Omdat deze fiffer mij zo goed was bevallen heb ik daarna zelf een Proxima scubamaster (gemod) gekocht. Deze mag vertrekken dus als je naar aanleiding van dit topic er eentje zoekt…let me know. Ik ga sparen voor een sla023 .
Nogmaals veel plezier aan iedereen die hem nog gaat ontvangen.
Ben net thuisgekomen (dagje naar Teuge geweest vanwege een verlaat verjaardagskadootje van de jongste welke 21 geworden was). Daar was hij dan de fiffer. @Mipnick: bedankt voor het versturen👍🏻
De komende dagen ervaring ermee opdoen en dan natuurlijk jullie deelgenoot maken van mijn ervaringen…
Dat vind ik een heel moeilijke vraag. Het is een leuk horloge maar er zitten wel wat punten aan waar ik me na enige tijd aan zou gaan storen. De bezel draait bijvoorbeeld waardeloos (op de fiffer variant —> misschien had ik gewoon pech en doet hij het op andere modellen goed @stefanodibosso??). Ik vind bezel action echt een belangrijk iets. Het hoeft niet perfect te zijn maar op zijn minst soepel. Is het dan de moeite om dat duurdere uurwerk te bestellen als je al weet dat hij niet lang blijft.…… dat kan je alleen zelf bepalen denk ik. Daarnaast…… merk je het verschil echt bij dagelijks gebruik? Ik weet het niet.
Ik vind die soepele secondewijzer altijd wel een stuk mooier om te zien…… en het schijnt een aanzienlijk beter uurwerk te zijn (toch?) dus dat zouden goede redenen kunnen zijn om het wel te doen.
Als je twijfelt of dit horloge iets is voor de langere termijn zou ik hem echt eerst proberen. Of misschien is er iemand bij wie je even zou kunnen passen?
Voor de liefhebber: Er staat nu trouwens ook een SBDX001 in het blauw. Persoonlijk vind ik de vraagprijs erg mooi (maar heb niet goed gekeken naar de staat van het horloge).
Die polsomtrek zegt eigenlijk niets. Er zijn zoveel meer factoren van invloed op of een horloge mooi staat.
platte pols of rond
grote of kleine handen
waar draag het horloge…. Dichtbij of verder weg van je hand
welke kledingstijl heb je
etc.
Maar misschien de allerbelangrijkste: wat ben je gewend bij jezelf en vind je mooi? Als jij een smalle pols hebt maar je draagt altijd grote horloges omdat je dat mooi vindt…… dan is dat je referentiekader. Draag je altijd kleinere horloges dan zal een grotere zoals de Marinemaster waarschijnlijk niet door de selectie komen.
Ik heb uiteindelijk een Proxima gekocht, geen Heimdallr. Kwalitatief toch echt wel een stap, ook in de bezelaction Wel “gewoon” met een NH35, die bevalt me stiekem altijd prima.
Beste geïnteresseerden in de fiffer, ik heb jullie advies nodig bij het volgende dilemma. @PDB is de volgende in de lijst. Een paar dagen geleden heb ik hem een PB gestuurd, echter ik krijg geen reactie van hem.
Wat is in dit geval het beste om te doen? De volgende op de lijst benaderen (dit zou mijn voorkeur hebben)? Natuurlijk kan hij dan alsnog daarna in de herkansing om dit leuke horloge te proberen.
Of is het beter om toch nog even te wachten tot hij reageert ?
Hallo! Ik had het even niet door, excuus voor de trage reactie. Ik ben de komende weken nog in het buitenland, dus allicht dat ik deze eerst maar even moet overslaan.