Fiffer: Casio Duro

  1. Vinner
  2. Sjoerd_k
  3. Mafkees
  4. Owengraven
  5. Phoenix.bas
  6. Blauwbeer
  7. Oystein
  8. Galf :point_left:
  9. Ari
  10. JayJayVo

Even voor als iemand vergeten was hoe de lijst eruit zag net als ik😅

2 likes

Na inmiddels enige tijd met deze leuke Casio te hebben gespeeld mag deze door naar de volgende op de lijst, @Ari. Met dank aan @Oystein voor het keurig doorsturen deze kant op.

Als Ari een pb-tje naar mij stuurt met de adresgegevens dan gaan we zorgen dat dit in orde komt.

Een verslagje van de bevindingen volgt binnenkort maar nu even druk met andere zaken zoals werk en zo. Wel alvast 1 plaatje:

3 likes

50 pond. Net besteld. Lijkt mij een prima kandidaat voor een aquamod, maar dat ga je natuurlijk niet met een fif-er doen …

1 like

Heb er al jaren een, met stalen band en blauw wijzerplaat.
Als je een G Shock drie keer niks vind is dit in mijn ogen de Casio die kan wedijveren.
Gebruik hem dus ook als klushorloge.
En als ik ga zwemmen, de bezel heeft daar inclusief de inlay nog wat deuken van ( zo’n betonnen glijbaan gaat best wel hard).
Naderhand spoelen we hem schoon of gooien hem even lui bij mijn vriendin in de vaatwasser :grimacing::grimacing::grimacing:.
En op diverse webshops kan je voor een paar tientjes weer een nieuwe scoren :sunglasses:.

1 like

Leuk leuk leuk, ik was al aan het kijken naar een budget kwartshorloge, kijken of deze op de shortlist blijft.

1 like

De Casio is inmiddels onderweg naar @Ari. Na het lezen van de fiffer-issues met wijzigende content van de pakjes gisteren van @marnixmoed was ik net te laat om een foto van de inhoud te maken. Echter in dit geval is de enige wijziging op de status waarin ik het horloge ontving, een extra toevoeging in de vorm van een olijfgroene Zulu-nato als dank voor het tijdelijk mogen lenen en uitproberen. HF-initiatieven :ok_hand:

Eigenlijk kan ik heel kort zijn in mijn bevindingen: veel bang-for-buck en je krijgt er een fors brokje staal met glas voor terug. Ik vind 'm fors want ik dacht met een Seiko Turtle al een klatser te hebben maar de Casio Duro steekt die qua afmetingen naar de kroon.
Het enige waar ik de Casio wat onder vond doen is de lume, die is ronduit matig, verder een fijn afleesbare plaat.

Sinds dit model meerdere malen ter sprake kwam in het recente hydro-mod draadje en ik mij daar ook vol op gestort heb, moest ik me bijna inhouden :scream: (maar voldoende zelfbeheersing).

Eigenlijk maar één zinvol plaatje geschoten:

@WernerManuel bedankt, en volgenden veel plezier.

5 likes

Gisteren pakketje van @Galf met de Fiffer ontvangen (dank voor het schatkistje, lekker!) :slightly_smiling_face:
M’n speciale duro t-shirt uit de kast getrokken en de eerste foto’s gemaakt. Horloge + inhoud pakketje:

Eerste indruk: mooi, heel erg netjes, beetje bling. De kroon valt me ook mee, op renders lijkt ie klein en tussen de beschermers te zweven. In de praktijk sluit ie mooi aan. Het geheel voelt stevig gebouwd aan. Bezel draait soepel, klikt luidruchtig en naar voldoening. Het horloge is groot, op 't randje voor mijn polsen. En alleen nato’s erbij. Nato’s staan vaak mooi, maar ik vind ze niet fijn dragen. Het horloge is mooi plat en sluit goed aan op de pols, een nato doet daar imo afbreuk aan.

Even een eigen vrolijkere kleur nato geprobeerd, en een hele goedkope rubber/plastic ebay band.

Een rondje ermee getrimd. Tijdens het hardlopen heb ik rechts een horloge met hartslagmeter en toeters en bellen. Links wil ik een gewone analoge klok. Meestal de Turtle of SKX. En dat is ook de reden dat ik naar een kwartsduiker aan het kijken ben. Wanneer ik een ander horloge om heb gehad en wil gaan lopen, heb ik niet altijd zin om de skx/turtle op de goede tijd en datum te zetten. Dan wil ik gewoon wat omslingeren, bezel verdraaien om mijn starttijd te markeren en gaan. De MDV106 draagt onder het sporten prima. Maar de afleesbaarheid van de bezel vond ik tegenvallen. Kleine blinkende cijfertjes, terwijl ik gewend ben aan de superhandige pepsi van de turtle.
Thuis opgefrist en verder gespeeld met de Casio.
De oranje rubberband er af, staat 'm toch niet goed. Toen kwam ik een oude ebay meshband tegen die ik op mijn Amphibia heb gebruikt. Die vind ik er wel goed bij staan:

Vandaag verder vergeleken met mijn andere duikers:




Indrukken tot zover: hij draagt groter dan turtle, maar zit minder in de weg (want platter). Ik betwijfel of de looks bij mij passen. Wat Blauwbeer al aankaarte, zwart wijzerplaat + zwarte bezel = saai. Daar ben ik het deels mee eens. Het gaat me meer om de vormgeving. Een zwarte ny0040 vind ik bijvoorbeeld niet saai, citizen weet daar toch een origineel gezicht aan te geven. De turtle fiffer was ook geheel zwart, maar die kastvorm, ik bleef er van genieten. Dat mis ik bij deze casio. De vis op de wijzerplaat en schroefdeksel zijn de enige lichtpuntjes in een verder veilig, net ontwerp. Het mag wat toolachtiger van mij.

