Zoals vele HF leden struin je het net af naar leuke, aparte horloges. Ik was aan het zoeken naar leuk AD’s in het buitenland voor de vakantie. En wat kom ik tegen, een Nederlands sprekende atomic unisex horloge met een duidelijke herenstem.
Over het uurwerk staat niets beschreven, behalve dat het een zendergestuurd horloge is.
Voor alle haters van een datum of dag op de dial een simpele witte dial, leren band.
De kast is wel klein 30 mm, maar ja daar hoef je ook niet meer op de kijken, 1 druk op de knop en hij verteld je de precieze dag-datum en tijd. Maar je kunt natuurlijk ook de tijd gewoon aflezen op dit horloge. Verwacht er natuurlijk geen tophorloge van, geen lume wel duidelijke uur aanduiding. Verder ook geen duidelijke specs, maar wat verwacht je voor een prijs van €99,00 en je krijgt ook nog eens advies op maat via de thuiszorgwinkel (voor de duidelijkheid, heb geen relatie met dit bedrijf). Het zou het eerste Nederlands sprekende unisex horloge in Nederland zijn. Je hebt ze ook met een sprekende dames stem 
Leek mij wel leuk om daar een topic over te maken, zeker voor slechtziende of blinde mensen.
Van 1 van deze horloges heb ik even de tekst gekopieerd met een foto erbij:
Sprekend Horloge damesmodel met alarmfunctie + zendergestuurd
Dit sprekend horloge beschikt over een vernieuwde damesstem. De stem spreekt, na het indrukken van de knop (rechtsbovenin) de tijd uit: het is tien voor half twaalf in de ochtend of het is kwart over drie in de middag.
Drukt u nogmaals rechts bovenin de knop in dat spreekt de stem de dag en datum uit. Zoals: het is maandag 13 april.
Het Quartz uurwerk is zendergestuurd, dit houdt in dat wijzers en spraak altijd gelijk op tijd lopen en zichzelf aanpast aan de zomer- en wintertijd.
Dit sprekend horloge beschikt ook over een alarm.
Het horloge is voorzien van een zwart lederen banden,
Wordt geleverd met een luxe geschenkverpakking.
Inclusief Nederlandse handleiding.
2 jaar garantie.
Op een site die begint met vergrootglas want volgens mij mag je niet een volledige sitenaam vermelden.
Ga maar eens zoeken op het net en je zal er verschillende tegenkomen, let goed op de prijsverschillen.
De volgende foto is 1 van de voorbeelden:

Vind je dit topic een onzin topic, door naar het volgende topic 
Maar vind je het een leuke gadget, dan weet je waar te zoeken op het net!
.