Die Tudor 1926 in 36mm met zwarte plaat is toch wel interessant en lijkt alles in zich te hebben om de boxjes af te tikken… Laagste prijs die ik vinden kan is zo tussen de €1500,- en €1600,- in nieuwe staat.
Nog steeds een pak geld maar dan heb je ook een prima (tijdloos) horloge te pakken. Wellicht een goede investering ook?
Eventuele verkoop van de SKX en LM kan de kloof al een beetje dichten natuurlijk. Food for thought…
@Sebastiaan heeft deze in het wit dacht ik. Die kan er wel iets over vertellen. Eerlijkheid gebied mij dat ik altijd naar nomos zou kijken bij dressy 36mm. Die hebben ook meestal betere beaterspecs en zijn net iets speelser.
Ik heb inderdaad de witte variant in 36mm. Absoluut een prachtig horloge! Hij is alleen wel wat te dressy met de honeycomb dial als beater. Wel heeft ie 100m wr en screw down crown, dus opzich is ie wel weer veelzijdig.
Aanvulling: de 1926 heb je idd in het zwart, maar ook in witte dial met blauwe hands. Die vind ik dan wel weer een stuk sportiever ogen. Komt ook in maat 39mm en ik geloof 41mm.
De baby alpinist heeft ook zeker mijn interesse… Afweging is dan of je rond de €750,- gaat uitgeven voor die met stalen band of het dubbele aan een 1926.
Bij een Tudor zie ik dat makkelijker als een “one watch” richting waar ik dat bij de Seiko (Alpinist) niet hebt. Denk ook dat het gevoel (voor wat dat waard is) bij een Tudor op een ander level zal zijn. Dus niet opzichtig maar wel een step up. Ik zie voor mij wel duidelijk de neiging naar een zwarte plaat om hem ingetogen en veelzijdig te houden.
Enfin… Eens even de gedachten over laten gaan, geen haast en louter luxeproblemen.
Nu vind ik op de witte de datum-oplossing veel minder mooi dan op de zwarte die er boven staat. En, eerlijk is eerlijk, een field watch zou eigenlijk lume moeten hebben. Anders vind ik het al snel een sportief dress-horloge.
Maar evengoed: Supertof.
A propos Tudor, dat niemand over een Ranger begon vind ik vreemd.
Even los van het feit dat de BB36 ook boven budget is… de lug to lug van de ranger is maar 48mm, dus da’s niet eens bijster groot. Valt in dezelfde ballpark als die rare Glycine van mij qua maten.
Breng me nou niet in verleiding, @Arnie82 zocht een field horloge, ik moet ab-so-luut niet op bestellen drukken.
@Arnie82, leuk topic heb je gebouwd. Field watches. Toffe reacties hier alom.
Er is nog een tussenoplossing in het 900-1200 Euro segment: De Sinn 556I, de Archimede Outdoor Protect en de Damasko DS30 zijn er allemaal in het zwart. De Sinn zelfs in zwart parelmoer met opgelegde indices. De Sinn en Archimede zijn hier al genoemd, maar hier nog even een plaatje van een Damasko:
Op staal wordt Damasko duur terwijl Archimede onder 1000 Euro blijft.
Die Damasko serie had ik inderdaad ook gezien… Leuk, maar heb er toch niet echt een (warm) gevoel bij. Dat heb ik met de Sinn trouwens ook… Beetje een te kil horloge denk ik.
Field watches zijn toch een leuke categorie… Geeft voor mij wel echt stof tot nadenken en leuk te merken dat het hier ook wel leeft.
Het gestelde budget van ongeveer €800,- is een beetje in de veronderstelling dat ik de huidige Seiko’s hou. Zit nu ook wel te dubben deze dan te laten gaan om zo één “next level” horloge aan te schaffen. Voor het echte sportieve/zware werk heb ik altijd nog een Apple Watch achter de hand.
Een pointer date blijf ik ook een mooi model vinden met een eigen karakter… Niet echt on top of budget, niet een echte field en ook niet echt prettig te matchen met een stalen band… Maar toch…
Weliswaar geen automaat, maar een hybride. Oftewel een quartz met sweeping second (of mechanisch zonder veer maar met batterij).
100m waterdicht en voor een vriendelijke prijs van €174,-. Houd je mooi nog wat centen over voor iets anders leuks
Moet je wel bereid zijn over het ‘geen saffier’ en ‘geen stalen bracelet’ heen te stappen.
Sorry, je eisen niet helemaal goed in m’n hoofd gehad volgens mij
Geen saffier op een field watch prima, zolang het dan een acryl-glas betreft. Mineraalglas, daar heb ik echt, echt een teringhekel aan. Waarom, zult u vragen?