Ik ga 'm voorlopig op de mesh houden. Misschien later op een andere rubberband. Kijken of ik nog van mening ga veranderen.

Dank @WernerManuel voor het mogelijk maken van deze fiffer!

3 likes

Het tweede weekend zit erop. Doordeweeks overgestapt op een rubberband.


Hij draagt zeer comfortabel, ondanks de grootte verdwijnt ie gewoon om de pols.

De bezelklik is super. De Seiko is gedempt, zacht. Een beetje saai… klik-tik, klik-tik. Dan de Casio. TAK-TAK-TAK :slight_smile: Klinkt 100x luider en voelt veel prettiger. Fijne afleiding onder het thuiswerken, naast het penklikken.
Al met al is mijn mening toch wat bijgesteld. De kastvorm vind ik erg geslaagd.

Toch een beetje eigenwijs met die korte lugs.
Nog een paar keer vergeleken met mijn andere duikers, de Turtle en de Amphibia:

Hij maakt een leuk paar met m’n andere kwarts, mini en maxi:

Een setje auto, een setje kwarts:

Ik was zo goed als overtuigd, die Duro gaat er komen… Maar de dial… Die markeringen zijn te klein, de wijzers mooi, maar ook aan de dunne kant. En de datum is voor mij onleesbaar. Het mag allemaal minder chique en meer functioneel. Valt dit misschien te modden?

De hydromod bekeken, erg populair op het forum de laatste tijd. Daardoor lijkt alles beter afleesbaar te worden, maar toch. Ik zie liever ‘gewoon’ een andere wijzerplaat. Toen kwam ik de MDV106-MRW200 mod tegen. Het binnenwerk van de MRW-serie past blijkbaar redelijk in een MDV-kast. En dat opent wel veel Mod-opties:
20201111_030736
(Hoop dat dit gifje werkt)
Maar het schijnt niet helemaal te passen. De MRW heeft een kleinere wijzerplaat, dus de cijfers komen verder van de bezel te staan, bij het ene horloge is de chapterring bevestigd aan de wijzerplaat, bij de andere aan de kast. ik weet niet of ik die route aandurf.

Al met al, een heel leuk horloge, zeker door de prijs. Heb nog een paar andere kwarts duikers op het oog, maar deze Duro is zeker een kandidaat geworden.

  1. Vinner
  2. Sjoerd_k
  3. Mafkees
  4. Owengraven
  5. Phoenix.bas
  6. Blauwbeer
  7. Oystein
  8. Galf
  9. Ari :point_left:
  10. JayJayVo

@JayJayVo, stuur je me je adresgegevens alvast? Dan ga ik van de week de Fiffer jouw kant opsturen.

6 likes

En het pakketje is weer onderweg naar de volgende!
Kleine aanvulling in het pakketje, ik heb de rubberband erop gelaten en een klein bandentooltje toegevoegd.

Veel plezier gewenst @JayJayVo!

2 likes

Yesss, als deze bevalt ga ik er ook eentje kopen en er een hydromod mee doen😁

1 like

Als iedereen die hem wilde proberen hem geprobeerd heeft, heb ik er geen bezwaar tegen dat deze wordt gehydromod hoor, mocht iemand dat eens willen proberen.

1 like

Dit gaat mijn eerste hydromod zijn dan dus dat doe ik sws dan even liever met iets van mijzelf en niet van een ander😅

Als iemand er ervaring mee heeft in de lijst misschien?

Na een lange dag kwam ik thuis en hoorde ik dat er een pakketje binnen was. Ik wist het al, de fiffer natuurlijk! Op het gemakje opengemaakt en jongens werd ik toch eens aangenaam verrast. Dit was werkelijk een geweldige ervaring om hem zo te ontvangen:

Te vinden was een leuk kaartje met wat snoepjes erbij te vinden. Een aantal leuke bandjes met ook die prachtige plat rubberen band die op de seiko zit. Wat denk je, gelijk de fiffer op de pols geslagen en voila, de twee weken kunnen van start!

Al even lekker zitten spelen met die soort sunburst dat op de dial zit. Hij zit als gegoten, prachtig formaat. Enige minpunt tot zo verre is het gevoel van de diving bezel… De rest zijn echter allemaal top!

En natuurlijk om mee te genieten: Fototjes!

3 likes

De bezel vond ik juist superfijn, en de sunburst minder hahaha.
De rubberband is de 22mm waffle van Monsterwatches, echt een aanrader voor de prijs.
Nogmaals veel plezier ermee :slight_smile:

2 likes

Dankjewel man, echt een super unboxing ervaring was dit!

2 likes

@WernerManuel aangezien mijn twee weken nu ten einde zijn moet ik natuurlijk het horloge doorgeven. Echter zie ik verder niemand meer in de lijst. Moet ik hem terug naar jou sturen dan?

1 like

@JayJayVo je mag 'm ook hyrdomodden, als oefenproject. Geen tijdsdruk en ook geen probleem als het mislukt.

Als je daar geen behoefte aan hebt, dan vraag ik het even in het topic over hydromodden, of iemand het daar leuk vind. Anders ontvang ik hem graag weer retour.

1 like

Denk dat we het beter aan de professionals overlaten dan. Heb de komende weken examens dus veel tijd gaat er toch niet voor zijn​:sweat_smile:. Stuur je effe een pb’tje met je gegevens dan kan hij binnenkort op de post. :+1:

1 like

De fiffer is weer vertrokken, deze keer voor een hydromod naar @Jos.

4 likes

Zin an :slight_smile:

2 likes