Feedback Rolex DJ 1601 gevraagd voor aankoop

Ondanks dat ik het met de verkoop van de horloges niet zo wil vlotten op dit moment, ben ik toch al bezig met mijn volgende aankoop. :slight_smile:

Ik kan een Rolex DJ 1601 overnemen en ben benieuwd of er mensen met meer kennis feedback op het horloge kunnen geven obv onderstaande foto’s.

@HanDavinci @SuperC of iemand anders?

Ik heb geen idee tbh. Kan de kast op deze foto’s niet echt beoordelen, Jaap misschien. Zoveel kaas heb ik er ook niet van gegeten.

Ik weet alleen dat ik zelf brush lijnen wil zien en onaangetaste lugs met vlijmscherpe facetten. Daar kijk ik zelf nog liever naar dan naar de wijzerplaat :upside_down_face:

Wat ik je wel als tip mee kan geven is dat zo’n jubilee band met gevouwen schakels van ellende uit elkaar gaat vallen.

Zoals @anon50762135EV het noemt; gevouwen colablikjes.

2 likes

Vanwege de datum zou ik hem zelf niet nemen, ik hou van die typische, vintage open 6 en 9 :slight_smile:

Deze heeft niet die open cijfertjes maar de hooked 7 wat ik persoonlijk net wat minder leuk vind.

Maar de band van een DJ mag wat mij betreft best rek hebben want zo dragen ze het lekkerst👍

3 likes

Dank voor de comments zover

1 like

De wijzers lijken niet de originele. Met een swiss only plaat en hooked 7 zouden er andere wijzers op moeten zitten. Deze is waarschijnlijk van voor 1965. De wijzers zijn van ‘65 of later.

2 likes

Hij zou uit 78 moeten zijn, 526XXXX kreeg ik door.

Kun je iets meer info geven: wie biedt hem aan, wat is de prijs en wat zit er bij?

Dan passen de plaat en datumschijf er niet bij. Die zijn van ‘65 of ouder

Plaat zou van voor 1963 moeten zijn. Dus minstgenomen niet origineel geboren in horloge.

63

1 like

Mijn geboorte jaar.

Waar kan je die halen? Ik geef er … voor en kom 'm gelijk halen. Goed.?

:wink:

1 like

Staat in blauwe gedeelte :kissing_heart:. Stuur maar pb

Prijs was GBP 1900 en verkoper komt uit de UK, via ebay met positieve feedback. Maar de informatie blijkt dus niet kloppen, in ieder geval weer iets geleerd :slight_smile:

Ik had nog een foto van de case back, de II.68 is toch het jaartal dat deze is geproduceerd? Echter komt dit dus ook niet overeen met de ontbrekende T’s op de dial.

Thanks allemaal voor de feedback, deze gaat hem dus niet worden. Leuk om zo meer over de verschillende DJ’s door de jaren heen te leren :slight_smile:

Huh? In je advertentie zeg je begin jaren zestig. Wat is de serial van de kast dan?

1963 is toch toch begin jaren 60 :sweat_smile:. 8xxxxx

Gr

1962

8 likes

Baas boven baas! Heel mooi! Match lekker met dat bruine tintje!

Noem je mij nu donkerwit?

image

2 likes

Ik vind het ook behoorlijk rassiesties…

1 like