Fiffer 2022: Travel Watch

Het heeft even geduurd, maar eergisteren kon ik een pakketje ophalen… :hugs:

4 likes

Spannend!!!

Is er al een lijst? Anders zet ik mezelf graag op 2 :grimacing:

1 marnixmoed
2 Chlorophyl

2 likes

Ik doe heel graag mee! :blush: (En ben zo vrijmoedig me vast op de lijst te zetten)

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero

1 like

Lijkt me heel tof om dit model te proberen.

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick

1 like

Zoiets zit nog niet in de collectie, dus interessant om eens te proberen.

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel

1 like

Wel… een paar dagen t luchtmannetje in huis en heb er n redelijk beeld v gekregen.

Ik denk dat uiteindelijk je wel kunt wennen aan n 24 uurs aanduiding. Erg handig als je veel met military time moet werken. Voor mij werkt de 12 uurs indeling wat prettiger, omdat de schaalverdeling wat groter is. Bij een 24 uurs is alles meer op elkaar gedrukt en is t aflezen net wat lastiger. Met name onder slecht licht of als je even vluchtig de tijd wilt aflezen.

Het helpt voor mij ook niet dat de lume op de wijzers niet veel v elkaar afwijken, zoals bv op n Seiko Monster, Rolex Explorer, ofzo. Daardoor is t niet gelijk duidelijk wat de uren en wat de minuten wijzer is.

In dat opzichte lijkt me de variant met pijl op de urenwijzer erg prettig.

De wijzerplaat mist lume, waardoor in t donker met de nauwe schaalverdeling ik de tijd niet kan aflezen cq inschatten. Je zit er zo n uur naast :slight_smile:

Maar in daglicht is de wijzerplaat met die schaalverdeling goed af te lezen. De goudkleurige elementen v prints en wijzers geven em n mooie vintage uitstraling. Ook de lugs geven n ouderwetse look v de zijkant gezien. Van voren zien ze er vrij utilarian uit. Het nato bandje past daar goed uit. Mooi ook dat ie rond de gaatjes verstevigd is met een discreet (kunst?)lederen laagje. Vind em wel wat aan de korte kant. Er is weinig stof over om em dubbel in n keeper te vouwen. Maar goed, het is ook geen duiker wat over een wetsuit moet. Maar als je flinke polsen hebt komt ie misschien niet eens aan de 2e keeper.

De gesp is ook v stevige kwaliteit, inclusief n solide doorn. Die is wel ietsjes breder dan basic, waardoor ie niet makkelijk op n andere band met kleine gaatjes past. Zelf heb ik namelijk graag n originele gesp op n, al dan niet aftermarket, band.

De 24 uurs draai ring is erg praktisch. Zonder t uurwerk te hoeven aanspreken, zoals op veel GMT horloges, kun je makkelijk n 2e tijdzone instellen. Ideaal voor de veelvuldige wereldreiziger, zoals piloten, zakenreizen, enzo. Kenmerkend vd Airman is dat je die ring vast kunt schroeven, zodat ie niet per ongeluk verdraaid kan worden, zoals bijvoorbeeld op de GMT Master.

Ik dacht eerst dat het uurwerk n 2893 variant ofzo was waar simpelweg de normale urenwijzer v was weggelaten. Maar bij bediening vd kroon bleek dat ze wel wat meer hebben gedaan. De vertanding is aangepast, want de urenwijzer was niet aan te passen via de 1e stand. Enkel de datum kon er op versteld worden. Pas in de 2e uitgetrokken stand bewegen de wijzers.

Al met al n leuk horloge met n eigen look. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze Fiffer en wens jullie er veel fun mee. En hopelijk ziet dit reishorloge nog es wat vd wereld…

Intussen is ie alweer door naar Chlorophyl. Leuk even kennisgemaakt te hebben en veel plezier ermee! En geen zorgen, met deze kun je gerust een duik in het zwembad nemen :wink:

7 likes

Lijkt me een hele leuke fiffer om aan mee e doen, dank weer voor het initiatief!

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007

1 like

Leuk initiatief weer! Deed met de turtle mee en nu graag weer! Maar nix moet :wink:

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli

Gr, Vigorelli

1 like

Ik doe ook graag mee!

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis

1 like

Ook ik zou graag met deze fiffer mee willen doen. Heel interessant een 24 uurs horloge.

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982

1 like

Oh verdraaid, ben ik vergeten t plaatje toe te voegen :man_facepalming:
Voor wie em bij de andere topic nog niet had gezien, het is de Noon geworden:

14 likes

1 marnixmoed
2 Chlorophyl
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB

Leuk! Ik doe graag ook mee!

1 like

Aaaaah, bijna gemist. Doe graag mee:
1 marnixmoed
2 Chlorophyl :point_left:
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees

Gelijk even de huidige bezitter aangegeven :wink:

1 like

Super sympathieke actie weer, dank je @marnixmoed. Graag probeer ik die fraaie Airman voor even. Gaaf ding om te zien, ik ben heel benieuwd!

1 marnixmoed
2 Chlorophyl :point_left:
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch

1 like

Zijn er TL restricties gebonden aan deze Flipper it Forward? Ik zou graag meedoen maar ben TL1. Als ik het goed begrijp is t 2 weken dragen en doorsturen naar de volgende op de lijst? Ik zou graag een Glycine proberen dus als TL1 mee kan sluit ik me graag aan!

1 like

Wat een super actie weer @marnixmoed! Lijkt me heel leuk om eens een 24-uurs horloge te proberen, ik geef me dan ook graag op:

1 marnixmoed
2 Chlorophyl :point_left:
3 Bottero
4 Patrick
5 Engel
6 Calm007
7 Vigorelli
8 fat_elvis
9 Roland1982
10 PDB
11 Plees
12 iNeedaWatch
13 JeWe

@Tomdenh, als er uitsluitsel is mag je van mij voordringen :wink:

2 likes

Dat is sympathiek! Ietsje eerder of later is me om het even hoor :wink:

1 like

Met de eerste mij bekende fiffer, de turtle mocht ik destijds ook meedoen als tl1 van @marnixmoed; je bindt je hier aan een soort gentleman’s agreement.

Mijn zegen heb je.

Btw, ik twijfel nog even of ik me hier ook weer aansluit, nooit echt warm gelopen voor Glycine. Maar wie weet…

1 like

Wat Galf al zei, wat mij betreft mag iedereen meedoen onder een soort gentlemen agreement.
Ben wat huiverig voor iemand die net nieuw is, maar @Tomdenh doet al actief mee.
Dus welkom aan boord vd Fiffer express.

2 likes

image

4 likes