Field watch only

Prachtig, welke referentie is dit?

Die field watches van Seiko zijn nice, kun je eigenlijk niet verkeerd aan doen.

Maar ik zou Timex (en Quartz) toch niet geheel uitsluiten; een aantal releases van de afgelopen jaren ontstijgen zeker het weekender/easy reader niveau. Bijvoorbeeld deze solar quartz (North Field Post Solar 36mm):

Succes met je keuze!

6 likes

Dit is de Seiko SNK381. Ik heb de dagschijf vervangen voor een wit exemplaar en een vlak saffierglas geplaatst.

Groetjes,

Robert

1 like

Timex Expedition North in titanium overwegen

11 likes

Dit blijft toch echt een stoer horloge met die structuur in de plaat :+1:t2:enige wat ik jammer vindt is de datum, zonder had ik m zo gekocht

1 like

9 likes

Technisch gezien een duikhorloge, maar ie pakt een “field”-achtige khaki nylon band zo goed dat ik 't ook als field watch beschouw :slight_smile:

6 likes

SCFF001

9 likes

De laatste hype uit India, really? India?

DWC Terra SS Sandblasted

13 likes

In mijn ogen een terechte hype :smiley:

9 likes

Grijs bandje staat hem ook goed :+1:t3:

1 like

Is het ook een blikopener? Goed idee bij een fieldwatch!

2 likes

Is het een field watch? Ik twijfel. Wat me goed uitkomt, want er mag er best nog eentje bij waarvan ik zeker ben dat het label past.

4 likes

Klopt het dat deze klein valt? Het is een flinke bezel op 38 mm. Erg mooi maar misschien niet geschikt voor mijn pols met een 38 mm benedengrens.

1 like

Dit is een pilot watch :wink:

1 like

Ik kan hem ook nog als (miniatuur) tafelklok gebruiken en als dominosteen

3 likes

Mijn pols is medium (16,5 - 17mm) en het horloge is voor mij perfect. Ook omdat ik hem onder mijn mouw draag, of zomers op het terras, werk en op avontuur. Ondanks de ETA 2824-2 als basisuurwerk is hij niet overdreven dik, of dun. Door de stepped case vind ik het erg stijlvol. De wijzerplaat ligt wat dieper, zoals bij een toolwatch - iets dat 'm voor mij stoerder/spannender maakt dan een dresswatch.

Hier naast de Mitsukoshi om hem in perspectief te zetten.

7 likes

Jugbitten uit Finland :sunglasses::call_me_hand:t2:

8 likes

Jeetje wat een pareltje, zeker voor dat geld!!

2 likes