Fiffer Heimdallr Sharkmaster/Marinemaster

Thanks, ik zal de volgende in de rij na jou een PB sturen.

Ook ik heb de Fiffer in huis gehad en wil dan ook @SSFS bedanken voor het leuke initiatief om dit horloge te laten rouleren.

Ik liep al een tijdje naar een MarineMaster te kijken en deed leek mij de uitgelezen kans om het eens te proberen. In het verleden al te vaak spontaan horloges gekocht welke dan toch uiteindelijk na een maand of drie toch weer weggingen. Dus iets voorzichtiger zijn is tegenwoordig dan ook mijn credo.

Hij kwam aan met een flink aantal banden. Ik draag graag rubber maar dan moet het vooral soepel zijn en niet met een buckle maar juist met een vlindersluiting op een comfortabele folding clasp met pushbuttons. Verder draag ik mijn meeste horloges op staal. Dus staal it is….

Ik moet eerlijk zeggen dat de “feel” van dit horloge echt niet teleurstelt, het voelt allemaal wel solide aan. Gewoon lekker degelijk, precies wat je van zo’n horloge ook verwacht.

Even door de wringer heen: de keuze voor de endlinks…mwaah (not my cup of tea) dat kan echt wel netter. @Mipnick vergeleek het met de tanden van Raticate (Pokemon) en ik begrijp nu helemaal wat hij ermee bedoelde.

De bezel draait redelijk netjes maar heeft een beetje backplay en ruimte (richting de kast) als je er op drukt, ik vind dat persoonlijk niet prettig.zoiets kan echt wel strakker/beter zonder gelijk weer duurder te worden, kwestie van QA/QC.
De lume van het horloge is echt super te noemen en houd het ook redelijk lang vol. De band draagt lekker comfortabel, de sluiting is eenvoudig maar werkt helemaal prima.

De vorm van de onderkant van de kast is a-bit-of-a-mixed-bag. Ik zal proberen uit te leggen waarom. Door de schuine kanten onderaan de kast draag het horloge comfortabel en zeker wanneer je je polsen omhoog beweegt. Het zal dan echt niet gaan knellen, snijden of wat dan ook. Maar door diezelfde vorm, gecombineerd met het gewicht en de dikte van de kast, zorgt het er ook voor dat hij een beetje top-heavy draagt. Voor mij zit hier trouwens het sterkste negatieve punt van dit type horloge. Het is natuurlijk een beetje nit-picken maar goed, het is wat het is.

Verder heb ik de maten eens gecontroleerd en natuurlijk het glas…

Overall conclusie (ondanks mijn opmerkingen): eigenlijk is deze hommage een geweldige deal voor het geld. Het is een redelijk bomproof horloge, dus (bijna) het ideale vakantie-, tool, of wees-maar-niet-bang-voor-krassen horloge. Gewoon leuk om erbij te hebben.

Het bekende Seiko werkpaardje presteert netjes met +6 sec per dag. Amplitude zou iets hoger kunnen maar is niets mis mee. :white_check_mark:

Eventjes testen of saffier ook saffier is en ja hoor :white_check_mark:

Maten van het horloge :white_check_mark:

Ga ik nu nog de Seiko Marine Master SBDX023 passen? Nee, zeker niet (sorry hele schare fans van dit iconische horloge), dan wegen mijn persoonlijke dis-likes toch een eind zwaarder gezien de prijsklasse. Dus voor mij gaat die dan ook van het lijstje af.

@SSFS nogmaal bedankt voor deze fiffer. @Owengraven; het horloge is inmiddels onderweg (of is er zelfs al) dus veel plezier. Ben heel benieuwd wat jouw bevindingen zijn.

7 likes

Leuk om te lezen! En mooi dat je deze weer van je lijst kan halen. Scheelt toch weer gedoe :wink:. Wat heb je een mooie spullen om de alles te testen!

1 like

4 likes

@fat_elvis stuur je me een pb met je gegevens voor het verdersturen van deze fiffer? :slight_smile:

1 like

Ondertussen zit de eerste week met de Sharkmaster er alweer op. Eerste voorlopige indruk… kwalitatief eigenlijk gewoon hartstikke goed! Het origineel zal ongetwijfeld beter zijn maar ik ben best positief verrast so far. Vergeleken met de Turtle die ik als fiffer in huis heb gehad dooft de lume iets sneller uit maar verder laten ze zich best goed vergelijken.

Het horloge zelf is alleen wel echt een beetje een chunky monkey, op de meeste banden is het net een hockey puk. Op de bracelet of een nato stoort het me minder dus die combinaties ga ik deze aankomende week nog even goed mee vermaken :ok_hand:t2:

1 like

Leuk initiatief, en bedankt daarvoor @SSFS.
Hopelijk ben ik aan de beurt voordat ik een SLA023 koop om idd te kijken of het wat is!

