schrijft worn and wound hé
Het onderwerp laat mij nog niet los en inmiddels stuur ik toch wel een beetje richting het “less is more” scenario… Ofwel de SKX023 en de Lord Marvel (beide mooie horloges) eruit en dan terug naar één mooie alleskunner.
Helaas heb ik hier niet het juiste level om zaken in het blauwe gedeelte te zetten dus voor nu de toevlucht maar genomen op Chrono24. Hier in het verleden al succesvol kunnen verkopen dus wij gaan het zien.
De keuze is dan nu teruggekomen op de Oris Big Crown 36mm met donkere plaat of de Tudor 1926 in 36mm op zwarte plaat.
Beide solide modellen… De één wat meer casual op leer en de ander juist wat meer dressy en op een stalen band. Merk dat het nemen van tijd een goede richting is in dergelijke keuzes… Dat helpt gas terug te nemen en haalt de impuls eruit natuurlijk. Zou ze eigenlijk wel een keer IRL willen bekijken bij een dealer maar gok dat de komende periode lastig worden denk ik.
Ik denk dat ze een eerbetoon aan de dappere strijders in ww2 bedoelen😛.
Da’s geen field watch, da’s een RAF style pilotenhorloge. Met oversized urenwijzer, het moet gezegd.
Haha, oké
Maar wel voor €130 op de blauwe kant!
Dat dan weer wel…
Kwam Farer al voorbij btw?
De Exmoor ziet er goed uit! Yema trekjes.
Met mooie bandjes kid van 3 stuks. En 38.5 cm, 200 m waterdicht.
Nou…
De keuze gaat door… Vooralsnog zit de keuze als ik voor nieuw ga tussen de Oris of Tudor…
Maar ja… wat te doen? Gisteren weer een dagje de Lord Marvel om gehad en ondanks dat ik deze niet vaak draag (want zonde) weet ik ook nog niet of ik hem wel wil wegdoen… Lastig, lastig.
Zou ook een zoektocht naar een GS of andere sjieke Seiko daily (toch een Alpinist?) kunnen doen en dan de LM als leuke vintage optie erbij te houden.
Wordt vervolgd…
Het is bijna weekend… Tijd voor een update (en wellicht voorlopige afsluiting) op dit vraagstuk van mijn kant. Zoals bekend de zoektocht naar een mooie (field) daily waarin ik de volgende eisen had.
- 38mm / 46mm lug-to-lug (pak em beet)
- Stalen band
- Zwarte plaat
- Automaat
- Enige waterdichtheid (maar hoge waarden zijn niet belangrijk)
- Saffier
- Max zo rond de EU 800,-
Zoals altijd is dit eisenlijstje op sommige vlakken beantwoord maar op andere vlakken ook helemaal niet. Dit is hem namelijk geworden…
Een Grand Seiko SBGX063… Dus een 9F Quartz met champagne plaat.
De keuze zat voor mij al erg gesloten rond de Oris Big Crown of de Tudor 1926… Beide zou dan een nieuwe variant zijn en gaf dat het budget al wat ruimer was geworden. Echter bleef Seiko ook wel knagen… Daar zit gewoon een zwak voor blijkbaar. Dan toch een Alpinist? Of een andere Seiko? Grand Seiko leek mij wel ultiem maar ja… Nieuw flink boven budget en dat was zeker niet de optie. En daar kwam ineens deze smetteloze GS in het blauwe beschikbaar en heb ik toegehapt.
Voor mij uiteindelijk toch een perfecte daily… subtiel en ingetogen, juiste formaat, praktisch uurwerk en gewoon veel charme. Dat de plaat niet zwart is vind ik eigenlijk helemaal geen punt aangezien de champagne plaat het horloge net wat meer rust geeft op de pols. In mijn wensenlijstje stond ook een metalen bracelet genoemd. Deze zit ook bij deze GS maar ik moet even op zoek naar de juiste tools om hem op maat te zetten… Tot die tijd even op leer wat hem eigenlijk ook wel erg fraai maakt! Dit haalt de “bling” er een beetje af en maakt hem nog wat subtieler naar mijn mening… Dus wellicht is dat ook wel een blijvertje.
Totaal geen field watch dus maar ik ga zeker happy het weekend in met deze mooie GS! Dank allen voor het meedenken!
Gefeliciteerd, hele mooie aanwinst!
Das wel even heel wat anders maar vreemd genoeg snap ik het wel. Mooie maat en ook lekker om een net horloge te hebben. Met die champagne plaat en op leer helemaal
En het budget lekker opgekrikt:+1: