Bij Fieldwatch denk ik altijd aan de saaiste horloges, die gemakshalve in deze categorie zijn gedropt… maar voor een no-nonsense horloge heeft de getoonde Archimede zeker smoel
Dat is ook een toffe uitvoering zeg.
Check en check!
Hier eventueel wat extra foto’s te vinden.
Als 2e optie hebben ze ook een donkerblauwe.
En als dat niks is qua stijl (of prijs) kan je ook naar een snazzy gmt variant kijken in blauw en groen:
Hier zit echter geen automaat tussen; allemaal solar quartz. Maar ik las niks over een vereist voor het type uurwerk
Geen geld. Deze ga ik zelf ooit nog wel eens nemen.
Die is ook wel leuk! Helaas boutique only zo te zien, reden genoeg om een dagje Amsterdam te doen wel
Heb ik een keer gepast, voor mij helaas te klein.
40mm is de sweetspot voor mij.
Ik hoor daar voor het eerst van, zo op het eerste gezicht is dat maar goed ook
RZE modellen doen mij teveel denken aan een Explorer 1 met die numerals. Samen met de R op de plaat, weet het niet
Iemand vond het in een ander topic geen field watch, maar:
- 100m WR
- Niet te groot 38mm x 11mm x 44mm
- Arabische cijfers op de plaat
- Lume
- Gebrushte delen
- AR coated saffier
In diezelfde trant zou ik de Nomos Club Campus ook het veld mee in nemen, ook al is hij niet gebrushed:
- 100m WR
- 36 x 9 x 46mm
- Lume
- Arabische (toegegeven, ook Romeinse) cijfers op de ploat
- AR coated saffier
Niet geheel toevallig op een NATO. In beide gevallen nieuw een tikje over budget, naar goede forumtraditie.
Onder budget:
- 200m WR
- Cijfers op de ploat
- Lume
- 38,5x46x13,2mm… Tikje dikker, maar niet groot
- Gebrushte delen
- AR coated saffier
Ruim, ruim onder budget, je kunt er nog bijna een Seiko 5 GMT bij halen als je de juiste AD aanpelt over een package deal.
Die Archimede is super cool, hoor daar niet van.
Dan kan ik de nieuwe CW aanraden
https://www.christopherward.com/sports-watches/small-(up-to-38mm)
Shit zeg. Hoe kon ik het vergeten. Ik heb er nota bene één in bestelling. Plaatje voor de sfeer:
- 150m WR
- 36x11x44mm
- Gain cijfers op de ploat
- Lume
- Gebrushte delen
Hmm. Mag het een veldhorloge heten indien geen grote cijfers? Gewetensvraag.
De CW zegt zelf toolwatch maar ik vind dit een prima optie, de Seiko die TS noemt heeft ook geen cijfers.
Kleurrijke fieldwatches bestaan niet. Indien dat wel zo is, zou het niet zo mogen zijn.
Maar dit kan nog net: https://farer.com/products/exmoor
Uiteraard speel ik vals, want nog geen vijf dagen geleden noemde ik dit ook een field watch:
Hmmmm. Kreeg wel tegenwind.
Ook heel erg ver binnen budget, nu ik die Farer suggestie van je zie.
Dat is een flygraf, geen fieldgraf. Maar het zou zomaar voor een fieldwatch door kunnen gaan. Ik keur 'm onder protest goed.
Ik postte hem ook onder protest. We zijn het eens. Waar is @TimeLapse als je 'm nodig hebt? Die zou dan gaan roepen dat het een 300m WR horloge is met een profiel van een duikboot onder de as.
Alle drie heel leuk, maar niet voor mij helaas.
De Farer geeft mij teveel flieger vibes. En daarnaast krijg ik stuiptrekkingen van een GMT wijzer. Ik raak daar volledig het overzicht mee kwijt
Ik ben heel erg gecharmeerd van Nomos, maar ik zou in dit geval te bang zijn krassen te krijgen op dat mooi gepolijste kast. Ik zoek nu echt iets wat ik 24/7 zonder zorgen op de pols kan dragen.
De Seiko (new Sarb) is heel leuk, ik heb in het verleden ook de groene 017 gehad. Maar mijn voorkeur zou in dit geval gaan naar de nieuwe Prospex Alpinist lijn. Ik weet nog dat ik mij enorm stoorde aan dat extra kroontje op de 017.