Field watch in compacte maat... maar welke?

Klopt, die sluit beter aan bij de wensen van TS!

Voor mij wel.

Hoe moet je anders navigeren door de vele eindeloze
toendra’s die Nederland rijk is?

Field watch zonder bezel is voor kazerne koks :face_with_hand_over_mouth:

Na twee weken woest outdoor beuken zitten er genoeg krassen in die coating waardoor die bezel weer overbodig is geworden, kan je gewoon een lijntje op je kast aanhouden :face_with_hand_over_mouth:

1 like

650 $ waarna wel nog btw, invoerrechten transport bovenop komt. Dan vind ik ze niet zo bang for tha buck voor een miyota 9015

Inderdaad een topper, maar helaas al verkocht aan een ander blij HF lid :smiley:!

2 likes

Zijn wij dat niet allen?

geworden ondertussen!

In zwart en wit eerbetoon aan WWII

Wat een frivole (lees misplaatste) keuze om de typografie van Comic Sans iets aan te passen voor een WWII gerelateerd horloge.

tja dat zal een intern BULOVA beslissing geweest zijn . Al een geluk dat smaken verschillen toch!

Als übermilitaire HF-boy @zulu hem binnen no time weer verkoopt, weet ik genoeg. :wink:

2 likes

€150,- Seiko NH35 uurwerk, 20 atm, schroefkroon, saffier, 39 mm.
Veel Field watch voor weinig. :no_mouth:

De SM Mark Xl

Goed om te horen!

Hij was niet de enige. Toch is ie tof en wil je hem. Ook jij :wink:

2 likes

Keuzestress Ide. De Hamilton was mijn persoonlijke minste van de onderstaande.

Die Tudor is geen fieldwatch natuurlijk maar wel compact :facepunch:

3 likes

De hybride bij MWC is een Seiko/Epson kinetic. Dus batterij die door een rotor wordt opgeladen en tikkende secondenwijzer van de quartz.

Dat zou heel goed kunnen.
Maar

dit :point_up_2: klopt niet, althans, volgens de specificaties op de website waar het volgende is opgenomen: This watch offers the ideal choice for buyers who would prefer the sweep secondhand as seen in automatic watches with the hassle-free maintenance benefits of a quartz watch.

Dus geen tikkende quartz als ik de tekst juist interpreteer.

Dat zou bijna betekenen dat het een kinetic mecca-quartz is. Dan wel de eerste keer dat ik hoor dat die bestaan.

De opties gaan alle kanten op… :smile:

Alpinist is nog steeds een serieuze optie… De Hamilton is in mijn hoofd inmiddels al afgevallen.
De BB36 is gewoon buiten scope qua aanschaf maar een Tudor 1926 zou nog wel een optie zijn… Alleen is deze niet wat te dressy voor alledaags gebruik?

Een Oris Big Crown in 36mm is toch ook nog wel een goede optie voor mij. In een verleden heb ik wel eens een klassieke Pointer Date gehad… Die was nog 33mm meen ik.

Bij mij zit toch wel een zwak voor deze Oris… De specifieke klassieker die ik had bleek uiteindelijk niet betrouwbaar genoeg en heb ik weer van de hand gedaan maar een moderne versie hiervan zou maar zo goed werkbaar kunnen zijn.

3 likes

Iets boven budget en wat te groot, maar wat een mooie klok vind ik dit :point_down:

1 like