Groeten,

Ed

leuke site , bedankt voor de link

ik vind veel mooi, maar om er een paar te noemen:

omega = hier is het mee begonnen
eberhard = mooie afwerking en ik vind bijna hun hele lijn mooi
breitling = ik heb er 1 , die bevalt super, maar ik hoef er ook niet meer (denk ik)
jaeger-lecoultre = de master serie vind ik mooi, al denk ik niet dat het ervan komt
iwc = mooi om te zien , maar dit zal er ook niet snel van komen
glashütte = uurwerken zijn geweldig mooi, en ik denk als ik wat ouder ben er wel voor ga sparen
panerai = wel mooi , maar een beetje twijfelaar (voor mij dan)
nomos = mooi , maar ik vind ze helaas te klein
seiko = gewoon waar voor je geld , vooral leuke werk klokjes

Ik maak er voor het gemak, maar even een top 4 van:

A. Lange; Echt supermooi, komt er nog wel een keer.
Eberhard; Erg mooi niet te veel in het oog springend. mooi afgewerkt.
Oris; Vind de TT1 erg mooi, dan wel met de sec en min wijzer apart.
Rolex Vind de datejust toch wel het model, blijft mooi. Mis de mijne nog steeds. (gejat :frowning: )

Gr,

Ikzelf heb momenteel de IWC van mijn ‘dromen’, daarnaast wilde ik altijd een Reverso. Als het meezit heb ik over een maand of 2 een Reverso in huis. :smiley: Dan heb ik voor wat mijzelf betreft mijn 2 droomhorloge’s in huis.

Misschien dat ik daarna nog ga voor een IWC portugieser 3531 of een Minerva Pythagore I. Maar eerst maar ff de Reverso binnenhengelen. :smiley:

Jaquet Droz. Wonderschone ontwerpen. Vormgeving van de Grande Seconde is geweldig.
Ze gebruiken allerlei exotische mineralen als wijzerplaat.

“meteorite” Petite Heure Minute is een plaatje. Niet goedkoop overigens!

Groet
Mark

1 like

Ik heb favoriete horloges maar in veel gevallen wil dat niet zeggen dat de merken ook mijn favorieten zijn, er zijn merken die op 1 of 2 horloges na in mijn ogen over voornamelijk spuuglelijke horloges maken :smiley:

De merken van enkele van mijn favoriete horloges:

  • Angelus
  • Montilier
  • Union Soleure
  • Maurice LaCroix
  • Eloga
  • Zodiac
  • etc etc.

Er zullen voor velen onbekende merken bij zitten maar dat krijg je bij voornamelijk vintage :smiley:
Merken waarvan ik nog eens het een en ander zou willen hebben:

  • Minerva (ik heb een DuoStop en een Curvimeter maar dat zijn geen horloges)
  • Jaeger-Lecoultre (Reverso)
  • IWC (Portugieser)
  • Rolex (Submariner)
  • Breitling (Navitimer / Chrono-Matic)

Leuk onderwerp dit, kun je de verschillende smaken toch wel zien, ik heb zelf een top5 en dat is deze:

1: Breitling, en dan met name de Aerospace, maar dat komt door mijn interesse in de luchtmacht
2: Omega, de Seamaster ben ik zeer gecharmeerd van
3: Tag Heuer, sportief en goede prijs/kwaliteit verhouding
4: Seiko, en dan de Kinetic modellen
5: Girard Perregaux, dit zijn de Ferrari modellen die erg mooi zijn

Nu ik erover schrijf liep ik al een paar weken in mijn hoofd om een Aerospace aan te schaffen, ik heb momenteel een Omega Seamaster (automaat) en heb deze dan ook sinds kort te koop gezet.
Het wordt mijn 3de Breitling, ik heb er eerder een gehad en met spijt toen verkocht om een Crosswind te kunnen kopen…

Zijn er hier ook mensen die een klein btje dol zijn op Audemars Piguet eigenlijk?

Ja hoor ik vind 2 modellen erg gaaf, maar enkel een beetje teveel van het goede. De ene kost z’n slordige 175.000 en de andere zit boven de 200,000. Duzzzzzzzz. Zeker mooie horloges.

misschien afgezaagd, maar ik vind de standaard royal oak ook een mooi horloge, als ik ooit veel zou verdienen :wink: dan komt er vast wel eentje. Alleen heeft hij zeker geen prioriteit, er komt eerder een master van JLC. AP gebruikt voor zijn royal oaks nl het master uurwerk.

Vanwege de vakantie een wat late reaktie, maar ik vind je vraag op zich boeiend genoeg om te reageren.

Ik heb de afgelopen jaren aardig wat horloges om de pols gehad. Ooit begonnen met een IWC Mark XV, daarna een Chronoswiss Kairos, een Speedmaster Pro, een Zenith Chronomaster El Primero met maanfase, een Seiko Nooka, een aantal vintage chronografen en wat digitale horloges.

Veel gekocht en verkocht om andere horloges weer mee te kunnen betalen zoals een IWC UTC classic en een IWC classic Fliegerchrono. Na een jaar of vier lagen er een stuk of 10 horloges in de kast waarvan sommigen eigenlijk nooit meer gedragen werden.
Daarom ben ik mijn gaan bezinnen op mijn gedrag en kwam ik tot de conclusie dat ik eigenlijk geen 10 horloges nodig heb, maar beter ervoor kan kiezen om een of twee horloges van goede, of misschien wel uitstekende kwaliteit en uitstraling aan te schaffen. Ik heb toen vorig jaar alles verkocht en een deel ingeruild om een IWC Portugieser chrono automatic aan te schaffen naast de twee andere IWC’s en de Seiko Nooka (die vind ik gewoon erg appart).

Waarom IWC? Omdat ik vind dat ze prachtige horloges maken met kwalitatief uitstekende uurwerken en een heel hoog afwerkingsniveau. Absoluut vakmanschap: probus scafusia…
Als ik een IWC zie gaat mijn hart gewoon sneller kloppen, meer dan bij Patek, Jaeger LeCoultre, Rolex of Glashutte. Lange & Sohne is wel een geduchte concurent, maar i.t.t. IWC maken die geen horloges die ook voor een beginner nog betaalbaar zijn.

Vandaar ook mijn laatste move: mijn zo gekoesterde Portugieser Chrono Automatic heb ik inmiddels samen met de Pilot chrono weer ingeruild voor een Portugieser Automatic… mijn uiteindelijke droomhorloge dat ik nu eindelijk om mijn pols kan dragen.

Wat kan een horloge toch mooi zijn…

2 likes

Erg mooi horloge Annor. Ziet er puik uit. Leuk dat je door in- en verkoop uiteindelijk bij je ultieme horloge bent gekomen. Die Portugieser Automatic is natuurlijk super!

Audemars-piguet is voor 40% eigenaar van jaeger le coultre!!!

De meeste van de genoemde horloge’s hebben een eta werk dan kun je net zo goed een horloge van de hema kopen. geef mij maar een eigen fabricaat JLC-AP-GP-PP-zenith!!!