Nog wat tijd over totdat de kids uit school gehaald worden, met mijn leesbril voor de lens de wijzers getracht vast te leggen.
Bonus shots
Hulde aan Revelot en @marnixmoed om zoveel plezier in één horloge te proppen.
Bonus shots
Hulde aan Revelot en @marnixmoed om zoveel plezier in één horloge te proppen.
Top idee ![]()
Ik heb even wat andere prioriteiten dus meld me bij deze af van de lijst. andere na mij kunnen 2 weken eerder van deze Fiffer gaan genieten!
1 marnixmoed
2 Bram95
3 R_B
4 Cav ![]()
5 Knoopje413
6 xfactory
7 Robinj
8 Kouco
9 H-Dirk
10 EddieC
11 Tijdspraak
12 Roland1982
13 Boer96
14 wimm5
15 watches4life
16 Plees
17 Gipie
18 Bottero
19 Berend
20 Horlogista
Je mag je ook lager op de lijst zetten en natuurlijk altijd weer aanmelden.
Zondag gaat hij naar de volgende op de lijst.
Ik had besloten om hem te houden, zoals jullie hier kunnen zien. Het is tenslotte bijna 1 april
Paar plaatjes om de gemoederen te bedaren - de NH34 loopt nog prima op tijd, zonder hem heel de dag te dragen.
Foto’s zonder filter, puur het licht dat de andere kleuren eruit laat springen
Mijn ene collega moest erg lachen toen ik vertelde over de oudste meteoriet ter wereld, maar een ander vond deze Revelot wel geinig.
Conclusie: Ik ben overtuigd dat ik best eens een nieuw horloge voor mezelf mag scoren waar ik plezier aan ga beleven. Iets aparts of heel erg stijlvol, dat ga ik nog bekijken, maar deze Revelot vond ik leuk. Qua maat is het wel goed voor me om toch terug te grijpen naar een grootte zoals deze. Daar heb ik er al een paar van, maar die bieden mij niet het bijzondere van deze Admiral GMT.
Er staan wat mooie horloges op mijn shortlist en dit heeft me enigszins geholpen om daarmee verder te gaan, hoe afwijkend deze ook is. De drukke wijzerplaat, daar was ik snel aan gewend en het horloge in zijn geheel sprak mij met de dag meer aan. Als dit mijn eigen horloge was geweest, dan had ik hem zeker willen houden - dát had ik op voorhand niet verwacht!
Voor mij belangrijk: De robuustheid van iets moderns blijft een fijne afwisseling naast alle vintage- en erfstukken. Een eenvoudig uurwerk is voor mij dikke prima. GMT stond hoog op mijn wensenlijstje, maar ik heb daar geen enkele keer naar gekeken. Dus dat is vanaf nu een bonus, zeker geen must.
Kortom, dit was voor mij voldoende om me verder op weg te helpen op mijn horlogereis. Het Fiffer concept vind ik geniaal.
Bedankt daarvoor @marnixmoed en @R_B. ![]()
Ik wens alle volgende deelnemers op de lijst veel draagplezier, daarom heb ik wat extra bandjes toegevoegd - uiteraard verwacht ik op Koningsdag wel iets met oranje terug te zien hier! ![]()
![]()
De Fiffer met lange naam is veilig op zijn nieuwe logeeradres! Dank @Cav voor de bezorging aan huis, en uiteraard bedankt @marnixmoed voor het vertrouwen in dit concept.
Ik ben niet zo van de zwaar inhoudelijke recensies, je zal van mij meer af en toe gewoon alledaags gedachtegoed vinden, wat ik aan het einde van deze ± 2 weken zal bundelen in een afsluitend bericht.
Eerste opvallende zaken:
Aan de positieve kant:
Aan de mindere kant:
Op een van de foto’s zit een blauw/zwart/wit Nato-bandje, die gaat mee naar de volgende eigenaars. Meer 22mm heb ik überhaupt niet rondslingeren.