Een marinemaster ben ik helaas nog niet tegen gekomen regio Overijssel om eens te passen dus dit is een leuke gelegenheid!

1 Stefanodibosso
2 Chlorophyl
3 Williamc
4 Jart
5 LastGentlemen
6 Naut
7 Crisis
8 ElderRuwy
9 Matthijs
10 Mipnick
11 Horlogista
12 PDB
13 jat1708
14 Jurk
15 OwenGraven
16 fat_elvis :point_left:
17 rpleupen
18 Eddio
19 Eventive
20 Spooler
21 Piede
22 wimm5
23 Bugs3
24. Stratos

1 like

Het zit er weer op! First things first, wat ontzettend gaaf dat je hem beschikbaar stelt @SSFS.

En wat is het een ontzettend goed gelukte hommage. Ik was zelf vooral benieuwd naar wat je met een Heimdallr nou precies in huis haalt en iets minder naar het model, ik wist dat ie naar mijn smaak gewoon net effe te groot zou zijn. Ik kan niet anders zeggen dan dat deze kneiter kwalitatief gewoon hartstikke goed in elkaar zit. De lume is iets minder spectaculair dan die van Seiko maar wel gewoon OK, niks op aan te merken. De (solid) end links zitten mooi strak in de case, geen speling, geen gerammel. Alle schakels bewegen soepel, zijn netjes afgewerkt, geen scherpe randjes. De case idem dito eigenlijk, ik heb helemaal niks te zeiken… behalve dan het gewicht, maar dat hoort nou eenmaal bij het model. Wat ik jammer vind is dat het horloge niet echt mooi op leer of op rubber te dragen is. Het is een dikkerdje en de gaten voor de push pins zitten laag in de lugs, het staat gewoon niet mooi imho.

Ik heb nog steeds een plekje over in de doos voor een leuke zwarte of blauwe duiker, een Seiko of een Citizen. De MM300 gaat het voor mij niet worden, al is het wel een ontzettend mooi horloge. Leuk om dit model via deze weg twee weken te hebben mogen proberen!

@rpleupen jij bent aan de beurt, stuur je mij even je adresgegevens via PB?

1 like

ook voor mij zit het er weer op.
Erg leuk om een keer te dragen om te proberen. Misschien dat ik er zelf ook iets van dat type neem.

Hij Mag op naar de volgende.

@Eddio als je me even je gegevens PB’t dan kom hij jouw kant op.

2 likes

En gedaan. Ik was dit super initiatief alweer vergeten dus een extra leuke verrassing om deze hommage binnenkort te gaan zien. Ik was al bekend met de Seagulll actie van @marnixmoed, super tof idee en een gaaf horloge!
Als duikhorloge fan ben ik benieuwd hoe deze gaat bevallen.

2 likes

En de fiffer is aangekomen op de Veluwe!!!

Band was mooi op lengte en is erg comfortabel zeg.
Eerste indruk is… tja indrukwekkend!!!

@SSFS mooi initiatief en dank voor de mogelijkheid!.

En als laatste een update van de lijst.

1 Stefanodibosso
2 Chlorophyl
3 Williamc
4 Jart
5 LastGentlemen
6 Naut
7 Crisis
8 ElderRuwy
9 Matthijs
10 Mipnick
11 Horlogista
12 PDB
13 jat1708
14 Jurk
15 OwenGraven
16 fat_elvis
17 rpleupen
18 Eddio :point_left:
19 Eventive
20 Spooler
21 Piede
22 wimm5
23 Bugs3
24. Stratos

2 likes

Wat vliegt de tijd snel, excuses…!! Voordat ik met mijn review kom van deze mooie fiffer (hmmm is dat al een spoiler alert :flushed:) wil ik alvast de verzending naar de volgende persoon in gang zetten. @Eventive zou je mij je gegevens willen sturen in een pb dan komt deze zsm je kant op!

2 likes

Hi @Eddio hij mag door naar de volgende op de lijst, ik heb enige tijd geleden een mm300 aangeschaft, die de collectie alweer bijna mag verlaten zelfs. Zeker een aanrader voor iedereen, alleen wil ik met de collectie een iets andere kant op.

2 likes

Oke prima, bedankt voor je reactie.
Dat betekent dat @Spooler aan de beurt is, zou je mij je adresgegevens willen sturen in een pb dan komt ie zsm naar je toe!

2 likes

Hij is binnen, wat een mooie klok. Ik ben er effe stil van.
Bedankt hoor @SSFS voor het mogen uitproberen.

5 likes

Geen probleem! Veel plezier ermee :+1:t2:

1 like

De voortgang lijkt te stagneren :smirk:

1 like

Ik ga overigens bij deze van de lijst. Momenteel geen interesse in een dergelijk model.
Bedankt in ieder geval @SSFS voor het mogelijk maken van dit mooie horloge.

1 like

Inderdaad…… hoe is het met het horloge?

1 like

Ben ook benieuwd, waar is ie momenteel?