Fiffer 2022: Travel Watch

Zojuist @PetraO een berichtje gestuurd, ben een weekje weg maar gaat volgende week door naar de volgende!

1 like

Ik wil hem nog wel…

2 likes

Hij komt binnenkort je kant op!

1 like

Dat hele fifferen is een compleet nieuw begrip voor me :sweat_smile:

2 likes

Het is echt leuk. Zo kun je horloges uitproberen zonder ze te hoeven kopen.

3 likes

Hier verhaaltje over oorsprong vh idee

2 likes

Hij is binnen. De tijd aflezen gaat gemakkelijker dan ik had verwacht. Leuk ding, al zou ik hem niet kopen (te druk). Ik ga hem een paar dagen proberen.

4 likes

Ik heb het pakket opgestuurd naar @Mauzer. Dat had ik vorige week al gedaan, maar toen kreeg ik het weer terug (er zat nog een klein stickertje op de achterkant met mijn adres er op…).
Nu krijg ik bericht van Post.nl dat het niet vandaag, maar morgen wordt bezorgd…Duimen maar dat het goed komt, en dat het niet is kwijtgeraakt.

1 like

Het pakketje van @PetraO is vandaag veilig aangekomen!

Erg leuk om een pakketje te krijgen, wat duidelijk al vaker is gebruikt. Begint bijna een traditie te worden om dezelfde doos voor verzending weer te gebruiken :smile:

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen, in eerste instantie een leuk horloge!

En mooie afwerking :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Geniet ervan!

Laat maar weten wanneer je hem wil doorsturen! Er is geen haast bij hoor :wink:

curly

2 likes

Ik kan nog wel n cursus handgraveren gebruiken :sweat_smile:

1 like

Hoe bevalt hij? Vertel, ik barst van nieuwsgierigheid! :wink: :sunglasses:

1 like

Erg leuk horloge voor de afwisseling! Het

Heb ik misschien beetje te vrij genomen! Ik heb er zelf ook geen haast bij, zal je een PM sturen om komende tijd het horloge te versturen :+1:

1 like

Inmiddels is het horloge onderweg vanuit het noorden van Nederland naar onze zuiderburen!

Hoewel ik het horloge nauwelijks heb gedragen, zijn initiatieven als deze prachtig! Het is erg mooi om hier deel van te zijn en nogmaals dank @marnixmoed voor dit prachtige gebaar en vertrouwen in de gemeenschap! Dit is waar het forum voor is :smile:

2 likes

Hij is binnen! Gisterenavond heb ik hem meteen op de bund gezet, zodat ik hem vandaag gelijk om mijn pols kon slingeren. Het zal even wennen zijn om de tijd af te lezen, maar ik heb het idee dat we dikke maatjes gaan worden de komende tijd. En natuurlijk komt er nog een uitgebreid verslag over al onze avonturen samen!

2 likes

Nog ééntje na jou en dan mag ik :fireworks:

2 likes

Zo, mijn tijd met de Fiffer 2022: Travel Watch zit er alweer op…

Met grote ogen en nog meer enthousiasme keek ik naar de foto’s van mijn voorgangers en kon ik niet wachten om deze pracht voor een tijdje te dragen en te koesteren. Als je de rijke geschiedenis van Glycine induikt, krijg je direct dat warme gevoel van historiek en passie die het merk zo mooi uitdraagt. Het vintage gevoel en de stijlvolle, sobere uitstraling geven er nog eens een schepje bovenop.

En wat een plezier is het om deze Glycine-Fiffer te dragen! Wat een topmaat! De diameter van 40mm is voor mij altijd een winnaar. Hoewel ik graag een duiker draag, merk ik dat ik de laatste tijd steeds meer waardering krijg voor de ‘dressy-watches’ tussen de 38 en 40mm. Die passen tegenwoordig het beste in elke setting en die toeters en bellen zijn niet altijd nodig voor de dagelijkse beslommeringen. Geef mij maar de stijlvolle donkere wijzerplaat van deze Glycine, de stalen omlijsting en het duidelijke lettertype op de dial doen de rest. En dan heb je natuurlijk de afleesbaarheid: de eerste dagen was het even wennen, maar al snel waardeer je de helderheid. Velen zullen denken: “Doe mij maar de klassieke 12-uurs indeling”, maar geloof me, op deze wijzerplaat weet je precies hoe laat het is, en niet te vergeten, of het voor- of namiddag is. Helderder kan niet!

Het is jammer dat ik jullie niet meer zomer-shots kan bezorgen van zowel het horloge als de Brugse binnenstad, want de zomer heeft België, en blijkbaar veel andere buurlanden, dit jaar een beetje links laten liggen. Dus heel wat pols-shots en wat binnenhuisfotografie. Maar laat ik jullie zeker niet teleurstellen, deze Glycine was elke dag een straaltje zonneschijn tijdens het dragen. De suede-strap die ik eraan heb bevestigd tijdens mijn periode met de Glycine doe ik als bonus bij de reeds talrijk aanwezige straps in het pakket. Misschien kan iemand anders er net zo van genieten zoals ik dat heb gedaan.

En dan, met een vleugje weemoed, neem ik afscheid van deze Airman. Maar aan de andere kant wil ik mijn mede-horlogeliefhebbers ook van deze schoonheid laten genieten! Dus @Spooler , als je me even een PB’tje stuurt met je gegevens, dan komt hij eerstdaags jouw richting uit. Ook wil ik @marnixmoed nog eens voor de zoveelste keer bedanken. Niet alleen voor dit fantastische initiatief, maar voor het volle vertrouwen om zijn horloges op de Fiffer-manier door ons te laten bewonderen. Top!

8 likes

Ik zit vol verwachting te wachten :saluting_face:

2 likes

Die band staat em goed. Bedankt voor de gift :heart_eyes:

1 like

Heel blij dat deze ook erbij is, die wil ik wel ook even op bezoek.@marnixmoed wat blijft het toch een leuk concept die ik gemist heb. Ik was even vergeten hoe graag ik hieraan deelnam.

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch (overgeslagen bij gebrek aan reactie)
13 JeWe
14 Chronoloog
15 Tomdenh
16 Horlogista
17 RobinJ
18 wimm5
19 ElderRuwy
20 Hans1234
21 Blauwbeer
22 Aequitas1981
23 LastGentlemen :tophat:
24 SJW