Favoriete merk

  1. Tissot (vast geen verrasing :joy:)
  2. Victorinox
    (Merken waarvan de modellen mij aanspreken en de prijs/kwaliteit verhouding bij mij past :sunglasses:)
3 likes
  1. Armand Nicolet. Zwaar onderschat merk. Mooie horloges, met fraaie uurwerken.
  2. Christopher Ward. Het uurwerk dat ze in eigen beheer hebben ontwikkeld is heel bijzonder.
1 like

Seiko! Omdat ik er al zo’n 35 vertrouwd aan ben. Ook andere merken gehad, maar keer toch weer terug naar Seiko. Ik wil nog wel 'n keertje vreemd gaan
 Als de tijd daar rijp voor is!

2 likes

Ik heb voornamelijk wat meer sympathie voor Duitse merken, zoals Nomos, GlashĂŒtte Original, Sinn en A. Lange & Söhne. Op de een of andere manier vind ik ze wat oprechter dan Zwitserse merken, minder bla bla, ook al teren ze net zoveel op hun geschiedenis als hun zuiderburen.
Ball en Hamilton vind ik ook wel aantrekkelijke merken.

2 likes

Je moet natuurlijk wel je nickname hooghouden hier!

2 likes

Welk type is dat dan? Ploatie?

Noem me een saaie eikel, maar ik ben en blijf een sucker voor (bepaalde modellen van) Omega.

Ik heb er drie en vind die alledrie echt fantastisch. Geen ander merk (dat ik in bezit heb gehad) heeft me tot nu toe dezelfde beleving gegeven.
Maar daarbij uiteraard de kanttekening dat ik nog veel merken niet heb geprobeerd.

3 likes

Vooruit dan. You asked for it.

3 likes

Wow, had dat nog niet eens opgemerkt haha

@Reverso_Fan, jij bent aan het spitten geweest op het forum :smile:

1 like
  1. Rado; polariserend! Sommige vind ik top zoals de mijne natuurlijk, andere vind ik totaal niks. Het merk met z’n durf vind ik tóp!
  2. Tudor; mooie positie van net-niet-te-opvallend maar wél met klasse!
  3. Er komen veel op drie
 Omega, Rolex ( voor mij alleen kijken), Blancpain (idem), TAG, Oris etc. etc.

GĂ©Ă©n Casio G-Shocks en andere lillekerds!!!

1 like

Oris en Steinhart (jaja).

Valt mee, hij had namelijk dit topic zelf gestart.

2 likes

Leuk topic:

  1. Tissot
  2. Pontiac
  3. Enicar
  4. Certina
  5. Seiko

Toch allemaal n beetje ‘low end’ :thinking:

1 like

Grand Seiko
Sinn
Damasko

Van deze 3 merken zie ik me nog horloges kopen en dragen.

Ik zie ook graag merken die mooie dingen doen op hun dial door speciale oude technieken/ambachten, maar die zijn meestal te duur of minder bruikbaar als echt horloge.

1 like

Jaeger LeCoultre en IWC van de merken waar ik horloges van heb. Maar A. Lange & Söhne en Breguet vind ik qua merkhistorie en huidige modellen helemaal top.

1 like

Ik heb niet meteen een merk dat er uitspringt als favoriet. Er zijn wel een aantal merken die ik apprecieer omwille van een aantal zaken.

Ik heb verschillende modellen van Seiko in huis en de Japanners maken mooie horloges in elke prijscategorie. Met name de Grand Seiko-horloges zijn toch kunstwerkjes als het aankomt op het polijstwerk en de ambacht die ze in de vervaardiging van hun wijzerplaten steken. Recentelijk zijn ze steeds meer gaan internationaliseren wat de prijs gevoelig doet stijgen.

Omega heeft ook een aantal leuke modellen en wanneer ik vorig jaar een vintage Seamaster kocht, heb ik veel over Omega opgezocht en begon ik automatisch een sympathie voor het merk te ontwikkelen en wat ze betekend hebben voor de horlogeindustrie. Het is bijvoorbeeld een gevoel dat ik niet heb voor Rolex, terwijl ze minstens evenveel hebben betekend in de horlogegeschiedenis.

Daarnaast zijn er een heleboel merken die ik wel tof vind op basis van plaatjes en spec sheets, maar zelf nooit in handen heb gehad: JLC, Nomos, 
 Merken die meer gekend zijn voor hun dress watches dan hun sportieve horloges.

2 likes

Om dit oude, maar interessante, topic weer even een upje te geven.

Ik merk dat ik bij het doorscrollen van het ‘wat dragen wij vandaag’ vaak even stop bij horloges met een taps toelopende wijzer, zoals bij de Grand Seiko modellen. Waarschijnlijk verklaard dit ook mijn liefde voor de Sarb035. Ook mijn allereerste horloge (dat ik op m’n 16e verjaardag van m’n vader mocht uitkiezen), afgezien van m’n kinderhorloges, had ook zo’n wijzer. Gezien m’n Sarbje zou je ook verwachten dat ik fan ben van de Grand Seiko modellen, maar dat is dan weer niet zo. Ik vind ze vaak iets te kinisch ogen, ondanks de enorm goed afwerking trekt het mij niet.

Laatje tijd begin ik Rolex steeds meer te waarderen vanwege hun geschiedenis in de horloge-industrie (tijdens mijn scriptie ontwijkend gedrag heb ik de afgelopen weken teveel Rolex topics bekeken, en ook de teveel tijd op het forum doorgebracht), vooral vanwege hun geschiedenis. Als ik ooit teveel overbodig geld mocht bezitten, zal ik zeker niet uitsluiten dat er een Datejust en/of Submariner komt (ondanks dat ik duikers nog steeds enorm lelijk vind).

1 like

ik dacht eens een nieuw topic aan te maken met ongeveer dezelfde titel maar dacht eerst even in de zoekfunctie te bladeren, en kwam toen deze tegen,
ben dan eens door het hele topic gescrold en ben tot mijn verbazing geen enkel Citizen fan tegen gekomen :worried:
mss heb ik te snel gescrold en heb ze over het hoofd gezien maar swat,
en als ik het goed heb heeft enkel @guapo Pontiac vemeld
het moet weer lukken dat dit mijn twee favorieten merken zijn :ok_hand:
bij deze dan,
1 Citizen
2 Pontiac

1 like

Hier ook eens kijken.

En er zullen nog wel enkele draadjes te vinden zijn hoor.

Voor mezelf momenteel: NOMOS, Cartier, en Omega.

Er zijn meerdere merken die ik heel erg waardeer en of zelf in mijn collectie heb gehad. Toch heb ik voor mijzelf echt de knoop doorgehakt en hou ik het graag bij Seiko voor mijzelf.

Het geeft mij iets meer rust en voldoende moois is uitgebracht om mij erin te blijven verdiepen.