Fiat automatic

Vandaag deze leuke Fiat automaat binnen gekregen.

Het is een cadeautje voor m’n pa die vroeger een verstokte Fiat liefhebber was. Horloge is in super goede staat en lijkt ook oké te lopen.

Omdat er een Tissot doosje bij zit werd het ook aangeboden als een tissot. Daar had en heb ik zo m’n twijfels over, maar misschien kunnen jullie me er meer over vertellen?



Hoe dan ook. Het is een mooi ding en met een knappe band erom wordt het sowieso leuk geven.

30 likes

Leuke aanwinst :+1:
Ik betwijfel ook dat dit een Tissot is, dan zou dat op z’n minst ergens moeten staan. Ook niks op of in het achterdeksel?

1 like

Niks bruikbaars volgens mij. Binnenkant staat niets.

2 likes

Ik vind hem geweldig!

1 like

Geweldig leuke Fiat :+1:t2:

2 likes

Mooi kado :+1:

1 like

En een prima uurwerk!

1 like

Zal wel een opdracht voor Tissot zijn geweest, maar FIAT is toch cool!!

1 like

Schitterend! Ben benieuwd welke band erom gaat.

1 like

Het helpt in zoverre dat ik daaraan wel kan zien dat het geen Tissot is. Vorm en opschriften lijken op geen enkele Tissot.

Maar wel een leuk horloge. Heb zelf ook Fiat met de paplepel ingegoten gekregen dus ik kan dit zeker waarderen :grin:

4 likes

Uurwerk is 100% een 2824. Dan nog niet de 2824-2, ik zie een ander type rotorlager. En nog geen fijnregeling. Bij nog oudere versies was het automaatdeel nog geheel ongesteend; maar ik zie wel “25 jewels”. Die heeft de 2824-2 ook dus het zal er een beetje tussenin hangen.

5 likes

Aan welke periode denk jij dan? Eind ‘60, begin ‘70?

Paar plaatjes bij daglicht. Hij is leuk :grin:





10 likes

Leuk ding inderdaad :+1:
Groeten van de mijne, net een wat andere generatie :sunglasses:

De mijne is overigens een Ebel.

6 likes

@Bert1 Mooi kado en een prachtig horloge :+1:t2:

1 like

Superleuk!
Ben zelf ook FIAT (500) fan.

(Torino)

4 likes

Prachtige plek. Raar om daar binnen een pizza hut tegen te komen.

1 like

Even gecheckt, misschien zit ik er toch qua typebenaming naast - maar het lijkt echt een blauwdruk van de 2824. Nou leken ETA’s uit die tijd best veel op elkaar, heb een tiental donorwerkjes met verschillende typenummers die echt nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn.

De 2824 werd in 1982 geintroduceerd namelijk, en dit is IMO geen 1982 horloge. Eerste helft seventies meer.

1 like

Eens. Dank voor het uitzoeken!

1 like

Prachtig cadeau voor je pap ! Dat zal hij zeker weten te waarderen :ok_hand:

1 like