Fiffer Heimdallr Sharkmaster/Marinemaster

Ik ben in blijde verwachting. Hein @Spooler heeft hem momenteel en gaat deze binnenkort opsturen.

Ik heb gevraagd om wat uitstel, omdat ik hier momenteel nog 2 andere fiffers heb liggen. :smirk:

1 like

Dan stuur je die andere fiffers toch door? :roll_eyes:

Is er iemand ongeduldig? :laughing:
Met de feestdagen zijn die andere fiffers niet aan bod gekomen, dus ik wil ze eerst dragen en toetsen. Ik had oorspronkelijk gevraagd om mijn beurt om te wisselen met die van jou. Dus als je niet kunt wachten, mag je dat regelen met Hein.

Enige tijd geleden heb ik de fiffer gehad. Recent kwam er een proxima (geheel nieuw) in het blauwe gedeelte en heb ik deze gekocht. Gisteren is hij binnengekomen.

Er zijn echter wel een paar (subtiele) verschillen die in het voordeel zijn van de Proxima. Deze is voorzien van het befaamde HKPT-5000 uurwerk en loopt werkelijk retestrak op tijd. De band vind ik prettiger dragen en de endlinks een stuk beter in balans. De bezel draait strak en heeft niet/geen backplay en ook geen laterale speling (dus richting de kast).

Maar goed, daardoor ook weer een stuk duurder dan de Heimdallr. Desalniettemin is de heimdallr een prima keuze en krijg je veel waar voor je geld.

Zo zie je maar waartoe een fiffer kan leiden :wink:
Dus thanks @SSFS

11 likes

Gaaf! Ziet er mooi uit! Geniet ervan!

1 like

Haha :rofl: nou ongeduldig ja een beetje, ik zit te kijken naar een SLA023 binnenkort maar zou graag vantevoren eerst deze eens willen dragen om te kijken of het formaat, de hoogte en het gewicht klopt. Als jij het prima vindt, zal ik Hein @Spooler dan even berichten om plek te ruilen?

1 like

Geniet ervan! :ok_hand:t2:

1 like

Ja prima hoor, geen probleem :+1:

Mocht er verder nog iemand interesse hebben in de Proxima versie maar dan met een SW200 erin: de mijne staat in het blauwe gedeelte :innocent:

Al een tijdje stil hier. Hoe is het met de fiffer?

Ik denk dat iemand er heel blij mee is… :wink:

1 like

Ja daar begint het wel op te lijken :joy:.

1 like

Ik heb vorige week een berichtje gekregen van Lucas @Stratos. :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ben in blijde verwachting…

1 like

Leuk! Veel plezier ermee! :+1:

1 like

Zal hier de aankomstfoto’s posten :wink:

1 like

De Fiffer is mij bijzonder goed bevallen :+1: Ik heb m een tijdje als test of een Seiko SLA021/023 wat voor mij zou zijn, nou de conclusie: dat is het zeker.

Ik heb een SKX007 op jubilee en vroeg me af of zo’n marinemaster een ca. factor 10 prijs eigenlijk wel waard is. Deze fiffer is natuurlijk niet de real deal, maar op jubilee was het leuk om de echte verschillen te kunnen beoordelen. De forsere afmetingen, het gewicht en de dikte, het is mij allemaal meegevallen. Ook mooi is de keramische bezel en de opgelegde indices, iets wat de SKX “kaler” maakt.

De Fiffer is mee geweest naar Dubai en op wat andere tripjes en het viel me op dat ik steeds weer naar dit horloge greep ipv de rest vd collectie. Hij gaat nu door naar @wimm5 ik hoop dat je er net zoveel plezier aan beleeft dan ik heb gehad. :+1:

@SSFS, ontzettend bedankt voor dit initiatief!

2 likes

Haha ja het is een echte duurtest geworden :rofl:

Hoewel ik de Fiffer niet eens heb gehad werd ik wel zeer enthousiast door de verhalen hier :hugs:

Dus een Himq overgenomen van een forumlid!

En wauw, wat een kwaliteit, dit horloge zit echt goed in elkaar en is mooi afgewerkt, echt zo’n geval waarvan je denkt: hoe kan dit voor die centen? De bezelactie is erg goed, nul backplay of andere speling. De dial van deze is echt stunning green, heb t nog niet mooier gezien :+1:t2:
En wat de afmetingen betreft valt het ook mee. Ja, hij is dik met bijna 16mm, maar de bezel meet nog net geen 42mm, de kast is op het breedste punt 43,8.
Ja, je voelt dat je een robuust horloge aan de pols hebt, maar dat vindt ik fijn :hugs:

Aanrader!

7 likes

:+1:
Dat hoop ik ook!
Maar verder dan de Belgische kust gaat hij niet raken vrees ik :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

En hij is aangekomen!
Direct al liefde op het eerste zicht. Die jubilee heeft er ook wel mee te maken. :heart_eyes:

Stevige brok weliswaar.
Ik had hem groter (te groot?) verwacht, maar hij past eigenlijk nog wel net op mijn 17,5 cm pols. Als ik eens wat meer metaal om mijn pols wil hebben… :muscle:

Alvast een foto van het aankomstpakket.

En een wristshot

7 likes