Ja dat is niet echt iets voor mij,vind jouw TH wel een plaatje hoor maar is het de investering waard om mijn eigen TH te verkopen?
Mooie TAG H en welkom
Welkom. In mijn beleving zijn al die stapjes in prijs zelden nodig. Kijk vooral eens in de microbrand thread. Daar kan je vaak al veel vinden waar je je rijker mee waant met feitelijk minder euros om de pols. Alleen als je prat gaat op custom uurwerken uit eigen huis, handwerk, of dure materialen is meer geld al snel onvermijdelijk.
Of het de investering waard is, kun je alleen zelf beslissen. Een quarts heeft vele voordelen tov een mechanische zoals bijvoorbeeld lagere aanschafkosten, minder onderhoud, nauwkeuriger. Maar ja… voor de meesten hier geldt dat de aanschaf van een horloge meer met het gevoel dan met logische beredenering wordt gedaan.
Hallo en welkom Dennis. Graag raad ik je een Seiko, Citizen of een Victorinox I.N.O.X. aan. Ook de Victorinox Alliance is erg mooi.
Mijn beste,
Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!
Orologio Signaturis Temporis
Zou mijn TH eigenlijk om de paar jaar willen upgraden, puur voor mezelf en niet voor het geld.
Bedankt voor je antwoord,denk dat als ik die merken zou kiezen ik voor de Citizen zou gaan denk ik
Volgens mij kan downgraden in horlogekosten evengoed voelen als een upgrade. Als je het voor jezelf doet moet je je zeker niet op de prijsklasse blindstaren.
Hoeft ook niet per se logisch te zijn,vind de “zwevende” secondewijzer bij een automaat sowieoso wel mooier. En bij die jij hebt vind ik de lijntjes op de wijzerplaat ook mooier dan een effen wijzerplaat dus dat zouden voor mij de 2 grootste redenen zijn en zou denk ik ook voor 43mm versie gaan ipv dat ik nu 41mm heb
Jij bedoelt dat er betere en mooiere horloges zijn voor een leukere prijs?
Welkom Dennis! Als je op zoek bent naar een Daily, dan kan je zeker eens kijken naar Seiko, Citizen of een Hamilton.
Dat is, zoals gezegd, wel erg afhankelijk van de wensen. Maar zoals je zelf aangeeft niet merkgevoelig te zijn, dan vermoed ik dat er erg veel leuks en keus is onder het prijsniveau van menig Tag Heuer.
welkom… en Tag Heuer…
Ja als het mijn enige horloge voor in het weekend is vind ik het merk eigenlijk wel belangrijk maar ben natuurlijk niet aan 1 merk gebonden. Als het om een daily gaat vind ik het merk niet zo belangrijk
Als jouw budget hoger was, had ik graag een Omega Seamaster uit de Pierce Brosnan periode geadviseerd.
Als je er 1 te koop weet voor een leuke prijs hoor ik het graag.
Dennis, welkom op HF!