Genoeg voor nu, horloge gaat komende periode veel polstijd krijgen dus jullie horen ongetwijfeld nog van me!
Veel plezier!
Dat was mij ook al opgevallen en had ik gemeld. Mocht dit te storend zijn, dan kan ik er bij hen op terug komen.
Ik heb nog even contact met hen gehad.
Als iemand n filmpje kan maken vh op tijd zetten vh horloge, waarbij duidelijk zichtbaar is hoe de GMT wijzer zich tov de urenwijzer zich verhoudt, dan kunnen ze beter de situatie beoordelen dan alleen v mn omschrijving.
Zo, de Revelot is klaar voor zijn vliegreis👌!
Ik heb afgelopen dagen veel geklust dus hij is de eerste dagen slechts een aantal spaarzame momenten op de bank even om de pols geslingerd. Het blijft op het rubber veel horloge.
Tijdens de reis nog even op het originele rubber, tijdens de vakantie vermoed ik veel op het witte leer. Hulde aan de originele QR bandjes.
Zal ik doen! Voor mijn gevoel loopt hij na een tijdje lopen wel weer goed, ik zal nog even kritisch kijken.
Goeie reis Fiffer, ik mis je nu al. Gek is dat, niet verwacht…
Heel gek, ik had dat ook. Voor t eerst bij n Fiffer.
Wat een tof initiatief weer, dank @marnixmoed! Een bijzondere fiffer, die ik graag eens van dichtbij zou bekijken.
1 marnixmoed
2 Bram95
3 R_B
4 Cav
5 Knoopje413 ![]()
6 xfactory
7 Robinj
8 Kouco
9 H-Dirk
10 EddieC
11 Tijdspraak
12 Roland1982
13 Boer96
14 wimm5
15 watches4life
16 Plees
17 Gipie
18 Bottero
19 Berend
20 Horlogista
21 Toine8
Zo, en daar zijn we weer.
De GMT wijzer aan de tand gevoeld. Hij loopt goed, echter bij verzetten verspringt hij, alleen de eerste klik, anderhalf uur. Vervolgens loopt het uurwerk die tijd in en niks meer aan de hand. Met het instellen van de tweede tijdzone dus wel drie keer nadenken.
Overigens toch ook al wat momenten gehad waarop de lunette onbewust verdraaid was. Ik kan me niet voorstellen dat iemand deze heel functioneel gebruikt, maar toch noemenswaardig.
De rubberen banden die erbij zitten zijn echt van lage kwaliteit. Trekken stof aan als een droger, zweten door ernaar te kijken, en zijn echt te dik.
Zijn er dan ook zaken ter positieve opgevallen? Absoluut wel! Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vind deze meteorieten wijzerplaat echt prachtig! De extra lume ring doet daar dan weer wat tekort aan, maar die past natuurlijk wel in het verhaal van het horloge.
De lume werkt ook fantastisch en het horloge is te aller tijden goed afleesbaar.
Het damascus is prachtig en springt er nog wat extra uit nu er een wat dunner bandje op zit.
Tot later weer!
Gewoon een mooie foto van de meteorieten plaat, halverwege de buitenlandse reis hier. Ik heb denk ik alles wel gezegd wat er te vertellen valt.
Zo gauw ik terug ben tijd om richting volgende verzorger @xfactory te gaan!
Wow! Wat een mooi initiatief weer @marnixmoed !
Mijn interesse voor damast/damascusstaal is weer gewekt. Ik probeerde ooit 1 meteorite dial en dat was geen hit.
Ik vertroetel deze ooit graag een tijdje en heb mezelf aan de lijst toegevoegd.
1 marnixmoed
2 Bram95
3 R_B
4 Cav
5 Knoopje413 ![]()
6 xfactory
7 Robinj
8 Kouco
9 H-Dirk
10 EddieC
11 Tijdspraak
12 Roland1982