Favoriete merk

als het om geven gaat , doe je er mij ook maar 1 :wink:

Ik wil nog een Rolex Sea-Dweller en een Omega Broad Arrow aan mijn collectie toevoegen.

Groet Peter

Dus Harry, jij hebt geen ETA in je verzameling neem ik aan? Als je die wel hebt, zou je die dan even naar mij kunnen sturen via de post? Alvast bedankt.

Wat een geluā€¦
Een Eta uurwerk is wel wat anders dan een horloge van de Hema.
Is appels met peren vergelijken.
Ik heb ook horloge`s met een Eta uurwerk erin en met mij vele andere forumleden maar ik zou nooit een horloge bij de Hema kopen.
Groet Peter

Is de HEMA ook een manufactuur dan ?

Dat zeg ik appels met peren vergelijkenā€¦

Groet Peter

volgens mij heeft harry een seamaster en seiko monster , ben ik wel benieuwd wel uurwerk hij in zā€™n seamaster heeft zitten :wink:

lumania 5100

Eta ook niet

Na al die jaren ben ik aardig merktrouw gebleven. Weinig merken bij gekomen die ik echt als favoriet merk bestempel. Er is wel een merk bij gekomen waar ik waardering voor heb maar waar je helaas te weinig over hoort; https://hentschel-hamburg.de/

Heb voor de eerste keer kennisgemaakt met dit merk op een horlogebeurs in een kasteel in het zuiden van het land. Ergens in 2008 ofzo, weet iemand over welke beurs ik het heb? Was dacht ik eenmalig.

5 likes

Klassiek en altijd goed ? ā€¦ Rolex DJ

Bijzonder en Nederlands? ā€¦ CVDK

Betaal/haalbaar en dress ?.. Frederique Constant

Bijzondere naam ? ā€¦ JLC

Groot en opvallend? ā€¦ Breiting

1 like

Geinig: een 12 jaar oud topic afstoffen. Niet dat het niet actueel kan zijn hoor, maar vond het geinig!

4 likes

Heeft het nageslacht straks ook weer wat te lezen.

1 like

Wat zou het leuk zijn als @kok79 ook weer inhaaktā€¦

2 likes

Met Omega is het begonnen in 1988
Squale is er door het forum bijgekomen ,maar ook Seiko en dit terwijl ik eigenlijk vroeger nooit naar jappaners keek .

1 like
    1. ORIS Maakt heel veel modellen die mij aanspreken. Daarnaast is het dit merk / bedrijf dat ik het meeste kan waarderen.
    1. Hamilton Maakt ook heel veel modellen die mij aanspreken. Ook is dit het merk dat mij het virus behoorlijk los maakte.
    1. SEIKO Wat het met SEIKO is weet ik eigenlijk niet. Degelijke horloges, maar een QC om van te huilen.

En een ereplek voor Casio Met Casio is het zaadje gelegd toen ik nog een klein ukkie was. En ik vind het nog steeds een leuk en veelzijdig merk

3 likes
  1. Seiko: alles is al verklapt
  2. Tutima: geschiedenis, originaliteit, prijs, uitstraling
  3. SUBDELTA: mijn kindje
6 likes

OK.
Mijn horloge kluis bevat.

Nooit meer dan 1stujs van een bepaald merk.

Welke merken mijn aandacht trekken.
Breitling, geen idee waarom maar ik vind ze geweldig.
Hamilton, het fijne ervan.
Oris, het eigen gezicht maar niet zo dat het buiten de boot valt.

Welke merken ik niet snap
Seiko
Rolex (al sluit ik niet uit dat ik er ooit eentje aanschaf om het te ervaren en te proberen te begrijpenā€¦ wel zonder datum puist)

Nu ik begin met typen bedenk ikā€¦
Elk merk heeft gedrochten en schoonheden.
Dus echt een merken lijstje maken met voor en tegens is voor mij niet haalbaar.
Wat hierboven staat kwam als eerste in mijn gedachte op.

Ik maak me niet druk over het verleden van een merk. Over de naam van een merk of over ook maar iets van een merk.
Als ik iets zie dat ik mooi vind en de prijs past bij wat ik zie en voel erbij dan koop ik dat. Ongeacht merk oid

2 likes
  1. Seiko
  2. Tissot
  3. Steinhart

Ik hoop nog eens een GrandSeiko te kopen

3 likes

Al in de jaren 90 was er een hele mooie platte longines met sober uurwerk met witte wijzerplaat. Dit model is nu nog steeds te koop in de winkel. Dat heb ik altijd een mooi horloge gevonden maar ik kon hem niet betalen. Nu nog steeds niet.:neutral_face:

1 like