Fiffer Solo White (2019)

Wel leuk om te lezen dat de fiffer bevalt. Ik zal het eens overwegen me weer in te schrijven

2 likes

Ik heb me even onderaan de lijst geplaatst. Ik kijk het nog even aan.

Spierbundel
Jaroen
Thijsie
:point_right: W.E
wilfox
denvro
Blauwbeer
Alcos
SeikoFrank
Jarl
Eddio
Sjerome
Galf
CDG
RBK
GiveMeYourDough
Spooler
NielsV
Chlorophyl

2 likes

:joy:

2 likes

In overleg met de betrokkenen (behalve Chlorophyl, eet een drol Chlorophyl) heb ik de lijst een beetje aangepast. :upside_down_face::innocent:

Spierbundel
Jaroen
Thijsie
W.E :point_right:
denvro
wilfox
Blauwbeer
Alcos
SeikoFrank
Jarl
Eddio
Sjerome
Galf
CDG
RBK
GiveMeYourDough
Spooler
NielsV
ChIorophyI

4 likes

Gisteren tijdens een erg leuke persoonlijke ontmoeting met @W.E het horloge in ontvangst mogen nemen en uiteraard nog wat gepraat over onze favoriete hobby, kantklossen bij kaarslicht. De Solo White gaat de komende dagen om de pols en daarvan zal ik verslag doen in dit topic. Evenals van de curieuze, met het horloge meegeleverde, attributen…

Spierbundel
Jaroen
Thijsie
W.E
:point_right: denvro
wilfox
Blauwbeer
Alcos
SeikoFrank
Jarl
Eddio
Sjerome
Galf
CDG
RBK
GiveMeYourDough
Spooler
NielsV
ChIorophyI

3 likes

Erg leuk was het inderdaad. :smile: En leerzaam, ik heb toch een bepaalde kriebel gekregen van je Hamilton, die ik er digitaal niet van krijg. :wink:

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de Solo White. :smirk::smiley:

:hugs: yeah man! Dat zijn vaak leuke meetings om even met andere getikte… Ik bedoel gelijkgestemde mensen te kunnen praten over horloges enzo.

2 likes

Oei oei, vertel! Wat is dit voor n cliffhanger :grimacing:
:wink:

1 like

Nou, @denvro had een Hamilton met een hagelwitte wijzerplaat en een matte kast om. Op de foto spreekt zo’n horloge mij niet echt aan. Het sprankelt niet of zo, terwijl die sprankeling op de foto me vaak aantrekt tot al die gepolijste glanzende oude rommel. :stuck_out_tongue: In het echt kreeg ik ineens een hele andere indruk van het horloge. Ik zag in die matte kast de contouren juist heel levendig. De witte wijzerplaat is heerlijk sereen, en door de contrasten op de wijzerplaat (en de vorm van de lume) zit er in werkelijkheid tóch heel veel dieptewerking in, ook al is er niets opgelegd op de wijzerplaat. We zaten ook lekker in het zonnetje, dus liet het horloge zich van z’n beste kant zien. :sun_with_face: De kleur van de lume is ook tof, maar dat vind ik op de foto ook al. :smirk:

Een soortgelijke ervaring had ik overigens met de Solo White. Op de foto’s spreekt die me niet zo aan, maar in werkelijkheid heeft het horloge heel speelse vormen die heel ‘naturel’ (ik wil wel ‘bloot’ zeggen, maar ik geloof dat mevrouw W.E stiekem meeleest) voelen in de matte kast, en de bolle wijzerplaat, het bolle glas en de kromme wijzer geven het horloge steeds een ander gezicht. Ja, @Chlorophyl en @Sjoerd_K, jullie doen jezelf volgens mij geen plezier door jezelf onderaan te zetten of door te halen op de lijst. :wink:

4 likes

Zeg @Chlorophyl, wanneer jij hem hebt spreken we af op de markt in Eindhoven. Kan ik hem een keer om doen zodat Wout een keer ophoudt met zeiken dat ik me niet van de lijst af had moeten halen.

3 likes

Hoorde ik daar iets over Pasen en Pinksteren? :thinking:

2 likes

Ja, dit is wel de DD’s onder horloges :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik meen dat de markt in Eindhoven jaarlijks met Sint Juttemis is.

3 likes

Ach, iets hoeft geen Day-Date te zijn om van te genieten toch? Ik heb genoeg goedkope horloges die ik met veel plezier blijf wentelen om de lichtinval te zien veranderen en nieuwe perspectieven op de kastvorm te vinden.

Ik had daar in ieder geval met de Solo White veel lol in.

1 like

:thinking:
Doet ie nou alsof ie me niet begrijpt…?
Ach, mw. W.E zal wel weer aan t meekijken zijn :upside_down_face:

1 like

Ja, precies! :grinning:

Okay, dit accepteer ik niet. Blijkbaar is er een geweldige grap gemaakt onder horlogeliefhebbers. Ik snap er geen moer van. DD is voor mij day date of Donald Duck.
W.E is duidelijk ook volstrekt onwetend.

Ik eis dat wordt uitgelegd aan mij, en ook aan W.E, wat de clou is van Marnix’ DD grap.

4 likes

Wellicht lang geleden :stuck_out_tongue_winking_eye:, dubbel D

3 likes

Sorry, maar er mogen volgens de nieuwe regels geen plaatjes geplaatst worden die niet van jezelf zijn.
Ik kan je niet verder helpen, aangezien ik zelf niet verder kom dan A en n zwembandje.
Moet nodig aan de lijn :see_no_evil:

Enneh, ik heb t niet over zwemdiploma’s :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

image

Ik heb hem door jongens!

2 likes