Mijn ervaring met deze fiffer;
NIET mijn ding.
Uitstraling is stoer. Dat mag ik wel.
Dat extra uitstekende kroon-ding is een accent wat ik zeer wel kan waarderen.
Maar een 24 uurs plaat, nee, daar krijg je mij niet aan gewend
(Wat het fiffer concept dus weer fenomenaal nuttig maakt)
Dus @Cav doe maar een adres, dan gaat het zaterdag richting pakketdienst.
Er kwamen zojuist 3 horloges binnen, waaronder dus de Fiffer. Ook een vintage Jumbo. Ik heb een medium polsmaat, maar heb geen moeite met grote of kleine diameters, zolang het draagcomfort maar goed is. Mijn eerste indruk bij deze Glycine Airman: perfecte maat voor een moderne toolwatch, en qua klassiek ogend model oogt 'ie wel lekker. Als ik niets van dit horloge af had geweten, dan had ik hem ook zomaar 10-20 jaar ouder kunnen inschatten. De luggaten zitten vrij ver in de lugs, waardoor het horloge als het ware stabiel over mijn pols wordt gedrapeerd. Erg fijn.
De bezel draait alle kanten op. Ik weet niet zo goed wat daar de bedoeling van is, ff bijlezen straks. Ik gebruik bezels op mijn duikers om mijn maximale tijd in koud water te markeren en om eieren te koken, ik ben dus wel benieuwd wat hier de functie is. Ook de tweede kroon met Epsa gravure snap ik nie… Aha! Daarmee vergrendel je de bezel!!
Ja, ik vond twee tellen later nadat ik die vrij roterende bezel irritant vond, uit dat je hem kunt vergrendelen met de 2e kroon. Ik ga nog ontdekken of er een handige feature voor mezelf op zit, thuis of op werk. Waarschijnlijk niet .